Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@21:54:56 GMT

احداث شهر جدید در ۳۰ کیلومتری غرب جاسک

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۵۸۸۳۴

احداث شهر جدید در ۳۰ کیلومتری غرب جاسک

فرماندار شهرستان جاسک گفت: در راستای توسعه سواحل مکران احداث شهر جدید در جاسک در دستور کار دولت قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد رادمهر اظهار کرد: شهر جدید مکران در پهنه‌ای به وسعت پنج هزار هکتار در ۳۰ کیلومتری غرب جاسک و با پیش‌بینی اسکان ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، احداث خواهد شد.

فرماندار جاسک اظهار کرد: با توجه به مطالعات انجام شده در حوزه سواحل مکران با محوریت شهرستان جاسک برنامه ریزی های انجام شده در راستای ایجاد شهر جدید در ۳۰ کیلومتری این شهرستان برای اسکان ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در این شهر جدید پیش‌بینی و برنامه ریزی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار جاسک تصریح کرد: نگاه مثبت  استاندار هرمزگان و نماینده عالی دولت در استان به موضوع توسعه سواحل مکران نگاهی توسعه محور و بسیار مساعد است که خروجی آن، تمرکز بر انجام کارهای بسیار ارزشمند و بی‌نظیری در این زمینه شده است که اخیرا شاهد آغاز ایجاد طرح شهر جدید در حوزه مرکز ثقل سواحل مکران در ۳۰ کیلومتری جاسک هستیم.

وی یادآور شد: با عنایت به ایجاد صنایع و پالایشگاه های بزرگ، پایانه صادرات نفتی و شهرک های صنعتی و کشاورزی، دسترسی به آب‌های آزاد بین المللی و ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل ایجاد شده و همچنین موقعیت خاص و بسیار استراتژیک و بین المللی این منطقه و قرار گرفتن بعنوان مرکز ثقل سه استان، لذا احداث شهر جدید در جهت توسعه سواحل مکران با حمایت ها و پیگیری های استاندار معزز در جهت اجرای فرامین مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی) و سیاست‌های توسعه محوری دولت در راستای توسعه سواحل مکران می‌باشد.

رادمهر از مراحل تصویب این طرح در هفته آینده در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و متعاقبا در شورای عالی معماری و شهرسازی در وزارت راه و شهرسازی خبر داد.

نماینده عالی دولت در شهرستان جاسک افزود: احداث این شهر جدید منشا ظهور اقدامات و تحولات بزرگی در حوزه سواحل مکران و منطقه خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: جاسک با داشتن ظرفیت‌های مهم و ایجاد زیرساخت‌های اساسی در آن می‌تواند نقش محوری و اصلی در اتحاد اقتصادی در شهرها و استان‌های دیگر ایفا کند و این قابلیت‌های جاسک نقش بسزایی در توسعه پایدار کشور خواهد داشت.

فرماندار شهرستان جاسک ادامه داد: ایجاد زیرساخت‌های کلان و بزرگ در حوزه سواحل مکران این منطقه‌ را برای تبدیل‌شدن به کانون مهم سرمایه‌گذاری در ابعاد مختلف اقتصاد دریامحور و هاب لجستیک و ترانزیت منطقه‌ای، شهرک‌های بزرگ صنعتی، کشاورزی و آبزی پروری فراهم کرده است.

وی یادآور شد: توسعه سواحل مکران به‌عنوان یک بحث راهبردی مهم و استراتژیک مطرح است، این راهبرد ملی، اهداف متنوعی در حوزه محرومیت زدایی، توسعه متعادل، انرژی، صنعت، تجارت، صادرات، امنیت ملی و دفاعی، حمل ‌و نقل، گردشگری، کشاورزی و شیلات به همراه دارد.

فرماندار جاسک تصریح کرد: یکی از کارهای که صورت گرفته است، بحث توسعه پایانه نفتی جاسک است که عنوان بزرگ‌ترین پایانه نفتی کشور در دریای عمان را از آن خود کرده است که در کنار تأمین امنیت صادرات نفت، کاهش فاصله نفت‌کش‌ها با بازار‌های مصرف و مزایا آن را نیز به دنبال دارد.

محمد رادمهر ابراز داشت: حوزه سواحل مکران به لحاظ ظرفیت‌های خدادادی و ایجاد شده توسط دولت در آن دارای سه سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی است و از سویی دریای عمان جزو حوزه استراتژیک اقیانوس هند و یکی از پنج حوزه استراتژیک جهان است که بر اساس آن حوزه مکران از موقعیت بسیار مهم اقتصادی در بحث اقتصاد مقاومتی بهره‌مند است که می‌تواند در این زمینه تأثیرگذار باشد.

وی گفت: بحمدالله با ایجاد زیرساخت ها و پروژه های انجام شده و در حال انجام توسط دولت می توان گفت جاسک در مسیر ریل توسعه پایدار قرار گرفته است.

نماینده عالی دولت در شهرستان جاسک تصریح کرد: احداث باند دوم کریدور بندرعباس جاسک از دیگر اقدامات مهم و اساسی در راستای توسعه این منطقه می باشد که خوشبختانه این پروژه عظیم مورد حمایت ویژه استاندار و نماینده عالی دولت در استان می باشد.

محمد رادمهر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ساخت یک بیمارستان ٦٤ تختی و توسعه تخت های بیمارستان حضرت خاتم‌الانبیاء (ص) در شهر جاسک از دیگر اقدامات مهم دولت در جهت توسعه سواحل مکران است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به قابلیت های ایجاد شده و انجام مگاپروژه های عظیم در جاسک به صراحت می توان از جاسک بعنوان هاپ ترانزیت و ابر ترمینال نفتی ایران یاد کرد.

فرماندار و نماینده عالی دولت در شهرستان جاسک خاطر نشان کرد: با حمایت‌ها و پیگیری‌های استاندار هرمزگان مهم‌ترین و بزرگ‌ترین پروژه‌ها در جهت توسعه سواحل مکران انجام و در حال عملیاتی شدن است که موجب اشتغال زایی و رفع محرویت در شهرستان جاسک خواهد شد.

انتهای پیام/۳۲۶۴

منبع: فارس

کلیدواژه: رادمهر فرماندار جاسک هرمزگان نماینده عالی دولت توسعه سواحل مکران حوزه سواحل مکران شهرستان جاسک ۳۰ کیلومتری شهر جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۸۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، در دیدار با سیدمجید هدایت مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور در امور صنعت، گفت: خروجی حضور مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور و این هیات از وزارت کشور در استان، منتج به تحولی در راستای جهش تولید با مشارکت مردم در استان خواهد بود.

وی افزود: استان ایلام ظرفیت‌های بسیار خوبی از جمله نفت، گاز، کشاورزی و گردشگری سلامت دارد و با توجه به این‌که نزدیک‌ترین مرز با کشور عراق است باید در این حوزه‌ها کار شود و استان نیز مورد توجه قرار گیرد.

استاندار ایلام بیان داشت: در حوزه بهره‌وری چهار حوزه اصلی گردشگری، آب نفت و گاز مورد توجه بوده است و هیجده کمیته با این چهار بخش اصلی به منظور بهره‌وری و ارتقای تولید و رشد در استان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: استان ایلام ظرفیت بسیار خوبی در حوزه نفت و گاز دارد و بخشی از این ظرفیت‌ها بالقوه و بخشی بالفعل است که باید از این ظرفیت‌ها در حوزه‌های پایین دستی و تامین خوراک صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی استان استفاده شود.

نماینده عالی دولت در استان ایلام یادآورشد: یکی از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل استان، پتروشیمی ایلام و شرکت ارغوان گستر است که با حضور تیم وزارت کشور در استان انتظار می‌رود هر چه زودتر این ظرفیت‌ها به نتیجه برسد و شاهد ایجاد اشتغال در استان باشیم.

وی اضافه کرد: در مهار آب‌های سطحی و جاری در سطح استان نیز لازم توجه شود و اقدامات خوبی در دولت سیزدهم انجام شده است و سد میمه از پیشرفت فیزیکی حدود ۷۰ درصدی برخوردار است. در دولت سیزدهم در مهار آب‌های سطحی اقدامات بسیار ارزشمندی شده است و آبی که مهار می‌شود در صنعت، شرب و کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد

وی با اشاره به پارک پلی‌پروپیلن، گفت: به زودی تیمی وارد استان می‌شود و واگذاری زمین‌ها در منطقه آزاد در دست اقدام است که فرصت خوبی برای صادرات، اشتغال و توسعه استان است و اشتغال قابل توجهی ایجاد خواهد کرد.

بهرام‌نیا بیان داشت: فاز اول سامانه گرمسیری تکمیل شده و فاز دوم نیز در آینده تکمیل می‌شود. پتروشیمی دره‌شهر در مرحله نهایی برای آغاز کار اجرایی و پتروشیمی هلیلان ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با افتتاح این طرح‌ها تحولی در حوزه اشتغال، انرژی و تولید در استان ایجاد خواهد شد.

وی تصریح کرد: در دولت سیزدهم ۲۳۲ واحد از تعداد ۴۷۰ واحد نیمه‌تعطیل در استان احیا و فعال شده است. تمام انرژی ما در راستای چرخیدن چرخ کارخانه‌ها و واحدهای نیمه فعال و ایجاد اشتغال در استان است.

بهرام‌نیا خاطرنشان کرد: استان ایلام، استانی غنی است که با این همه ظرفیت و پتانسیلی که در استان وجود دارد در آینده نزدیک از استان‌های برخوردار کشور خواهد بود.

کد خبر 6088575

دیگر خبرها

  • اصلی‌ترین محور توسعه شهرستان جاسک چیست؟
  • تلاش برای توسعه جاسک با محور فعالیت‌های شیلاتی
  • ۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت
  • ساخت ۵۰۰ کیلومتر راه درآذربایجان غربی دردولت سیزدهم
  • توسعه ۱۷ کیلومتری شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان قزوین
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است
  • طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد
  • بسترسازی برای مشارکت بخش خصوصی در ایجاد پایگاه‌های بزرگ‌داده
  • ضرورت توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی
  • نهضت ملی مسکن، تحولی در حوزه روستایی ایجاد خواهد کرد