Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@10:19:05 GMT

خطر حریق در کمین مناطق غرب و جنوب اصفهان

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۵۹۸۲۰

خطر حریق در کمین مناطق غرب و جنوب اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بیشترین خطر حریق در مناطق غرب و جنوب استان اصفهان است که در این راستا برنامه‌ریزی‌های لازم شده است.

منصور شیشه‌فروش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: امسال ۴ مورد حریق در مراتع گزارش شده که دو مورد از آن در عرصه‌های محیط زیستی و دو مورد در عرصه‌های مرتعی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان این‌که حریق به دو علت عوامل انسانی و طبیعی مانند گرمای هوا اتفاق می‌افتد، افزود: با شروع تابستان، خزان پوشش‌های علوفه‌ای فرا می‌رسد و گون‌زارها و گیاهان علوفه‌ای یک ساله و تیره گندم در مراتع در معرض خطر حریق قرار می‌گیرند.

وی با بیان این‌که ۹۵ درصد علت حریق‌ها خطای انسانی است، گفت: لازم است که گردشگران و افرادی که در مناطق گردشگری و مراتع تردد می‌کنند، موارد ایمنی را رعایت کنند و از خاموش شدن آتش اطمینان داشته باشند و اجسام براق و فلزی را در طبیعت رها نکنند.

شیشه‌فروش عنوان کرد: گردشگران گاهی اشیای براق و فلزی و بطری‌های آب را در مراتع و جنگل‌ها رها می‌کنند و این‌ اشیا مانند نوعی عدسی عمل کرده و سبب آتش‌سوزی در مراتع می‌شوند، گاهی نیز کشاورزان ته مانده مزارع را آتش می‌زنند و مراقبت نمی‌کنند و باد، آتش را تسری می‌دهد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان این که مرتع‌داران و دامداران لازم است از خاموشی آتش اطمینان حاصل کنند تا باد آتش را گسترش ندهد، بیان کرد: در سطح استان اصفهان ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار مرتع و ۱۰۰ هزار هکتار جنگل وجود دارد که مراقبت می‌خواهد.

وی با اشاره به این‌که مردم در صورت مشاهده آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌ها با شماره تلفن‌های ۱۵۰۴ مرکز کنترل و حفاظت منابع طبیعی و ۱۱۲ هلال احمر اطلاع‌رسانی کنند تا هماهنگی‌های لازم برای مهار آتش‌سوزی انجام شود، اضافه کرد: سال گذشته در مناطق روستایی پشت‌کوه و فریدون‌شهر تنور گازی و آبگرمکن خورشیدی، اجاق و کپسول گاز توزیع شد تا از قطع درختان برای روشن کردن آتش جلوگیری شود.

شیشه‌فروش با بیان این‌که ۷۲۰ نفر از افراد محلی در سطح استان اصفهان آموزش‌های لازم را در راستای اطفای حریق کسب کرده‌اند تا خودجوش کمک و مراقبت کنند، بیان کرد: سازمان‌های مردم نهاد، تشکل‌های زیست محیطی، محیط‌بانان محیط زیست و مرتع‌داران را درخصوص اطفای حریق آموزش داده‌ایم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به ایجاد ۷۰ پایگاه اطفای حریق محلی در سطح استان اصفهان گفت: بیشترین خطر حریق در مناطق غرب و جنوب استان اصفهان در شهرستان‌های بوئین میان‌دشت، چادگان، فریدن، خوانسار، تیران و کرون، گلپایگان، فریدون شهر، دهاقان، سیمرم، شهرضا، نطنز، لنجان و کاشان است که در این راستا برنامه‌ریزی‌های لازم شده است.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ج۲۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان آتش سوزی مراتع منابع طبیعی مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان استان اصفهان خطر حریق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۹۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ فرشید رحمانی گفت: شهرستان گنبدکاووس بیش از ۳۴۰ هزار هکتار مرتع دارد و امسال، سطح سبز در آن به ۳۰۰ کیلوگرم در هکتار رسید.

وی با بیان اینکه افزایش پوشش گیاهی در مراتع، مانعی برای پدیده ریزگرد‌ها است، افزود: حدود ۱۵٠٠ دامدار دارای پروانه نیز از این پوشش گیاهی برای چراندن دام‌های خود بهره برداری می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی هواشناسی برای چند استان
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در کاشان
  • حفر و تکمیل ۸ حلقه چاه نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب
  • مثلث برمودای ایران کجاست؟
  • نشست زمین در خیابان علامه مجلسی اصفهان/ آب‌گرفتگی شدید در این خیابان+ فیلم
  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها
  • هشدار به کشاورزان ۳۱ استان با ورود سامانه بارشی جدید
  • هشدار به کشاورزان ۳۱ استان با ورود سامانه بارشی جدید از سه‌شنبه
  • (ویدئو) مرگ جوجه‌ پنگوئن‌های امپراتور در پی ذوب بی‌سابقه یخ در قطب جنوب
  • آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه ۲۰۰۰ متری در جنوب تهران