Web Analytics Made Easy - Statcounter

از روز چهارشنبه بیش از نیم میلیون نفر با امضای طوماری از دولت ترامپ خواستند تا گروه "کوکلوس کلان" را سازمان‌ تروریستی اعلام کند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، این طومار در سایت change.org تاکنون بیش از ۵۶۵ هزار امضاء جمع کرده و تعداد امضاها رو به افزایش است.

در این درخواست آمده: کوکلوس کلان مرتکب تجاوز و قتل مردم شده و شهرهایی را که به دست آمریکایی‌های آفریقایی تبار ساخته شده خراب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تروریسم استفاده از خشونت و ارعاب در جهت اهداف سیاسی است. درخواست ما این است که اگر "آی‌ای‌آی‌ال" یا "آی‌آس‌آی‌اس"  به خاطر اقدامات آن‌ها گروه تروریستی نام گرفته، آن‌گاه مطمئناً "ک‌ک‌ک‌" (کوکلوس کلان) کاملا در قالب یک گروه تروریستی است.

این درخواست به "داعش"، گروهی که در معیارهای بین‌المللی تروریستی لقب گرفته، اشاره داشت.

دومین درخواست در سایت change.org که آن نیز خواهان تروریست شناخته شدن گروه "ک‌ک‌ک" است، بیش از ۱۴۱ هزار امضا گردآوری کرده است.
این درخواست‌ها بعد از آن مطرح می‌شود که یک دادستان در ویرجینیا اعلام کرد مردی که آخر هفته گذشته کامیون خود را به سمت اعتراضات "جان سیاه‌پوستان مهم است" در "ریچموند" رانده، اعتراف کرده که از رهبران گروه "ک‌ک‌ک" است.

هنوز معلوم نیست دولت ترامپ چگونه می‌تواند به این درخواست‌ها توجه نشان دهد، با فرض اینکه چنین چیزی در وهله اول ممکن باشد.

دولت فدرال فقط صلاحیت تعیین گروه‌های خارجی را به عنوان سازمان‌های تروریستی دارد؛ زیرا هیچ اساسنامه‌ای برای تروریسم داخلی وجود ندارد که طبق آن بتوان گروه‌های مستقر در ایالات متحده را برچسب‌گذاری کرد. این پرسش زمانی مطرح شد که رئیس جمهور دونالد ترامپ هفته گذشته اعلام کرد که او به دنبال برچسب‌گذاری گروه ضدفاشیست "آنتی‌فا"- بعد از خشونت ایجاد شده در برخی اعتراضات وسیع علیه بی‌عدالتی نژادی-  به عنوان سازمان تروریستی است که رئیس جمهور مقصر آن‌ها را گروه افراطی چپ‌گرا می‌داند.

کوکلوس کلان چیست؟

در ۲۴ دسامبر سال ۱۸۶۵ م. سازمان کوکْلوسْ کِلان (Ku Klux Klan) توسط جمعی از نژادپرستان متعصب تروریست و با هدف نابودی و ارعاب سیاه‌پوستان در جنوب آمریکا تأسیس شد. این سازمان به‌سرعت توسعه یافت و گروه گروه مردمی که از برده‌داری محروم شده بودند به این سازمان مخوف پیوسته پس از مسلح شدن، به جان سیاهان افتادند.

فعالیت سازمان کوکلوس کلان به‌معنی حصار قبیله یا گروه دایره، در سال‌های ۱۸۶۶ تا ۱۸۶۹ بسیار وسیع و گسترده بود و هزاران سیاه‌پوست آمریکا به دست اعضای این فرقه به‌طرزی فجیع به قتل می‌رسیدند. اعضای کوکلوس کلان، شب‌هنگام، ماسک سفید مخصوصی بر چهره زده لباس بلندی مانند کفن سفید بر تن می‌کردند و نوعی کلاه سفید نوک‌تیز به سر می‌گذاشتند. آنان هر شب که دستور ترور و قتل داشتند، ابتدا مراسم مخصوصی را به جا می‌آوردند. در آن مراسم آنان به‌دور یک صلیب چوبی که ارتفاع آن به بیش از سی متر می‌رسید حلقه می‌زدند و شاهد سوختن آن می‌شدند و با هم سرود مذهبی می‌خواندند.

هر شب که مردم آمریکا چنین مراسمی را نظاره می‌کردند، فردا شاهد چنین جسد سیاه‌پوست در داخل جوی‌های آب، زیر پل‌ها و یا در نقاطی دور از شهرها بودند. سازمان کوکلوس کلان که مخالف آزادی اجتماعی سیاه‌پوستان آمریکا بود، فعالیت‌های جنایت‌کارانه خود را برای قتل سیاهان و ترور کسانی که موافق آزادی اجتماعی سیاهان بودند، بار دیگر در شانزدهم اکتبر ۱۹۱۵ آغاز کرد. این فعالیت‌ها طی دهه‌های پس از آن با شدت و ضعف ادامه یافت اما در طول دهه ۱۹۶۰ کارنامه خون‌باری از کوکلوس کلان ارائه شد.

از جمله کشته‌شدگان این گروه تروریستی، مالکوم ایکس، رهبر مسلمانان سیاه‌پوست آمریکا و مارتین لوترکینگ رهبر مسیحیان سیاه‌پوست این کشور در سال‌های ۱۹۶۵ و ۱۹۶۸ می‌باشند که از جمله برجسته‌ترین قربانیان این گروه بودند. دولت‌های آمریکا که همگی بدون استثنا، سیاست‌های‌شان مبتنی بر گرایش‌ها و تمایلات نژادپرستانه بوده  نه‌تنها از تاریخ تشکیل این فرقه در قرن نوزدهم تاکنون حاضر نشده‌اند آن را که هنوز دل به احیای برده‌داری بسته است، توقیف نمایند و باز، نه‌تنها هیچ یک از اعضای این سازمان تا به امروز مجازات نشده‌اند، بلکه گاه چهره‌های سرشناس این تشکیلات، به‌عنوان مقامات دولتی در هیئت حاکمه آمریکا، پست‌های مختلفی را نیز اشغال کرده‌اند.

اکنون نیز سازمان مزبور که از سوی اتحادیه‌های بزرگ مالی آمریکا حمایت می‌شود، به‌صورت یک تشکیلات رسمی مذهبی، دارای شعبه‌هایی در سراسر ایالات متحده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تروريست آمريكا اعتراضات در آمریکا کوکلوس کلان سیاه پوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۵۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است

اعتمادی کارشناس مسائل آمریکا در گفتگو با شبکه خبر  درباره تظاهرات دانشجویان آمریکایی اظهار کرد: این گونه تظاهرات در آمریکا سابقه داشته و بار‌ها چنین جنبش‌ها و خیزش‌هایی علیه سیاست‌های دولت آمریکا شکل گرفته است.

وی ادامه داد:اما این دوره و این اعتراضات بر اساس بیانات امام خمینی (ره) که انقلاب اسلامی باید صادر شود شکل گرفته است. نفس انقلاب اسلامی مبارزه با ظلم و دیکتاتوری است و بنابراین دانشجویان با آگاهی از این اتفاق و نگاه به آن که رژیم صهیونیستی در مسیر نسل کشی یک ملت است این دانشجویان وارد شدند  و قطعا تاثیرات مثبتی هم خواهیم داشت.

وی درباره ادامه این اعتراضات گفت:  این اعتراضات قطعا بر آینده آمریکا و دولت بایدن و ترامپ قطعا تاثیر خواهد گذاشت. آینده این حرکت مردمی از میان نسل جوان است. طبق آمار‌هایی که خودشان داده اند تا سال ۲۰۴۵ بیشتر جوانان را رنگین پوستان تشکیل می‌دهند  و در این تظاهرات جوانان بین ۱۸ تا ۲۴ سال در دانشگاه‌ها و کف خیابان‌های اروپا و آمریکا علیه جنایات اسرائیل قد علم کرده اند. آن چیزی که در حال اتفاق افتادن است و جز سیاست‌های بارز آمریکایی‌ها است حمایت از صهیونیست بوده است. نطفه این صهیونیست را در خاورمیانه کاشتند و قطعا بایدن برای انتخابات ۲۰۲۴ با چالش‌های بزرگی در این زمینه و رای آوردن مواجه خواهد شد.

اعتمادی افزود: ترامپ هم در چهار دوره ریاست جمهوری خود حمایت تمام قدی از صهیونیست‌ها داشت  و چه بایدن و چه ترامپ رئیس جمهور شوند سیاست‌ها درباره صهیونیست‌ها تغییر نمی‌کند آن چیزی که تغییر خواهد کرد قطعا به دلیل این تظاهرات تعدیل سیاست‌های آمریکا است البته به شکل کلی این عمل انجام نمی‌شود.

این کارشناس مسائل بین الملل اظهار کرد:منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است، اما آن چیزی که مقام معظم رهبری عنوان کردند را باید بار دیگرمطرح کنیم که حتما اسرائیل از بین خواهد رفت.

وی درباره شکست آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها پس از عملیان طوفان الاقصی گفت: تا قبل از عملیات طوفان الاقصی و ۷ اکتبر صهیونیست‌ها قدرت بازدارندگی برای خود قائل بود و طی این ۷۵ سال این ترس را برای کشور‌های عربی ایجاد کردند.

 وگفت: محور مقاومت با عملیاتی که انجام داد توانست بازدارندگی که صهیونیست‌ها برای خود ایجاد کرده بودند را از بین ببرند و اکنون اسرائیل به هیچ کدام از سیاست‌ها و اهداف خود نرسیده و در یک چالش عمیقی در سطح منطقه و جهانی قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • فیلم‌های سیاه ما با فیلم‌های سیاه آمریکایی تفاوت‌هایی دارد
  • پیشتازی ترامپ در مقابل بایدن در مهمترین موضوع برای آمریکایی‌ها
  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است