Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-09@03:10:01 GMT

از برداشت غیرمجاز آب جلوگیری شود

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۵۶۵۳۲

از برداشت غیرمجاز آب جلوگیری شود

ایسنا/لرستان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: از برداشت غیرمجاز آب در استان جلوگیری شود.

گودرز امیری امروز ۲۲ خرداد در جلسه شورای حفاظت از منابع آب لرستان اظهار کرد: در زمینه جمع‌آوری اطلاعات از موتورهای دیزلی پمپاژ آب و فاصله آنها تا محل برداشت، سوابق مورد نظر جمع‌آوری و در اختیار شرکت توزیع برق استان قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: چاه‌هایی که دارای مجوز هستند ولی برداشت غیرمجاز و یا مازاد بر مجوز اعلام شده دارند با آنها برخورد شود. 

امیری افزود: فرآیند هوشمندسازی چاه‌های دیزلی و تبدیل سیستم آنها به برقی، با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط پیگیری و تا پایان شهریور به اتمام برسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان یادآور شد: همچنین لازم است موضوع آزادسازی حریم و بستر رودخانه‌ها و رفع موارد غیرقانونی پیگیری شود.

وی اضافه کرد: در محل‌هایی که بر اثر سیل بستر رودخانه جابجا شده است از تبدیل آن به زمین کشاورزی جلوگیری شود.

امیری خاطرنشان کرد: از هرگونه ساخت‌وساز در حاشیه و حریم رودخانه‌ها جلوگیری به عمل آید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: کف‌شکنی غیرمجاز در بستر رودخانه‌ها با جدیت رصد و برخورد قانونی انجام شود.

وی با بیان اینکه شرکت برق استان نسبت به جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز برق در چاه‌های پمپاژ آب اقدام کند، یادآور شد: در بحث پیگیری منابع آب پایدار، موضوع تامین آب شرب مردم در اولویت قرار گیرد.

امیری افزود: واحدهای تولیدی دارای مجوز برداشت که به بهره‌برداری نرسیده‌اند حداکثر ظرف سه ماه شناسایی، مجوز آنان لغو و به عنوان ذخیره تخصیص به واحدهای جدید واگذار شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان یادآور شد:  لازم است دستگاه قضایی در زمینه رسیدگی به امور مربوط به تخلفات حوزه آب با دستگاه‌های اجرایی همکاری کند.

وی با اشاره به اینکه پرکردن چاه‌های غیرمجاز به عنوان اولویت مهم پیگیری و در موارد تخصصی پیمانکار جهت اجرا معرفی شود، ادامه داد: واحدهای پرورش ماهی غیر مجاز در بستر رودخانه‌ها رصد و نسبت به تخریب آنها اقدام شود.

امیری با بیان اینکه لازم است اقدامات لازم در خصوص راه‌اندازی یگان حفاظت آب و پیگیری‌های لازم در سطح ملی انجام شود، اظهار کرد: هرگونه برداشت سنتی از رودخانه‌ها شناسایی و ساماندهی شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی برداشت غیرمجاز آب معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان بستر رودخانه رودخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۶۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه هماهنگی مسابقات تور بین المللی دوچرخه سواری خزر

جلسه هماهنگی بیست و یکمین دوره مسابقات تور بین المللی دوچرخه سواری خزر با حضور سلیلی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، دلیری معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان، اکبرزاده رئیس هیات دوچرخه سواری و دیگر عوامل اجرایی در دفتر مدیرکل امور اجتماعی استانداری برپا شد. 

بیست و یکمین دوره تور بین المللی دوچرخه سواری خزر با حضور ۱۲ تیم داخلی و خارجی و مسافت ۳۰۰ کیلومتر در ۳ مرحله و در مسیر شهر‌های سرخرود، فریدونکنار و نور برگزار می‌شود.
مرحله اول رقابت‌ها در مسیر سرخرود، مرحله دوم در مسیر فریدونکنار و مرحله سوم نیز در مسیر سرخرود و فریدونکنار و نور برگزار می‌شود.

در این جلسه بر میزبانی شایسته، اسکان، امنیت و ایاب و ذهاب و همچنین امنیت جاده‌ها برای تیم‌های شرکت کننده تاکید شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • تصاویر به هم پیوستن رودخانه سزار با رود گهر + فیلم | تفاوت رنگ آب ۲ رود را ببینید
  • جلوگیری از صادرات هرگونه کالا به منظور تنظیم بازار داخلی ممنوع است
  • ۳ هزار زائر از زنجان به مرقد امام راحل اعزام می‌شوند
  • دو بنای غیر مجاز در بهشهر قلع و قمع شد
  • جذب اعتبارات پروژه‌های شاخص سفر رئیس‌جمهور به لرستان پیگیری شود
  • اطلاع‌رسانی به‌موقع به کشاورزان و عشایر در خصوص بارندگی‌ها انجام شود
  • هشدار نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد
  • قطار ۵ستاره تابستان امسال به همدان می‌رسد
  • ماجرای استفاده بلاگر شیرازی از آمبولانس اورژانس در حال پیگیری است
  • جلسه هماهنگی مسابقات تور بین المللی دوچرخه سواری خزر