Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از راه‌اندازی کارخانه «نوآوری و خلاقیت فرهنگی» در استان خبر داد و گفت: این کارخانه در راستای تولید، تجاری‌سازی و بسته‌بندی آثار هنرمندان صنایع‌ دستی فعالیت می‌کند. ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۴ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رودسر، مسعود حلاج‌پور عصر امروز در مراسم رونمایی از لوح ثبت ملی اثر طبیعی کوه سماموس با اشاره به نقش موثر استان گیلان در رونق صنایع دستی کشور اظهار داشت: 20 هزار هنرمند گیلانی در حوزه صنایع دستی مشغول به کار هستند که در رونق اقتصادی این بخش نقش به‌سزایی را ایفا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با بیان اینکه قله سماموس بلندترین قله این استان است عنوان کرد: این قله زیبا و باشکوه در شهرستان رودسر قرار دارد و به‌عنوان یک جاذبه زیبای طبیعی برای مردم استان و حتی استان‌های همجوار بسیار ارزشمند است.

وی از ثبت ملی قله سماموس و جنگل‌های هیرکانی در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: یکی از عوامل رونق گردشگری در استان گیلان ثبت آثار طبیعی آن است و همه دستگاه‌ها موظف هستند که در حفظ و نگهداری این آثار ارزشمند همت کنند زیرا ثبت آنها می‌تواند زمینه ورود گردشگران به استان را افزایش دهد.

تولید صنایع دستی در استان اردبیل با حمایت از سرمایه‌گذاران توسعه می‌یابدروزگار ناخوش هنرمند‌‌‌ان صنایع دستی در قرچک / ‌بی‌مهری مسئولان‌ به هنر اصیل ایرانیچشم امید 43 هزار هنرمند به حمایت دولت/ شاغلان صنایع دستی همدان از کرونا چقدر زیان کردند؟

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از راه‌اندازی کارخانه نوآوری و خلاقیت فرهنگی در این استان خبر داد و با اشاره به نقش موثر این موضوع در حفظ اشتغال و رونق اقتصادی گفت: این کارخانه با تولید، تجاری‌سازی و بسته‌بندی آثار هنرمندان صنایع‌ دستی نقش اثرگذاری در این بخش دارد.

حلاج‌پور با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به صنایع دستی ثبت جهانی شده گیلان خاطرنشان کرد: روستای فشتکه از شهرستان خمام در حوزه صنایع دستی و همچنین روستای قاسم آباد از شهرستان رودسر ثبت جهانی شدند و توجه به این حوزه‌ها می‌تواند در زمینه ارزآوری و رونق اقتصادی نقش بسیار موثری را ایفا کند.

فرماندار رودسر نیز در این مراسم از چاپ کتاب سماموس خبر داد و اظهار داشت: به‌دنبال تهیه و گردآوری عکس، فیلم، شعر و نوشته درباره قله زیبای سماموس هستیم تا همه مردم بتوانند با این پدیده طبیعی زیبا و ارزشمند بیشتر آشنا شوند.

حسین اسماعیل‌پور از احداث ابنیه و بازسازی‌های مختلف در شهرستان رودسر خبر داد و این اقدامات را در جهت جذب گردشگر بیشتر به این منطقه خوش و آب و هوا عنوان کرد و افزود: یکی از دغدغه‌های بنده احیای هنرهای فراموش شده مانند چلنگری است و امیدوارم بتوانیم در این راستا اقدام موثری انجام دهیم.

انتهای پیام/613/ی

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۸۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاروانسرای ینگی‌امام به بخش خصوصی واگذار می‌شود

ایسنا/البرز مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز از پیگیری واگذاری کاروانسرای ینگی امام به بخش خصوصی و همچنین ایجاد پایگاه میراث ملی این کارونسرا در سال ۱۴۰۳خبر داد.

به گزارش ایسنا، رحیم خاکی روز شنبه هشتم اردیبهشت اظهار کرد: کاروانسرای ینگی امام یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب استان البرز است که سال گذشته همراه با ۵۳ کاروانسرای دیگر در پرونده کاروانسرا های ایرانی به ثبت جهانی رسید.

 
به گفته مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز با اشاره به اینکه شرایط بنای کاروانسرا اکنون به گونه‌ای است که به مرمت نیاز دارد و باید هر چه سریعتر برای این موضوع اقدام شود.
 
او با اشاره به اینکه حدود ۱۰۰ الی ۲۰۰ میلیارد تومان برای مرمت کامل این بنا نیاز است، گفت: اعتبارات ناچیری هر ساله برای مرمت بخش هایی از این بنا در نظر گرفته می شود که جوابگوی نیاز مرمتی آن نیست، بنابراین اولویت واگذاری این بنا به بخش خصوصی است تا یکبار به صورت کامل مرمت بنا صورت گیرد.
 
به گفته او کاروانسرای ینگی امام  از لحاظ موقعیت قرارگیری و دسترسی یکی از بهترین گزینه‌ها برای تبدیل به اقامتگاه و یا گذر فرهنگی به عنوان محلی برای برگزاری رویدادها، نمایشگاه‌ها و بازارچه صنایع دستی و فرهنگی است که در راستای حمایت از تولید ملی نیز قرار می گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • نمایشگاه صنایع‌دستی در عمارت خسروآباد سنندج برپا شد
  • کاروانسرای ینگی‌امام به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان
  • رویداد روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود