Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-08@17:54:05 GMT

نشست تخصصی بررسی نقش داروی رسیژن در درمان کرونا

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۵۶۶۰۹

نشست تخصصی بررسی نقش داروی رسیژن در درمان کرونا

به گزارش روابط عمومی بیمارستان مسیح دانشوری، در ابتدای این نشست، دکتر علی اکبر ولایتی گفت: تلاش‌های فراوانی برای دستیابی به درمان مناسب و داروی تاثیرگذار شکل گرفته و در بیمارستان مسیح دانشوری با همت متخصصان و پزشکان، گام‌های ارزشمندی در حوزه پژوهشی شکل گرفته که امیدواریم هر چه زودتر نتایج مثبت آنان در اختیار قرار گیرد و امروز هم قرار است دارویی را برای مقابله با کرونا رونمایی کنیم که می‌تواند نقش مهمی در کاهش مرگ و میر بیماران داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: یکی از دارو‌های مورد استفاده، رسیژن است که در درمان بیماران کرونایی اثر گذاری فراوانی داشته و می‌توانیم با استفاده از این دارو تا حدودی با بیماری مقابله کنیم که با کسب مجوز از وزارت بهداشت و رعایت قوانین مربوطه از آن استفاده شده و تا حدود ۵ برابر نسبت به قبل بهبودی داشته ایم هر چند که باید مطالعات در سطح وسیع تری توسعه یابد که با هماهنگی وزارت بهداشت طراحی و اجرا خواهد شد.
در ادامه، دکتر زالی رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران هم با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در مرکز مسیح دانشوری گفت: لازم می‌دانم تا به طور خاص از مدیریت و تلاش‌های مجدانه دکتر ولایتی و همچنین تمامی پزشکان، متخصصان و کادر درمانی که در خط مقدم مبارزه با کرونا ایستادگی کرده اند و اتفاقات بسیار مهم و مناسبی را در این بیمارستان رقم زده اند تشکر نمایم، ضمن آن که استفاده خردمندانه و دقیق از داروها، تجویز‌های درست، پژوهش‌های انجام شده، به کارگیری همه امکانات و ظرفیت‌ها برای مقابله همه جانبه با بیماری و ارائه خدمات به بیماران در این مرکز قابل تقدیر است. همچنین دکتر پیام طبرسی در حاشیه این مراسم در خصوص تحقیقات جدید دارو‌های تاثیر بخش روی بیماران کرونایی‌توضیح داد: امروز در بیمارستان مسیح دانشوری نتایج دو مطالعه بالینی مربوط به داروی Interferon beta-۱a روی بیماران مبتلا به COVID-۱۹ اعلام شد. براساس نتایج مطالعه اول، داروی Interferon beta-۱a به همراه داروی Kaletra برای ۲۰ بیمار مبتلا به COVID-۱۹ استفاده شد که همه بیماران درمان شدند. وایرولوژیک ریسپانس در این بیماران خوب و کوتاه‌تر از زمان عادی بود و عوارض خاصی از دارو نیز دیده نشد. نتایج این مطالعه در مجله ایمونو فارماکوتراپی چاپ شده است. وی افزود: مطالعه بالینی دوم نیز به صورت کیس کنترل انجام شد. ۱۵۲ بیمار مبتلا به COVID-۱۹ دو داروی Interferon beta-۱a ساخت داخل (با برند رسیژن) و Kaletra را با هم دریافت کردند و ۳۰۴ بیمار هم در گروه کنترل بودند که فقط داروی Kaletra را دریافت کردند. نتایج این مطالعه به این صورت بود که بیمارانی که داروی Interferon beta-۱a را دریافت کردند، با وجود شدت بیماری، میزان نیاز آن‌ها به بستری در ICU کاهش یافت و میزان مرگ‌ومیر آن‌ها هم به یک پنجم کاهش یافت یعنی در واقع بیمارانی که این دارو را دریافت نکردند، نرخ مرگ‌ومیر در آن‌ها ۵ برابر بیمارانی بود که این دارو را دریافت کردند. نتایج این مطالعه در مرحله داوری بوده و قرار است به زودی چاپ شود. وی گفت: به صورت همزمان سازمان جهانی بهداشت نیز در تعدادی از کشور‌های جهان از جمله ایران در حال مطالعه داروی Interferon beta-۱a روی بیماران مبتلا به COVID-۱۹ است که بیمارستان مسیح دانشوری نیز در این مطالعه حضور دارد و پیش‌بینی می‌شود نتایج آن تا یک ماه دیگر منتشر شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کرونا ویروس بیمارستان دارو علی اکبر ولایتی بیمارستان مسیح دانشوری داروی Interferon beta ۱a مبتلا به COVID ۱۹ دریافت کردند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۶۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در اولین روز از نمایشگاه کتاب چه نشست‌هایی برگزار می‌شود؟

امروز _ چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت_ و هم‌زمان با نخستین روز از برگزاری نمایشگاه کتاب تهران با نشست‌های متعدد فرهنگی همراه است که برنامه آن را در ادامه مشاهده می‌کنید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، امروز _ چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت_ نخستین روز از برگزاری نمایشگاه کتاب تهران با نشست‌های متعدد فرهنگی همراه است.

در کوشک کتاب دو نشست با عناوین «نقد و بررسی فیلم کوتاه صوراحیل» و «کو کتاب طنز؟» برگزار می‌شود؛ نشست «نقد و بررسی فیلم کوتاه صوراحیل» با حضور اسماعیل عظیمی کارگردان و علی آهنگری نویسنده ساعت ۱۳ برگزار می‌شود و نشست «کو کتاب طنز؟» ساعت ۱۷:۳۰ با حضور امید مهدی‌نژاد و ناصر فیض میزبان مخاطبان است.

گوشه نقد و پنج نشست تخصصی در روز اول نمایشگاه کتاب

گوشه نقد نیز با پنج برنامه از جمله مراسم رونمایی و بررسی کتاب «پژوهشی نو در نوشتار و جستاری در اسناد جلال‌الدین محمد مشهور به مولوی به قلم بدیع‌الزمان فروزانفر» با حضور غلامحسین مراقبی، محمود جعفری جنیدی و اعلا ستوده در ساعت ۱۲:۳۰، معرفی و بررسی کتاب «روایت فقه پزشکی» با حضور محمدعلی قاسمی و محسن اکبری عضو در ساعت ۱۴، نشست نقد و بررسی کتاب «مرا پیدا کن» با حضور معصومه رامهرمزی و مژگان بیتانه در ساعت ۱۵:۳۰ همراه مخاطبان نخستین روز از سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است.

همچنین دو نشست معرفی و بررسی مجموعه سه جلدی «تاریخ فوتبال بوشهر» با حضور الهه غریب‌زاده، افسر افشار نادری و نرجس زارعی در ساعت ۱۷ و نشست معرفی و بررسی کتاب «مقام اسماعیل؛ روایت زندگی شهید مدافع حرم اسماعیل حیدری» با حضور علی رستمی، جواد کامور بخشایش و فاطمه سلیمانی ازندریانی در ساعت ۱۸:۳۰ برگزار می‌شود.

بخش کودک و نشست‌های تخصصی روز اول نمایشگاه کتاب

سرای اهل قلم کودک و نوجوان در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران چدر نخستین روز از برگزاری نمایشگاه کتاب، با چهار برنامه از بازدیدکنندگان نمایشگاه، میزبانی می‌کند.

نشست بررسی مجموعه شعر «بعضی از پرنده‌ها شاعرند» از سلسله نشست‌های «نقد و بررسی کتاب برگزیده فجر» با سخنان اسماعیل الله دادی و مریم اسلامی ساعت ۱۴ برگزار می‌شود. نشست «نشست شعرهای روشن با موضوع فلسطین» ویژه برنامه خانه کتاب و ادبیات ایران با حضور خاتون حسنی و طیبه شامانی ساعت ۱۵:۳۰، عناوین دو نشست از این چهار نشست است.

دو برنامه دیگر این بخش به ترتیب به این شرح است: نشست قصه گویی در ساعت ۱۷ تا ۱۷:۳۰ و نشست «سهم اقتباس در سینمای کودک و نوجوان» با حضور جلیل اکبری صحت، وحید نیکخواه آزاد و حامد جعفری ساعت ۱۷:۳۰ برگزار می‌شود.

سالن جوایز نمایشگاه سه برنامه تخصصی دارد

سه برنامه تخصصی در بخش سالن جوایز کتاب‌های سال جمهوری اسلامی ایران، شامل جایزه کتاب سال، جایزه ادبی جلال آل احمد و جشنواره بین‌المللی شعر فجر در روز اول برگزاری نمایشگاه کتاب، اجرا می‌شود.

معاونت شعر و ادبیات داستانی با شعرخوانی «محفل سرو» ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۶، نشست «مقدمات نویسندگی» ۱۶:۳۰ تا ۱۸ و نشست «روایت رنج» با حضور نعمیه پورمحمدی، زهرا قدیانی، افروز مهدیان، حسن اجرایی، حامد آقاجانی و معید داستان از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰ برگزار خواهد شد.

سرای ملل و اجرای دو نشست تخصصی در نمایشگاه کتاب

سرای ملل نشستی با محور «مستند جابر بن یزید الجعفی» مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) در ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲ با سخنرانی آیت‌الله محمد جعفر طبسی برگزار می‌کند. در بخش میزگرد نیز نویسندگان و نمایندگان انتشارات روسیه، کنیا و عراق از ساعت ۱۴ تا ۱۵:۳۰ با حضور جیمز اودیامبو (رئیس اجرایی انجمن ناشران کنیا)، حسن رحیم احمد (رئیس نمایشگاه سلیمانیه) و یک مهمان از کشور روسیه نشست تخصصی خواهند داشت.

سرای اهل قلم ناشران آموزشی مراسم افتتاحیه خود را با سخنرانی امین آصفی مدیرمسئول انجمن فرهنگی ناشران آموزشی به همت این انجمن برگزار خواهد کرد.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

کد خبر 751657

دیگر خبرها

  • توسعه ریز داروی ایرانی برای درمان عفونت های قارچی ناخن
  • در اولین روز از نمایشگاه کتاب چه نشست‌هایی برگزار می‌شود؟
  • هشدار نسبت به نبود دارو‌های بیماران پیوند کبد/ «فیبرینوژن» و «بازیلیکسیمب» موجود نیست
  • داروی ایرانی SMA به مرحله ارزیابی کیفی رسید
  • داروی ایرانی SMA در چه مرحله‌ای است؟
  • احتمال عرضه داروی ایرانی SMA در خرداد
  • روند تامین داروهای بیماران خاص و صعب اعلام شد
  • هیچ محدودیتی برای تأمین داروی بیماران خاص اعمال نمی‌شود
  • تولید داروی بیماران اس ام ای در یک شرکت دانش‌بنیان
  • چرا «بحران وارفارین» دست از سر بیماران قلبی بر نمی‌دارد؟