Web Analytics Made Easy - Statcounter

برنامه«جلسه غیرعلنی» شبکه سوم سیما قصد دارد در گفتگو با نمایندگان جدید و جوان مجلس شورای اسلامی پیگیر تحقق وعده‌های آنها باشد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، سیاست و تبعات آن به عنصر لاینفک زندگی روزمره اکثر مردم تبدیل شده است. به گونه‌ای که در تمام صحنه‌های زندگی از فضای حقیقی گرفته تا فضای مجازی می‌توان پیامدها، تحلیل‌ها و بررسی‌های کارشناسی و غیر کارشناسی را در آن مشاهده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال در این میان اشتیاق مردم به دنبال کردن اخبار سیاسی از طریق شبکه‌های اجتماعی و خارجی که عمدتا بر پایه اخبار بی اساس و کذب است، بیشتر است.  رسانه ملی هم به عنوان مرجع مهم اخبار و رویدادهای کشور باید با برنامه سازی‌های مختلف و دعوت از مهمانان معتبر جایگاه خود را در حوزه مرجعیت راستین اخبار تقویت کند و مجالی را برای معرفی برنامه‌ها و اهداف سیاست مداران فراهم سازد. 

این روزها آغاز به کار مجلس یازدهم و حواشی حول آن یکی از مباحث اصلی دنیای سیاست است. تغییر رویکرد خانه ملت نسبت به دور قبلی خود و ورود نمایندگان جدید که البته حضوری فعال و جدی هم در فضای مجازی دارند، منجر به فراگیر شدن اخبار مجلس بیش از پیش شده است.

همه این حرف‌ها باعث شده تا رویکرد رسانه ملی و رادیو و تلویزیون ملی جمهوری الاسلامی و چگونگی مواجهه آن با مجلس هم مورد توجه قرار گیرد.

در همین ابتدای کار مجلس شبکه سوم سیما با برنامه تلویزیونی «جلسه غیر علنی» سعی کرده تا با رویکردی متفاوت نسبت به سایر برنامه های تلویزیونی را دنبال کند. این برنامه اقدام به دعوت از نمایندگان جوان مجلس در دوره یازدهم کرده تا از طریق گفتگو با آنها بتواند پیگیر وعده‌های آنها و میزان تحققش بشود. 

جالب است که دکور این برنامه گفتگو محور مشابه صحنه علنی مجلس طراحی شده و نمایندگان جوان مجلس در چنین فضایی در مقام پاسخ گویی در برابر شعارها و اهداف ذکر کرده خود قرار می‌گیرند.

شاید این اقدام تازه یک برنامه تلویزیونی را آن هم در شبکه سه که روزگاری لقب شبکه جوان را با خود یدک می‌کشید، بتوان گامی مهم برای نمایش آغاز ترویج تحولات جسورانه در ارکان سیاسی کشور و پرداخت به نگاه‌ها و زوایای فراموش شده تفکرات جوان دانست. 

حضور نمایندگان مجلس یازدهم در برنامه جلسه غیرعلنی می تواند مجال مناسبی برای پرده برداری از بسیاری مجهولات و ناگفته‌های ساختمان بهارستان و ترسیمی از رویدادهای آتی آن  باشد. همچنین نمایندگان جدید با حضور در این برنامه قادر خواهند بود تا از تمام وعده‌ها و برنامه‌های خود در مقام یک مسئول دفاع کنند. 

نمایندگانی که در این برنامه هم حضور پیدا می‌کنند، باید به این نکته هم توجه داشته باشند که بیان هر تصمیم و سخن از رفع مشکلات و دغدغه‌های مردم سطح بالایی از توقع و انتظارات را در جامعه ایجاد می‌کند. در صورتی که این سخنان تنها شعاری بیش نباشد باید شاهد بی‌اعتمادی شهروندان به مسئولان کشور و حتی رسانه ملی که منعکس کننده آن هستند، باشیم. 

ضمنا شایسته است این نکته را هم خطاب به سازندگان این برنامه به نگارش درآید که برجسته سازی ساختارها و تفکرات تازه و جوان در یک برنامه تلویزیونی نباید پشتوانه‌های سنتی و قدیمی ساختار و سیاست یک کشور را به ورطه نابودی کشاند؛ بلکه باید همسو با برنامه‌های مجربان و کهنه کاران سیاست کشور باشد و تمام افکار و عقاید را پوشش دهد. همان گونه که رهبر معظم انقلاب به جوان گرایی و اعتماد به نیروهای تازه نفس با ایده‌های نو برای اداره امور کشور تاکید دارند. 

امید است در آینده‌ای نزدیک شاهد غلیان هر چه بیشتر برنامه‌های تلویزیونی با سبک و سیاق متفاوت و فارغ از موضوعات تکراری و روتین شبکه ملی باشیم. 

یادآور می‌شود برنامه «جلسه غیر علنی» به تهیه کنندگی سعید ستودگان از شنبه تا چهارشنبه بر روی آنتن شبکه سه سیما می رود.

انتهای پیام/4139/

منبع: آنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی شبکه سه جلسه غیرعلنی نمایندگان جدید برنامه ها جوان مجلس وعده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۶۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پل خورگو وارد مرحله اجرا شد

عملیات اجرایی پروژه احداث پل خورگو ظهر امروز با حضور استاندار هرمزگان آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، مهدی دوستی؛ استاندار هرمزگان ظهر امروز با همراهی احمد مرادی محمد آشوری تازیانی و فاطمه جراره نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با حضور در روستای خورگو از توابع بخش مرکزی بندرعباس، عملیات اجرایی پروژه احداث پل این روستا را کلنگ زنی کرد.

استاندار هرمزگان ارائه خدمات مناسب و توسعه متوازن تمام مناطق کشور را برنامه مهم دولت برشمرد و گفت: یکی از سیاست‌های اصلی ما در حوزه محورهای مواصلاتی کاهش نقاط حادثه خیز و رفع این معضل اساسی است که برنامه ریزی برای اصلاح آن‌ها انجام گرفته و این مسیر نیز جزو برنامه‌ اصلاحی است.

دوستی بالندگی کشور را برکت خون شهدا دانست و افزود: مردم شهید پرور منطقه خورگو بالغ بر 30 شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده‌اند و ایمن شدن تردد مردم و تامین آرامش خاطرشان وظیفه دولت است که امروز با آغاز احداث این پل و تامین مالی که به صورت مداوم انجام می‌شود گامی در مسیر تحقق خواسته عمومی مردم برداشته شد.

وی تصریح کرد: درخصوص سایر مطالبات مردم از جمله بهسازی مسیر 26 کیلومتری، پس‌ از برآورد بودجه توسط اداره کل راهداری برنامه ریزی لازم را خواهیم داشت.

نماینده عالی دولت در هرمزگان با قدردانی از تلاش‌های نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی گفت: تعامل و همکاری خوب میان مسئولان استانی و نمایندگان استان در مجلس فرصت مغتنمی برای پیگیری و تحقق اولویت‌های استان در راستای توسعه است. 

به گزارش تسنیم، این پروژه بناست با اعتباری بالغ بر 90 میلیارد تومان در مدت زمان 18 ماه احداث و به مردم تقدیم شود.

انتهای پیام/864

دیگر خبرها

  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • فرصتی طلایی برای درخشش در جشنواره فروش بیمه میهن
  • ضرب‌الاجل به پاستور
  • جنجال بزرگ علیه قالیباف از سوی یاران رائفی‌پور در مجلس آینده | وعده‌ها عجیب واقعیت دارد؟
  • پل خورگو وارد مرحله اجرا شد
  • پل خورگو وارد فاز اجرا شد
  • تکذیب صحبت‌های غضنفری درباره وعده مالی و کمیسیون‌ها
  • مجلس در این هفته| ساماندهی اجاره و اصلاح مالیات بر سوداگری
  • تکذیب صحبتهای غضنفری درباره‌ وعده مالی و کمیسیونها