Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیکشاد گفت: اردبیل از حیث عملیاتی کردن سامانه های نوین آبیاری، جزو ۱۰ استان برتر کشور است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ خلیل نیکشاد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، با بیان اینکه سیاست جهاد کشاورزی استفاده بهینه از منابع آبی است، اظهار داشت: طبق هدف گذاری و پیش های سازمان در سال جاری ۱۲ هزار هکتار از زمین های زراعی استان از سامانه نوین آبیاری بهره منده خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طبق تصمیم وزارت جهاد کشاورزی سیستم آبیاری مکانیزه بر اساس نوع مختلف، بین ۷ الی ۱۷ میلیون تومان در هر هکتار بصورت بلاعوض برای کشاورزان متقاضی تخصیص داده می شود.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه در چند سال اخیر اردبیل جز استان های کم برخوردار از سیستم مکانیزه آبیاری بود، گفت: با عزم مجموعه جهاد کشاورزی، حمایت های استاندار و نماینده ولی فقیه و تلاش های نمایندگان مجلس دهم ارتقا ۲۰ پله ای اردبیل در بین استان ها را شاهد هستیم.

نیکشاد ابراز داشت: استان اردبیل امروز از حیث عملیاتی کردن سامانه های نوین آبیاری جزو ۱۰ استان برتر کشور است.

وی در مورد آخرین وضعیت برداشت محصولات باغی و زراعی در استان بیان کرد: امسال برداشت محصول سیر در دشت مغان با الگوی کشت مناسب و سطح کشت بصورت تقاضا و بازار محور و با شرایط مناسب انجام شد.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: برداشت غلات دانه ریز از جمله گندم و جو از ۱۰ روز قبل در مناطق شمالی استان آغاز و بیش از ۶ هزار تن تا به امروز از این محصولات خریداری شده است.

نیکشاد تصریح کرد: در سال زراعی جاری تا به امروز در شمال استان بیش از ۴ تن دانه های روغنی برداشت و خریداری شده است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۰۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت بارندگی به گندمزارهای آماده برداشت در خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مسعود اسدی توفان و بارندگی‌های اخیر را بی سابقه در تاریخ خوزستان دانست و گفت: بارش‌های بهاری اخیر خسارت‌های سنگینی به بخش کشاورزی استان وارد کرده است.

وی افزود: به بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از گندمزار‌های آماده برداشت استان تا ۵۰ درصد خسارت وارد شده و در خوشبینانه‌ترین حالت ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت از دست رفته است.

اسدی با بیان اینکه علاوه بر خسارات به مزارع گندم، به تأسیسات، باغات، گلخانه‌ها و دامداری‌های بسیاری از کشاورزان خسارت جدی وارد شده است، ادامه داد: امیدواریم سازمان جهاد کشاورزی به فوریت خسارات را به دقت برآورد و اعلام کند.

رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان می‌گوید: انتظار داریم صندوق بیمه محصولات کشاورزی بدون فوت وقت، تعلل و مضایقه به وظیفه قانونی خود عمل کرده و طبق قانون خسارات وارده به بیمه شدگان را جبران کند.

وی اضافه کرد: از دولت و سازمان مدیریت بحران کشور انتظار داریم با توجه به اینکه امکان جبران خسارات وارده از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی قطعاً وجود ندارد نسبت به بررسی، برآورد و کمک به کشاورزان خسارت دیده استان که خساراتشان مشمول حمایت‌های صندوق بیمه محصولات کشاورزی نیست اقدام عاجل کنند تا در سال جهش تولید با مشارکت مردم، کشاورزان خسارت دیده بار دیگر با امید به سنگر تولید برگردند.

دیگر خبرها

  • خسارت بارندگی به گندمزارهای آماده برداشت در خوزستان
  • یکپارچه سازی ۶۵ هزار هکتار زمین کشاورزی شمال کشور با سرمایه گذاری چینی‌ها
  • رها سازی آب سد سفیدرود از فردا در گیلان
  • آغاز کشت گسترده سیب‌زمینی در اراضی کشاورزی
  • نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد
  • قلع و قمع تصرفات غیر قانونی در آباده
  • عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف
  • دشت هراز بزرگترین تولیدکننده برنج مازندران است
  • قرارگیری چهارمحال و بختیاری در جایگاه دوم استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری
  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد