Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: قرار است هپکو به مدت ۵ سال تحت مالکیت ایمیدرو باقی بماند تا پس از رفع مشکلات این شرکت، واگذاری مجدد آن صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ۶۷ نماینده مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت نامه‌ای ارسال کردند و در ۷ بند درباره وضعیت هپکو سوالاتی پرسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ابتدای این نامه آمده است:

اخیرا نامه‌ای از طرف رئیس محترم سازمان خصوصی سازی خطاب به جنابعالی در فضای رسانه‌ای منتشر شده است که حکایت از انتقال شرکت هپکو به ایمیدرو از تاریخ ششم خرداد ۹۹ دارد. در این نامه به «واگذاری هپکو و همه شرکت‌های متعلق به آن با کلیه حقوق مرتبط با اعمال مالکیت» به ایمیدرو بدون هیچ گونه پیش شرطی اشاره شده است و از هرگونه شفاف سازی بیشتر در این زمینه پرهیز شده است.

نمایندگان مجلس در ادامه این نامه اشاره کرده اند که دولت از قبول هرگونه تصدی جدیدی منع شده است و برگشت هپکو به وزارت صمت، پذیرش تصدی جدید محسوب می‌شود که خلاف قانون است.
این موضوع موجب نگرانی کارگران هپکو شده است. آنان معتقدند هپکو در شرایط فعلی نیاز دارد مدتی را به عنوان زیرمجموعه دولت باشد تا مشکلات آن حل شود و با این بند به نظر می‌رسد موضوع بازگشت هپکو به دولت به صورت موقت منتفی است.

با این حال علی اکبر کریمی، نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی که خود یکی از امضا کنندگان این نامه است در گفتگو با خبرنگار ما، می‌گوید: قرار است هپکو به مدت ۵ سال از فهرست واگذاری به بخش خصوصی خارج شود و بحث واگذاری اصلا مطرح نیست.

کریمی تأکید می‌کند: در پیشنهادی که وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه داده، عنوان شده است که هپکو به مدت پنج سال تحت مالکیت ایمیدرو باقی بماند و به بخش خصوصی واگذار نشود تا پس از رفع مشکلات این شرکت، واگذاری مجدد آن صورت گیرد.

وی تصریح می‌کند: ما مدافع همین طرح هستیم که هپکو مدتی به دولت برگردد و تا زمانی که شرایط آن پایدار شود تحت مالکیت دولت باقی بماند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در خصوص پیشنهاد وزارت صمت به واگذاری هپکو به مجموعه‌ای از معادن پیمانکار ایمیدرو، بیان می‌کند: این موضوع در پیشنهادی که از سوی وزارت صمت به مجلس ارائه شده، مطرح نشده است.

وی می‌گوید: قرار است سرمایه مورد نیاز برای فعال شدن دوباره هپکو و رونق تولید آن از طریق سفارش محصولات معدنی شرکت‌های بزرگ معدن دار مانند فولاد مبارکه یا صنایع مس تأمین شود.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: هپکو مجلس شورای اسلامی واگذاری هپکو به ایمیدرو وزارت صمت مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۵۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام نحوه واگذاری سهام به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس توضیحاتی درباره نحوه واگذاری سهام این باشگاه به کارکنان و پیشکسوتان ارائه کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سایت رسمی باشگاه پرسپولیس در این مورد نوشت: «در روزهای اخیر مطالب نادرستی درباره دخالت و اعمال‌نظر مدیران باشگاه پرسپولیس در تخصیص سهام ترجیحی به کارکنان و پیشکسوتان باشگاه منتشر شده است.

در این ارتباط به اطلاع می‌رساند؛ مطابق ماده یک آیین‌نامه نحوه واگذاری سهام ترجیحی، حداکثر پنج درصد از سهام شرکت می‌تواند در قالب فروش سهام ترجیحی به اعضای باشگاه و پیشکسوتان شرکت واگذار شود.

مواد قانونی در این ارتباط وجود دارد و در دسترس عموم است. تاکنون 95 درصد سهام باشگاه پرسپولیس در قالب عرضه بلوکی و عرضه عمومی از محل افزایش سرمایه به بخش خصوصی واگذار شده است.

درخواست برای تخصیص سهام ترجیحی به اعضای باشگاه (حداقل دارای یک سال سابقه بیمه‌ای نزد باشگاه) نیز انجام شده است و سازمان خصوصی‌سازی سقف سهام اعطایی به هر فرد را مشخص می‌کند. در این ارتباط سازمان خصوی‌سازی افراد شاغل در باشگاه با حکم مشاور را نیز اصلاً در زمره کارکنانی که به آنها سهام تعلق می‌گیرد، قرار نداد.

حسب اطلاع این باشگاه با توجه به حضور شرکت پیشکسوتان کهن و با تصمیم مقام‌های ذیربط، امور سهام مربوط به پیشکسوتان نیز از آن طریق در حال پیگیری است و تاکنون در خصوص اسامی و نحوه شناسایی پیشکسوتان، مکاتباتی با باشگاه صورت نگرفته است.

در نهایت تصمیم‌گیری درباره سهم‌بندی و نحوه واگذاری سهام ترجیحی به اعضای باشگاه و پیشکسوتان، سازمان خصوصی‌سازی و هیئت واگذاری است. باشگاه پرسپولیس نیز مانند تمام مراحل قبلی، مجری دستورالعمل ابلاغی در جهت انجام تکالیف مربوط به خود خواهد بود».

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام نحوه واگذاری سهام پرسپولیس ترجیحی به پیشکسوتان
  • اعلام نحوه واگذاری سهام به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس
  • راهبری ۵ مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی واگذار می شود
  • واگذاری راهبری پنج مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی
  • نگاهی به تمام جنجال‌های کریمی قدوسی | گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • کشمکش بر سر سه هزار میلیارد تومان؛ دولت برنده است یا مجلس؟
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • کشمکش بر سر سه هزار میلیارد تومان / دولت برنده است یا مجلس؟
  • دولت و بذرپاش، نمایندگان مجلس را دور می‌زنند؟