Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@02:17:35 GMT

۵۰ هزار عدد انسولین قلمی در آذربایجان غربی توزیع شد

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۵۹۱۰۰

۵۰ هزار عدد انسولین قلمی در آذربایجان غربی توزیع شد

فاطمه آقازاده در خصوص کمبود و توزیع انسولین در استان افزود: در هفته‌های اخیر کمبود انسولین قلمی که جزو داروهای وارداتی است، موجب نگرانی بیماران دیابتی در استان شده است؛ به طوری که نمی‌توانند انسولین قلمی مورد نیاز را به راحتی تهیه کنند.

وی در زمینه اقدامات انجام یافته در زمینه رفع کمبود داروی انسولین قلمی در آذربایجان غربی تصریح کرد: طی چند هفته اخیر ما با مشکل کمبود یک سری از اقلام انسولین از جمله انسولین قلمی و پر مصرف novorapid (وارداتی) مواجه بودیم که کمبود سراسری بوده و نتیجتاً در استان ما هم کمبود آن محسوس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

که بطور جدی موضوع از سوی مسئولین سازمان غذا و دارو در دست پیگیری است.

آقازاده گفت: تاکنون بیش از ۵۰ هزار عدد از انواع انسولین قلمی در چندین نوبت در آذربایجان غربی توزیع شد.

وی افزود: در پارت اول و طی هفته دوم خرداد ماه تعداد ۱۲۵۰۰ عدد انسولین قلمی نورپید در سطح داروخانه‌های تعیین شده از سوی معاونت غذا و دارو در استان توزیع شد؛ که به صورت سهمیه در اختیار بیماران قرار گرفت.

آقازاده ادامه داد: همچنین در پارت دوم توزیع طی دو روز گذشته و امروز نیز انسولین قلمی نورپید به تعداد ۱۴۵۰۰ عدد در سطح داروخانه‌های استان توزیع و در حال تحویل به بیماران استکه در ارومیه به جهت اعمال کنترل و نظارت‌های دقیق بر میزان انسولین توزیعی، در تعداد محدودی از داروخانه‌ها انسولین قلمی توزیع شد.

وی در خصوص توزیع سایر انواع انسولین خاطر نشان کرد: طی ۱۰ روز گذشته تعداد ۷۵۰۰ عدد انسولین لومیر ۹۰۰۰ عدد انسولین نومیکس و ۲۸۹۰ عدد اپیدرا نیز توزیع شد و تعداد ۴۰۰۰ عدد انسولین اپیدرا نیز در حال توزیع در سطح استان است.

مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده‌های دارویی معاونت غذا و داروی آذربایجان غربی تاکید کرد: معاونت غذا و دارو آذربایجان غربی همچنان پیگیر تأمین سهمیه استانی است.

آقازاده در خصوص سهمیه بندی و عدم تحویل کامل انسولین قلمی مورد نیاز بیماران گفت: به دلیل تحویل سهمیه انسولین استانی در چند مرحله و عدم تحویل یکپارچه سهمیه استانی از سوی سازمان غذا ودارو، امکان تحویل کامل انسولین به بیماران مقدور نیست.

وی اضافه کرد؛ معاونت غذا و داروی آذربایجان غربی با مدیریت توزیع و با اعمال سهمیه بندی داروی بیماران سعی در تأمین انسولین مورد نیاز بیماران را دارد تا بیماری با مشکل تأمین انسولین مواجه نگردد و به تدریج سهمیه انسولین مصرفی را دریافت کند.

مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده‌های دارویی معاونت غذا و داروی آذربایجان غربی گفت: بعلت کمبود مقطعی و کشوری، توزیع در سطح همه داروخانه‌ها امکان پذیر نبوده و به جهت کنترل و نظارت دقیق بر نحوه توزیع، مقرر شد که این تعداد در بین تعداد محدودی از داروخانه‌های منتخب توزیع گردد. که در صورت رفع کمبود مجدداً توزیع آن در کلیه داروخانه‌ها صورت می‌پذیرد.

وی عنوان کرد: ۵۰ داروخانه در سطح استان جهت توزیع انسولین تعیین شده که از این تعداد ۲۰ داروخانه در شهر ارومیه انسولین قلمی مورد نیاز بیماران را توزیع می‌کنند.

مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده‌های دارویی معاونت غذا و داروی آذربایجان غربی گفت: شهروندان برای اطلاع از لیست داروخانه‌های تعیین شده در کلیه نقاط استان می‌توانند در ایام غیر تعطیل از ساعت ۸ صبح الی ۲۰ عصر با شماره تلفن رایگان ۱۹۰ تماس بگیرند و یا در ساعات ادارای با شماره ۳۲۷۷۲۰۲۳ معاونت غذا و دارو تماس گرفته و از داروخانه‌های تعیین شده مطلع شوند تا بدون اتلاف وقت داروی مورد نیاز را تهیه کنند.

کد خبر 4947382

منبع: مهر

کلیدواژه: انسولین دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی سازمان غذا و دارو ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد شیوع کرونا قزوین بیرجند ایلام سالروز ارتحال امام خمینی آتش سوزی آتش سوزی جنگل ها گرگان امام خمینی ره یاسوج معاونت غذا و داروی آذربایجان غربی معاونت غذا و دارو انسولین قلمی تعیین شده مورد نیاز توزیع شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۹۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی: مطالبات کلیه داروخانه‌ها پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از آذربایجان‌غربی، جعفری، مدیر کل بیمه سلامت استان خبر دادند: مطالبات کلیه داروخانه‌های طرف قرارداد تا پایان اسفند پرداخت شده است، از تیرماه سال گذشته پرداخت سهم ارز ترجیحی داروخانه‌ها بر عهده سازمان هدفمندی یارانه‌هاست و از عهده ما خارج است منابع این بخش را باید سازمان هدفمندی یارانه‌ها تامین کند که در حال حاضر سهم ارز ترجیحی تا پایان دی ماه ۱۴۰۲ توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها واریز شده است.

جعفری در ادامه بیان داشتند: مطالبات پزشکان (مطب ها) تا پایان اسفند پرداخت شده است و امروز هم مطالبات آزمایشگاه‌ها و موسسات تصویربرداری تا پایان بهمن تسویه خواهد شد.

وی افزودند: برای سطح یک روستایی تا پایان اسفند پرداخت صورت گرفته بود و روزهای آتی شاهد پرداخت علی الحساب فروردین ۱۴۰۳ خواهیم بود، همچنین با تامین منابع بخشی از مطالبات دانشکاهی مربوط به بهمن‌ماه نیز در دست پرداخت است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901670

دیگر خبرها

  • مطالبات تمام داروخانه‌ها پرداخت شد
  • انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است
  • انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است 
  • مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی: مطالبات کلیه داروخانه‌ها پرداخت شد
  • بررسی کمبود شیرخشک در داروخانه ها
  • انسولین «نوومیکس» در داروخانه‌های خوزستان توزیع می شود
  • داروخانه‌های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند
  • داروخانه های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند
  • ویزیت رایگان بیماران خوی توسط گروه‌های جهادی + تصاویر
  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد