Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-08@15:58:35 GMT

۱۰ شرط جدید واردات برای دارندگان کارت بازرگانی

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۵۸۷۲۶

۱۰ شرط جدید واردات برای دارندگان کارت بازرگانی

مدیرکل دفتر مقررات واردات و صادرات وزارت صمت، شرایط جدید واردات بر اساس اعتبار دارندگان کارت بازرگانی را ابلاغ کرد. ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۹ اقتصادی صنعت و تجارت نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سعید عباسپور، در نامه‌ای به روسای سازمان‌های بازرگانی31 استان و جنوب کرمان جزئیات بخشنامه جدید را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بند اول بخشنامه آمده است: متقاضیان فاقد سابقه واردات تا سقف 500 هزار دلار در حیطه سه رشته فعالیت خود، از بررسی و کنترل سابقه معاف هستند.

بند دوم عنوان می‌کند: واحد‌های تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری از مراجع قانونی ذیربط صرفا برای تامین نیاز تولیدی خود با تشخیص رئیس سازمان، از بررسی و کنترل سابقه معاف هستند. همچنین خارج از نیاز واحد تولیدی خود، ملاک عمل میانگین سابقه واردات سال‌های 1397 و 1398 مطابق با دو رشته فعالیت اولویت دوم و سوم کارت بازرگانی خواهد بود.

بر اساس بند سوم، ملاک عمل واردات برای واحد‌های بازرگانی تا سقف میانگین واردات سال‌های 1397 و 1398 (دوسال اخیر) خواهد بود.

در بند چهارم آمده است: دستگاه‌های اجرایی و پیمانکاران طرف قرارداد با دستگاه‌های اجرایی پس از تایید دفتر تخصصی ذیربط، از بررسی و کنترل سابقه معاف هستند.

بند پنجم به معافیت بررسی و کنترل سابقه واحد‌های تولیدی مستقر در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، برای محصولات تولید شده آن‌ها که دارای جدول ارزش افزوده باشد، اشاره دارد.

بند ششم، کالا‌های موجود در گمرک (دارای قبض انبار) که ارز آن‌ها تائید شده باشد را از بررسی و کنترل سابقه معاف کرده است. کالا‌های اولویت‌دار فهرست بسته تشویقی نیز بر اساس بند هفتم، در صورت تامین ارز از محل صادرات از بررسی و کنترل سابقه معاف می‌شوند.

در بند هشتم آمده است: واردات موبایل، انواع کاغذ چاپ، تحریر، ال‌دبلیو‌سی و باطله، مقطوعات چوبی، لاستیک سواری، لوازم و قطعات یدکی خودرو و لوازم خانگی طبق ردیف تعرفه‌های اعلامی از بررسی و کنترل سابقه معاف هستند.

بند نهم عنوان می‌کند: در صورت تغییر تعرفه یک کالای مشخص طی سال‌های مختلف، سابقه واردات تعرفه‌های قبلی با ارائه نامه از دفتر تعیین تعرفه گمرک مبنی بر یکسان بودن کالا برای تعرفه جدید قابل محاسبه است.

در نهایت در بند دهم اشاره شده که سابقه ذیل تعرفه شش رقمی برای تمامی موارد فوق ملاک بررسی خواهد بود.

انتهای پیام/

R1010113/P/S7,77,78/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۸۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت ارائه خدمات به دارندگان مجوزهای کاغذی در استان مرکزی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی از ممنوعیت ارائه خدمات دولتی و بانکی به دارندگان مجوزهای کاغذی از ابتدای مردادماه امسال خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سعید ملااسماعیلی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به صدور مجوزهای کسب و کار الکترونیکی در استان، اظهار داشت: تاکنون 55 هزار و 514 مورد درخواست صدور مجوز کسب و کار الکترونیکی در استان مرکزی ثبت شده است که ثبت این مجوزها منجر به صدور 31 هزار و 763 مجوز کسب‌وکار الکترونیکی در استان شده است.

وی افزود: از مجموع درخواست‌های صدور مجوز الکترونیکی در استان 24 هزار و 750 مورد مربوط به مجوزهای ثبت‌محور بوده است، طبق اعلام مرکز ملی پایش و بهبود محیط کسب‌وکار کشور، در استان مرکزی از ابتدای زمستان سال گذشته تا کنون 6 هزار و 148 مورد معادل 11.9 درصد از کل مجوزهای صنفی قدیمی موجود در استان به شناسه یکتا تبدیل شده‌اند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی با تأکید بر ممنوعیت ارائه خدمات دولتی و بانکی به دارندگان مجوزهای کاغذی گفت: بر اساس اطلاعیه‌های منتشره از سوی مرکز ملی پایش و بهبود محیط کسب و کار کشور، از ابتدای خرداد ماه امسال ارائه خدمات دولتی و بانکی به دارندگان مجوزهای کاغذی قدیمی و فاقد QR کد، ممنوع است و با هوشمندشدن خدمات دولت در آینده نزدیک، صاحبان کسب وکارهایی که مجوز الکترونیکی نداشته باشند و نامشان در بانک اطلاعات کسب‌وکار کشور به آدرس qr.mojavez.ir  نباشد، برای دریافت خدمت در ادارات دولتی و بانک‌ها دچار مشکل می‌شوند. 

ملااسماعیلی تصریح کرد: دارندگان مجوزهای قدیمی و کاغذی با مراجعه به درگاه ملی مجوزها در کمتر از پنج دقیقه می‌توانند مجوزهای خود را به مجوزهای الکترونیکی جدید تبدیل کنند. دارندگان مجوزهای کاغذی و قدیمی می‌توانند با گوشی همراه خود و با ورود تنها سه کد (شماره سریال کارت ملی، شناسه/کد صنفی و کد پستی محل کسب) در درگاه ملی مجوزها، به سرعت، رایگان و بدون مراجعه حضوری به دستگاه‌های دولتی مجوز الکترونیکی دریافت کنند. 

وی خاطرنشان کرد: طبق قانون تسهیل صدور مجوزها، تمامی مجوزهای قدیمی و کاغذی باید، تبدیل به مجوز الکترونیکی شوند و کسب و کارهایی که شناسه یکتا نداشته باشند، از نظر قانونی فاقد مجوز محسوب می‌شوند، لازم است با برگزاری میزهای خدمت در محل اتحادیه های اصناف، بازار و محل برگزاری نماز جمعه، با استفاده از ظرفیت اتاق‌های اصناف، تعاون و مراجع صدور مجوزها در سطح هر شهرستان، تسریع در تبدیل مجوزهای قدیمی انجام شود.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • اعلام برنده های دومین مرحله از قرعه کشی جوایز جشنواره پذیرنده ملی
  • دانشجویان نخبه‌ از سربازی معاف می‌شوند
  • شرایط ترخیص کالا با کارت بازرگانی منقضی ابلاغ شد+ سند
  • مالک کارت بازرگانی برای عمل نکردن به تعهدات ارزی جریمه شد
  • جزییات صادرات و واردات دارو اعلام شد/ واردات ۱۳ درصد کاهش یافت
  • ممنوعیت ارائه خدمات به دارندگان مجوزهای کاغذی در استان مرکزی
  • دستگیری کلاهبرداران اسکیمری ۱۰۰ میلیاردی
  • کدام مشاغل از ارایه اسناد و دفاتر مالی معاف شدند؟
  • صدور مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دست دوم
  • کلاهبرداری با رسید جعلی