Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@09:38:23 GMT

فقط 14 فاضلاب خانگی در مازندران تصفیه می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۵۷۴۵۸

فقط 14 فاضلاب خانگی در مازندران تصفیه می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: میانگین تصفیه فاضلاب خانگی در کشور بیش از ۵۰ درصد است اما در مازندران در خوشبینانه‌ترین حالت ۱۴ درصد است نیازمند برداشتن گام‌های اساسی در حوزه مدیریت پسماند و پساب هستیم که نیاز به اراده و هم‌افزایی در استان دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابلسر، حسینعلی ابراهیمی‌کارنامی امروز در مراسم بهره‌برداری از سیستم تصفیه‌خانه فاضلاب مجتمع ۸۶۰ واحدی معلمان بابلسر، اظهار کرد: در هفته محیط زیست پس از سال‌ها پیگیری بحث راه‌اندازی این مجموعه در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ابلاغ شروع به کار پسماند، افزود: در بخش پسماند با چالش جدی مواجه هستیم و گلایه داریم از افرادی که سال‌ها مسؤولیت داشتند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران به وجود  ۲۷ سایت رسمی پسماند در استان اشاره کرد و گفت: در بحث دفن فقط دپو داریم و هیچ اتفاق خاصی در این زمینه نیفتاده است.

این مسؤول با بیان اینکه با وجود کرونا و محدودیت‌های فیزیکی در کشور عملیات فیزیکی و نصب تجهیزات زباله‌سوز ساری از پیشرفت خوبی برخوردار است، افزود: این مهم ما را امیدوار کرده و همچنین چندین کارخانه کمپوست در استان تنکابن و شرق استان بهبود وضعیت و تکمیل و توسعه پیدا کردند.

ابراهیمی‌کارنامی یادآور شد: نشست‌های متعددی با گروه‌های اثرگذار و تشکل‌های مردم نهاد داشتیم.

وی با اعلام اینکه نخستین مرکز مانیتورینگ هوشمند در مازندران در این هفته راه‌اندازی خواهد شد، اضافه کرد: تا پایان هفته بخشی از مسائل محیط زیست مانیتور خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با تاکید بر اینکه اگر مسائل زیست محیطی را رعایت نکنیم به مشکل برخواهیم خورد، خاطرنشان کرد: میانگین تصفیه فاضلاب خانگی در کشور بیش از ۵۰ درصد است اما در مازندران در خوشبینانه‌ترین حالت ۱۴ درصد است نیازمند برداشتن گام‌های اساسی در حوزه مدیریت پسماند و پساب هستیم که نیاز به اراده و هم‌افزایی در استان دارد.

این مسوول بیان کرد: بحث عدم تصفیه فاضلاب‌های بهداشتی و خانگی یکی از مسائلی است که در استان با ان مواجه هستیم بسیاری از واحدها با عنوان مجتمع‌های آموزشی و تعاونی فعال در سواحل فعالیت دارند بعد از چندین دهه فعالیت مشاهده شد که فاقد سیستم‌های تصفیه‌ای هستند.

ابراهیمی‌کارنامی با اشاره به اینکه با برنامه‌ریزی خوب در هفته جاری بسیاری از تصفیه‌خانه فاضلاب به بهره‌‌برداری می‌رسد، اضافه کرد: تصفیه‌خانه قبل از بهره‌برداری از مجتمع فرهنگی مسکونی بابلسر امروز به بهره‌برداری رسید.

به گزارش فارس، این پروژه در سال ۹۶ آغاز و سال ۹۸ به اتمام رسید که با سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد ریالی و ظرفیت پروژه ۳۰۰مترمکعب در شبانه روز در هفته محیط زیست به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: خبر گزاری فارس بهره برداری محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۷۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف پساب تصفیه خانه یزد

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، جلال علمدار در این نشست که با حضور مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان و نماینده یزد، اشکذر و زارچ در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: در حال حاضر در حدود ۳۱ درصد از مجموعه شهری یزد (شهر‌های یزد و حمیدیا) تحت پوشش شبکه فاضلاب شهری قرار دارد و شرکت آب و فاضلاب به صورت میانگین در هر روز ۲۹ هزار و ۷۰۰ مترمکعب در شبانه روز فاضلاب را جمع آوری و تصفیه می‌کند. 
 جوکار نماینده یزد، اشکذر و زارچ در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با تأکید بر لزوم انتقال این پساب به شرکت‌های تخصیص یافته (معدنی، صنعتی، فضای سبز یا دولتی)، گفت: ۲۵۰ لیتر بر ثانیه از این پساب تخصیص یافته که بخشی از آن انتقال داده می‌شود و مقرر شد پیگیری‌های لازم از سوی شرکت آب منطقه‌ای یزد به منظور انتقال کامل پساب تخصیص یافته انجام و قسمتی از پساب نیز برای تعادل بخشی به سفره‌های آب زیرزمینی شهر یزد استفاده شود.

دیگر خبرها

  • آب‌های خاکستری؛ نجات‌بخش حیات زمین
  • دستگیری ۱۴ شکارچی و متخلف صیادی در مازندران
  • دستگیری ۱۴ متخلف شکار و صید در مازندران
  • تصفیه فاضلاب ١١ شهر و روستای استان همدان
  • مزارع کشاورزی که با فاضلاب خام و پساب آبیاری شوند، معدوم خواهند شد/چرخه تصفیه خانه‌ها باید تکمیل شود
  • اعتراض مردم خوی به بوی نامطبوع تصفیه خانه فاضلاب 
  • تعیین تکلیف پساب تصفیه خانه یزد
  • طرح مطالعاتی سایت پسماند شهرداری ساوه انجام‌ شد
  • امحاء کشت محصولات کشاورزی با آب‌های غیرمتعارف در شیراز
  • معضل کشت‌های زیرپلاستیکی در همدان و آلودگی محیط زیست