Web Analytics Made Easy - Statcounter

منشی زاده بابیان اینکه زنان روستایی نقش موثری در فرآیند توسعه پایدار دارند گفت: طرح توانمندسازی زنان روستایی و عشایری بر اساس زنجیره ارزش گیاهان دارویی در استان گیلان اجرایی می‌شود.

«حمید منشی زاده» با تبریک هفته جهاد کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان به رسالت این سازمان در راستای توانمند سازی کشاورزان و جهش تولید اشاره کرد و گفت: با رونق کشاورزی دانش بنیان، بخش عمده‌ای از بار صادرات غیر نفتی کشور بر دوش این محصولات قرار میگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی با تاکید بر اینکه کشاورزی در بین سایر بخش‌های اقتصادی کشور حداقل میزان وابستگی به خارج را دارد افزود: این بخش از طریق افزایش بهره وری توانسته است ضمن تثبیت تولید و بهره برداری پایدار از منابع در مجموع روند رو به رشدی را در تولیدات انواع محصولات کشاورزی تجربه کند.

وی در ادامه به طرح توانمندسازی زنان روستایی و عشایری بر اساس زنجیره ارزش گیاهان دارویی اشاره کرد و بیان داشت: این طرح پیرو انعقاد تفاهم نامه فی مابین معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و وزارت جهاد کشاورزی با همکاری مجری طرح گیاهان دارویی وزارتخانه، در سال جاری در استان گیلان توسط مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی با همکاری مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اجرایی می شود.

منشی زاده اذعان کرد: به دلیل اهمیت استفاده از ترکیبات گیاهان دارویی در صنایع مختلف به خصوص در صنایع غذایی به شکل غذا داروها، مکمل های غذایی و دمنوش ها، این پروژه توسط زنان روستایی که نقش موثری در فرآیند توسعه پایدار دارند صورت خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: امسال، این طرح برای 3 محصول گل گاوزبان، گل محمدی، به لیمو در 5 محل از شهرستان های رودسر، رودبار، تالش و سیاهکل اجرا می شود.

منشی زاده اظهار داشت: 3 نفر از محققین معین مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان در اجرای این پروژه ترویجی همراهی خواهند کرد.

وی تولید کشت گیاهان دارویی درآمددزا را مطابق با اقلیم منطقه و افزایش سطح آگاهی زنان روستایی لازم و ضروری دانست و خاطر نشان کرد: برای اهداف و نتایج حاصل این پروژه می توان به طرح افزایش اشتغالزایی پایدار در مناطق محروم، افزایش درآمدزایی و سطح معیشتی زنان روستایی، کاهش تخریب منابع طبیعی و گونه های در حال انقراض، افزایش تولید محصولات گواهی شده و سالم، تهیه مواد خام اولیه برای کارخانه ها و صنایع فرآوری موجود و توسعه و گسترش بازار گیاهان دارویی، اشاره کرد.

منشی زاده در پایان تصریح کرد: فرآیند و مراحل اجرایی طرح فوق، به ترتیب شامل تشکیل کمیته فنی استانی و شهرستانی و انتخاب جامعه هدف، تحلیل وضعیت موجود، تهیه و ابلاغ دستورالعمل به مراکز منتخ، برگزاری کارگاه های آموزشی توجیهی، بازدید اعضای ستاد، توزیع نهاده، بیولوزیک جهت مبارزه با آفات و بیمار ها، نمونه گیری برگ جهت آزمایش، اجرای بازدیدهای ترویجی، نمونه گیری برای آزمایش محصول نهایی، نظارت فرآیندی و جمع آوری اسناد مربوطه و تهیه گزارش عملکرد پایانی خواهد بود.
گفتنی است، هفته جهاد کشاورزی امسال با شعار «جهاد كشاورزي، جهش توليد، امنيت غذايي» از ۲۱ خرداد تا ۲۷ برگزار می‌شود.

پایان پیام/165

منبع: شبستان

کلیدواژه: جهاد کشاورزی گیلان زنان توانمند گیاهان دارویی گیاهان دارویی زنان روستایی منشی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۶۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛استاندار لرستان در بازدید از مجموعه کشت و صنعت فجر صفای خرم آباد گفت:کشت و صنعت فجر صفای خرم آباد ظرفیت سرمایه گذاری کلان در حوزه کاشت و عصاره‌گیری گیاهان دارویی را دارد.
ابوطالب شفقت افزود:مجموعه کشت و صنعت فجر صفای خرم آباد علاوه بر کشت گیاهان دارویی و فعالیت های دامی، گردشگری مدرن را دنبال می کنند که می تواند در سطح ملی و بین المللی پذیرای میهمانان مختلف باشد.
 استاندار لرستان بازدید دانشجویان و دانش آموزان از فجر صفا را اقدام مثبتی برای اشاعه فرهنگ « ما می توانیم » دانست و گفت:سرمایه گذار این مجموعه همه اقدامات را با صبر و حوصله و انجام کارهای پژوهشی پیش برده و همه کارها از جمله واحد هیدروپونیک و درختچه های کشت بافت را ایرانی کرده است.
وی انجام کار پژوهشی و تولید محصولات کاملا ایرانی را از مزیت های این مجموعه برشمرد وافزود:نژاد دامی که وارد مجموعه شده بود، تغییر یافته و ایرانی شده است.
استاندار لرستان با تأکید بر ایجاد زنجیره ی ارزش دام و تولید پوست و پشم در کشت و صنعت خرم آباد گفت: با توجه به سطح اراضی این مجموعه،چنانچه گیاهان دارویی کشت و عصاره گیری شود مردم نیز می توانند در هر جای استان نسبت به کاشت و فروش گیاهان دارویی به کشت و صنعت اقدام کنند که درآمد این امر از تولید برخی محصولات رایج کشاورزی هم بیشتر است.
شفقت افزود:بیش از ۵۰ نقطه ی استانظرفیت کشت و توسعه گیاهان دارویی را دارد که جهاد کشاورزی باید در این  زمینه به صورت جدی اقدام کند.



دیگر خبرها

  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات
  • تقویت زنجیره های ارزش محصولات کشاورزی مازندران
  • زنجیره های ارزش کشاورزی در مازندران تقویت شود
  • ارائه ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی
  • عملکرد فرمانداران و روسای اداره های جهاد کشاورزی فارس