Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز، صدای امریکا (VOA) که رسانه رسمی دولت ایالات متحده محسوب می‌شود، در گزارشی مفصل راجع به محاکمه افسر پلیسی که یک شهروند سیاه‌پوست را به قتل رساند و امریکا را به آتشفشان اعتراضات مردمی تبدیل کرد، به حقیقتی تلخ درباره سیستم قضائی این کشور اقرار نمود.

 

در این گزارش آمده است: با وجود شواهد قابل‌توجه، از جمله تصاویر ویدیویی و روایت شاهدان عینی، محکوم کردن پلیسی که «جورج فلوید» را به قتل رساند، برای دادستانی امریکا بسیار مشکل بوده و سابقه تاریخی سیستم قضائی ایالات‌متحده نشان می‌دهد که پیروزی دادستانی در چنین پرونده‌هایی تقریبا "غیرممکن" است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

صدای امریکا در توضیح افزود: در پرونده‌های مشابه، افسران پلیس در بیش از ۹۹ درصد موارد قتل، با محکومیت جزائی روبه‌رو نشده‌اند. علت این است که وکلای متهم، در جریان دادگاه استدلال می‌کنند که او طبق پروتکل‌های انتظامی و دوره‌هایی که در اداره پلیس گذرانده، رفتار کرده است.

 

بنا بر این گزارش، دادگاه‌های امریکا همواره این موضوع را به رسمیت شناخته‌اند که افسران پلیس برای حفاظت از خود باید قدرت استفاده از قوه قهریه را داشته باشند.

 

صدای امریکا از نژادپرستی و تبعیض عمیق حاکم بر سیستم قضائی ایالات متحده پرده برداشت و خاطرنشان ساخت: در 165 سال اخیر، در ایالت "مینه سوتا" (محل قتل فلوید) تنها یک پلیس به جرم قتل محکوم شده است؛ «محمد نور» که مسلمان بود و افریقایی‌تبار!

 

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: جورج فلوید مینه سوتا قضائی دادستان ایالات متحده تبعیض فساد محاکمه صدای امریکا دادگاه پلیس نژادپرستی قتل امریکا صدای امریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۷۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلاف حساب منجر به قتل یک جوان خویی شد

فرمانده انتظامی شهرستان خوی با اشاره به وقوع یک فقره قتل بر اثر اختلاف حساب گفت: قاتل فراری که یک جوان ۲۸ ساله را به قتل رسانده و متواری شده بود با اقدامات فنی پلیس دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، کیومرث پاکدل امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به دنبال اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره قتل با سلاح سرد در یکی از روستاهای خوی، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با حضور کارآگاهان پلیس و بررسی صحنه قتل، مشخص شد که قاتل پس از به قتل رساندن جوان ۲۸ ساله به وسیله سلاح سرد از محل وقوع جرم متواری شده‌است.

فرمانده انتظامی شهرستان خوی گفت: با بررسی‌های پلیسی قاتل در همان لحظات اولیه دستگیر و در مواجهه با ادله به بزه ارتکابی اعتراف کرد.

پاکدل علت قتل را اختلاف حساب قاتل با مقتول عنوان و تصریح کرد: شهروندان همواره باید آستانه صبر و تحمل خود را بالا ببرند.

وی تأکید کرد: پلیس به طور مستمر برای برقراری نظم و امنیت و برخورد با مجرمان آماده بوده و انتظار می‌رود شهروندان عزیز نیز ضمن همکاری با پلیس، با اطلاع از هرگونه مورد مشکوک بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کد خبر 749519

دیگر خبرها

  • آموزش افزایش صدای تلویزیون بدون استفاده از ساندبار یا سیستم صوتی
  • کشف جسد زن ۳۶ ساله در باغ و دستگیری قاتل
  • امریکا / تصادف مترو با اتوبوس؛ بیش از ۵۰ نفر زخمی شدند
  • قاتل سریالی در دام پلیس| او قربانیایش را در بزرگراه رها می‌کرد
  • اختلاف حساب منجر به قتل یک جوان خویی شد
  • ربات‌های قاتل؛ ترس از آینده هوش مصنوعی
  • رفع تنش آبی مهمترین مطالبه مردم کهگیلویه از دولت
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس
  • دستگیری عوامل نزاع دسته جمعی + عکس
  • لرستان استانی امن و فعال با مشارکت مردم