Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- در حالی این روزها خدمات فرهنگی ۸۰ درصد از بقاع متبرکه استان مرکزی در فضای مجازی ارائه می‌شود که ۲۳ مبلغ دینی در بستر فضای مجازی پاسخگوی سوالات مردم هستند و طرح ضیافت الهی در استان مرکزی امسال در بستر فضای مجازی اجرا می‌شود. ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، بهترین ملجأ برای مردم حرم ائمه اطهار(ع) و امامزادگان است که هر کسی فضای خلوت و انسی با خدا می‌خواهد به محضر این بزرگان می‌رود و مردم به این بقاع متبرکه پناه می‌آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بقاع متبرکه و امامزادگان بهترین فرصت است که در اختیار سازمان اوقاف و امور خیریه قرار گرفته است که تبدیل امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب فرهنگی همواره از دغدغه‌های مقام معظم رهبری بوده و معظم له بر تبدیل امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب فرهنگی کشور تاکید دارند.

بقاع متبرکه و امامزادگان به عنوان سرمایه‌های مادی و معنوی جامعه هستند و در راستای منویات رهبر انقلاب در ایام و مناسبت‌های مختلف شاهد اقدامات بسیاری خوبی از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه هستیم و البته این کافی نیست بنابراین برای تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی ضرورت دارد با مهندسی فرهنگی و کارهای ویژه از این فرصت بیشترین بهره‌ها را برد و به مردم خیررسانی داشته باشیم.

این درحالیست که به دنبال شیوع بیماری کرونا با دستورالعمل ستادملی مقابله با کرونا فعالیت اماکن دینی و بقاع متبرکه محدود شده است موضوعی که سبب شد تا خبرنگار تسنیم به سراغ مسئولان اوقاف استان مرکزی به عنوان متولیان بخش بقاع متبرکه و حرم امامزادگان برود و درخصوص فعالیت این بقاع متبرکه پیگیر باشد.

درب صحن‌های بقاع متبرکه بازگشایی شده است

حجت‌الاسلام سعید عطااللهی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به آخرین وضعیت بازگشایی بقاع متبرکه استان بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت: بر اساس آخرین گزارشات اخذ شده از بقاع متبرکه استان و مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا درب صحن‌های بقاع متبرکه بازگشایی شده اما درب‌های داخلی ضریح و دسترسی به ضریح هنوز باز نشده و مجوزی در این زمینه صادر نشده است.

وی افزود: قبل از ورود و خروج زائران به صحن‌ها و شبستان‌ها بر اساس پروتکل‌های بهداشتی گندزدایی و ضدعفونی محیط انجام می‌شود و خادمان نیز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی الزام به استفاده از ماسک و دستکش هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ادامه داد: در صورت اعلام برگزاری نمازجماعت در بقاع متبرکه استان مردم باید در راستای رعایت نکات بهداشتی علاوه‌بر استفاده از ماسک و دستکش، مهر، سجاده، کتاب‌های ادعیه و غیره به همراه داشته باشند.

طرح شبکه سازی اجتماعی در بقاع متبرکه استان البرز اجرا می‌شودمراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در بقاع متبرکه گیلان برگزار می‌شودآخرین وضعیت کرونا در خراسان‌شمالی/ بیشتر شهرها همچنان در وضعیت «هشدار»/ بقاع متبرکه مجدداً تعطیل شد

از طلوع آفتاب تا یک ساعت قبل از نماز مغرب و عشا درب صحن‌ها باز هستند

عطااللهی با اشاره به محدودیت زمانی در بازگشایی بقاع متبرکه گفت: بر اساس دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا از طلوع آفتاب تا یک ساعت قبل از نماز مغرب و عشا درب صحن‌ها باز هستند که بر این اساس هنوز برگزاری نماز جماعت در بقاع متبرکه استان انجام نمی‌شود.

وی در زمینه برنامه‌های فرهنگی بقاع متبرکه استان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و بسته شدن بقاع متبرکه برای پیشگیری از شیوع این ویروس در استان برنامه‌های فرهنگی در فضای مجازی آغاز به کار کرد.

اجرای طرح ضیافت الهی  در فضای مجازی/ برگزاری برنامه‌های فرهنگی در فضای مجازی

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان مرکزی افزود: از جمله برنامه‌ها طرح ضیافت الهی است به طوری که در این طرح هرساله مبلغان در قالب خیمه‌های معرفت، مشاوره و پاسخ به احکام شرعی در بقاع متبرکه حضور داشتند اما امسال حدود 23 نفر از مبلغان که در زمینه‌های مختلف از جمله مشاوره، پاسخگویی به احکام و غیره تخصص داشتند در فضای مجازی فعالیت خود را آغاز کردند.

عطااللهی افزود: حدود 80 درصد از بقاع متبرکه که قابلیت اجرای برنامه‌های فرهنگی دارند دارای کانال‌های تخصصی در فضای مجازی هستند به همین سبب مبلغان و روحانیان با حضور در کانال‌های بقاع متبرکه برنامه‌های فرهنگی مختلفی را انجام دادند.

انتهای پیام/713/ش

R7980/P/S6,73/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اوقاف و امور خیریه بقاع متبرکه استان برنامه های فرهنگی مقابله با کرونا بقاع متبرکه فضای مجازی استان مرکزی درب صحن ها برنامه ها بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۶۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صبا آذرپیک به ۲ سال حبس قطعی و ممنوعیت از فعالیت در فضای مجازی محکوم شد

صبا آذرپیک با شکایت مجلس و برخی نمایندگان به ۲ سال حبس قطعی و ممنوعیت از فعالیت در فضای مجازی محکوم شد.

به گزارش مشرق، صبا آذرپیک که اخیراً تهمت‌هایی دروغ نسبت به رئیس مجلس و برخی نمایندگان مطرح کرده بود، به ۲ سال حبس، عذرخواهی و اعاده‌حیثیت از شکّات، جزای نقدی و ممنوعیت از فعالیت در شبکه‌های اجتماعی به‌صورت قطعی محکوم شد.

به گزارش خانه ملت، در پی شکایت‌های جداگانه از صبا آذرپیک از سوی مجلس شورای اسلامی، محسن دهنوی و زهرا شیخی نمایندگان تهران و اصفهان و دو شاکی دیگر به اتهام نشر اکاذیب، افترا و تهدید، وی به ۲ سال حبس تعزیری و جزای نقدی و اعاده‌حیثیت از شکّات از طریق عذرخواهی در یک روزنامه رسمی به انتخاب قاضی به دلیل ۵ فقره نشر اکاذیب، یک سال حبس تعزیری به اتهام تهدید و جزای نقدی به دلیل ۵ فقره اتهام و ۲ سال ممنوعیت فعالیت در فضای مجازی به‌صورت قطعی محکوم شد.

براین‌اساس صبا آذرپیک که در سال‌های گذشته در پوشش افشاگری اقدام به تهمت پراکنی دروغ علیه برخی نمایندگان، رئیس مجلس و نیز کلیت مجلس شورای اسلامی کرده بود، به دلیل نشر اکاذیب، افترا و تهدید به ۲ سال حبس قطعی و ممنوعیت از فعالیت در فضای مجازی و پرداخت جزای نقدی محکوم شد و این حکم لازم‌الاجراست.

دیگر خبرها

  • صبا آذرپیک به ۲ سال حبس قطعی و ممنوعیت از فعالیت در فضای مجازی محکوم شد
  • تصاویر سوءاستفاده از دختربچه برای تبلیغ آرایشگاه
  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • ارائه خدمات ضروری به بیش از ۸۰۰ هزار نفر در افغانستان
  • پنجشنبه را تعطیل کنید که از نظر فرهنگی و تمدنی مهم است | برای فعالیت اقتصادی هم فضای مجازی و دورکاری هست!
  • ببینید/شادی جالب یک جفت لک‌لک‌ بعد از اولین تخم‌گذاری
  • (ویدیو) احضار برخی چهره‌های فضای مجازی
  • ترانه کودکان که ترند شد: ببعی چقدر باهوشی!
  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • انفصال از خدمت شهردار گلستان صحت ندارد