Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، برنامه پربیننده کمدی «بریتانیای کوچک» که از مردمی‌ترین برنامه‌های اواسط دهه ۲۰۰۰ محسوب می‌شد و محبوبیت در مجری‌اش «مت لوکاس» و «دیوید ویلیامز» را در پی داشت، حالا به خاطر ترس از مضامین نژادپرستانه از پلتفرم «بی‌بی‌سی» «نت‌فلیکس» و «بریت‌باکس» حذف می‌شود.   بیشترین مشکل این برنامه استفاده از چندین کارکتر سفیدپوستی است که با گریم نقش سیاهان را ایفا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
«نت‌فلیکس» اعلام کرد که این برنامه تلویزیونی که ابتدا در سال ۲۰۰۳ در شبکه ۳ بی‌بی‌سی پخش شد، روز جمعه به همراه برنامه «با من پرواز کن» از پلتفرم پخش حذف شد.

سخنگوی بی‌بی‌سی گفت: برنامه‌های تاریخی فراوانی در «بی‌بی‌سی iPlayer» موجود است که به صورت منظم بازبینی می‌شوند. زمان از دوره‌ای که برنامه «بریتانیای کوچک» روی آنتن رفت، بسیار تغییر کرده است.

همین برنامه «بریتانیای کوچک» زمانی به خاطر لحاظ کردن مضامینی، چون همجنسبازی، افراد معلول و عروس‌های تایلندی با جنجال‌ها و چالش‌هایی مواجه شده بود، اما پرچالش‌ترین بخش این برنامه مربوط به کارکتر «دسیری دیور»، زنی سیاه‌پوست بود که «دیوید ویلیامز» نقشش را ایفا می‌کرد که با بیشترین موج انتقاد و هتک حرمت مواجه شد.

این مساله با تظاهرات موسوم به «Black Lives Matter» (جان سیاهان اهمیت دارد) که در سراسر جهان برگزار می‌شود، بروز یافت و متعاقب آن علامت سوال‌هایی با عنوان «تصاویر نژادپرستی در رسانه» به یکی از مطالبات تظاهرکنندگان افزوده شد.   ویلیامز در مصاحبه با مجله «بیگ ایشیو» گفت: از این موضوع بسیار متاسف و پشیمانم. اگر می‌توانستم به عقب بازگردم و دوباره برنامه «بریتانیای کوچک» را بسازم هرگز کارکتر سیاهپوستان را بازی نخواهم کرد. این برنامه مردم را ناراحت می‌کند. حقیقتا کمدی ما نوعی از کمدی بی رحم بوده است.

این در حالی است که به دنبال مرگ «جورج فلوید» بسیاری از برنامه‌ها، فیلم‌ها و سریال‌هایی که حاوی مضامین نژادپرستی بودند، از فهرست رسانه‌ها و تلویزیون‌ها حذف شدند. برنامه‌های پربیننده «Live PD» (برنامه زنده پلیس» و «Cops» (ماموران پلیس» که به خاطر تظاهرات و جو حاکم بر این روز‌های آمریکا در پی قتل «جورج فلوید» از جدول پخش تلویزیون‌های آمریکایی حذف شدند از این جمله هستند.

تلویزیون «A&E» در بیانیه‌ای اعلام کرد: با احترام به خانواده‌های جورج فلوید و دیگران که جان خود را از دست داده‌اند، با مشورت بخش‌های بالادستی که از آن‌ها پیروی می‌کنیم و با توجه به ایمنی همه افراد درگیر، تصمیم گرفتیم که این هفته پخش زنده «Live PD» را لغو کنیم.

منبع: فارس
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جورج فلوید نژادپرستی در آمریکا رسانه های خارجی جورج فلوید برنامه ها بی بی سی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۶۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصل دوم مجموعه تلویزیونی «آقای قاضی»

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، در این فصل آقای قاضی شخصیت اصلی با ورود به یک شعبه جدید قضایی جنبه‌های دیگری از مسائل حقوق را آموزش می‌دهد

«آقای قاضی» که محصول مرکز سیمرغ رسانه ملی است، در ۵۰ قسمت پنجشنبه و جمعه‌ها از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.
در این فصل با جنبه‌هایی از زندگی بهزاد خلج به عنوان قاضی پرونده‌ها آشنا خواهیم شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • ادعای حامیان رژیم اسرائیل: جورج سوروس پول اعتراضات دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا را می‌دهد!
  • فصل دوم مجموعه تلویزیونی «آقای قاضی»
  • چالش حضور برنامه‌ریزی نشده اتباع خارجی در پردیس
  • انجام مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال اتباع خارجی در کردستان
  • تفسیر یک ضرب‌المثل در برنامه تلویزیونی | این ضرب‌المثل درباره افراد متظاهر است | ویدئو
  • داوری: دلیل قطع همکاری با دمیر محرمانه است/زمان معرفی سرمربی جدید
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت
  • اتمام واکسیناسیون مرحله اول فلچ اطفال اتباع خارجی در کردستان
  • ۸۰ هزار گردشگر خارجی پارسال به مازندران سفر کردند
  • تجلیل جامعه معلولان از یک برنامه تلویزیونی/«نامیرا» فرهنگسازی کرد