Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-01@02:37:39 GMT

خوردن چای سبز +ورزش = درمان کبد چرب

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۵۷۳۸۵

خوردن چای سبز +ورزش = درمان کبد چرب

بیماری کبد چرب غیرالکلی یک مشکل جدی جهانی است که در حال وخیم‌تر شدن است و راه درمان آن خوردن چای سبز به همراه ورزش است .

به گزارش خبرگزاری برنا؛ نتایج تحقیق جدید محققان دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا نشان می‌دهد انجام منظم تمرین‌های ورزشی و مصرف نوشیدنی‌های فاقد کافئین می‌تواند برای افراد مبتلا به کبد چرب مفید باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان دریافتند ترکیب چای سبز و ورزش موجب کاهش شدت بیماری کبدچرب مرتبط با چاقی تا ۷۵ درصد در موش‌های تغذیه شده با رژیم غذایی پرچرب شد.

به دلیل شیوع بالا فاکتورهای پرخطر نظیر چاقی و دیابت نوع ۲، پیش بینی می‌شود تعداد افراد مبتلا به بیماری کبدچرب تا سال ۲۰۳۰ به بیش از ۱۰۰ میلیون نفر برسد. در حال حاضر هیچ درمان معتبری برای این بیماری وجود ندارد.

در این مطالعه، به مدت ۱۶ هفته به موش‌ها رژیم غذایی پرچرب داده شد. برخی از این موش‌ها عصاره چای سبز مصرف کرده و ورزش منظم با دویدن با روی چرخ انجام می‌دادند. در مقایسه این موش‌ها با موش‌های گروه کنترل مشخص شد تنها یک چهارم رسوبات لیپیدی در کبدشان باقی مانده بود.

همچنین در موش‌های که تحت درمان فقط با عصاره چای سبز یا فقط ورزش قرار گرفته بودند تقریباً نیمی از چربی کبدشان در مقایسه با گروه کنترل باقی مانده بود.

جاشوا لمبرت، سرپرست تیم تحقیق در این باره می‌گوید: «ما معتقدیم پلی فنول‌های موجود در چای سبز با آنزیم‌های گوارشی ترشح شده در روده کوچک فعل و انفعال یافته و تا حدودی مانع از تجزیه کربوهیدرات‌ها، چربی و پروتئین غذا می‌شود.»

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ورزش چای سبز کبد چرب چای سبز موش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۷۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام آزمایش تب مالت دامها نیازمند همکاری مردم در روستاها است

به گزارش خبرنگار مهر، مختار رجایی فر ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: بیماری تب مالت سویه‌های مختلفی دارد و بحث ریشه کنی آن امکان‌پذیر نیست.

وی بیان داشت: باید در این راستا پیشگیری و آگاهی‌رسانی انجام شود و مردم نیز همراه باشند

رجایی فر با بیان اینکه وقتی بیماری دام مثبت می‌شود، دامدار از انجام کشتار فرار می‌کند، گفت: درمان بیماری تب مالت زمانبر بوده و درمان طولانی مدت نیاز دارد، در برخی مواقع، بعد از شش ماه یا یک سال درمان، بیمار به ظاهر خوب می‌شود ولی بعد از یکسال دوباره علائم بیماری ظاهر می‌شود و این باعث تشخیص اشتباه پزشک می‌شود.

کد خبر 6092155

دیگر خبرها

  • آیا زالو واقعا می‌تواند درمان کننده باشد؟
  • ارتباط افسردگی و بیماری‌های قلبی ‌وعروقی
  • یک گیاه ضد باکتری برای درمان برخی بیماری‌های عفونی
  • زالو درمانی؛ انجام بدهیم یا نه؟
  • آبله مرغان تا چند روز واگیر دارد ؟ | برای آبله مرغان چی بخوریم ؟ ؛ درمان سریع آبله مرغان در خانه
  • زالو درمان می‌کند؟
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • انجام آزمایش تب مالت دامها نیازمند همکاری مردم در روستاها است
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس