Web Analytics Made Easy - Statcounter

میرحسینی، فقر را علت اصلی غارت در آمریکا دانست و گفت: وضعیت نامناسب اقتصادی آمریکا حاصل سیستم سرمایه‌داری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محسن سید میرحسینی در مصاحبه با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به اعتراضات کشور آمریکا، گفت: تحولات اخیر آمریکا به سال های بسیار طولانی باز می گردد و به قرن‌هایی اشاره دارد که حکومت‌گران آمریکا آن اعمال را در این سرزمین و در رابطه با مردمان این سرزمین انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: دنباله و عقبه حوادث اخیر آمریکا به عملکرد آمریکایی‌ها در قبال مردم خودشان و مردم کشورهای دیگر بازمی‌گردد.

وی با بیان اینکه در حوادث اخیر آمریکا مؤلفه‌های بسیاری دارد، افزود: تسلسل دور باطل فقر در جامعه آمریکا را می‌توان یکی از مؤلفه‌ها در این خصوص دانست چون تبلیغات فراوانی در خصوص آرامش و رفاه مردم در این کشور می‌شود که شاید قسمتی از آن‌هم درست باشد و بخشی از قسمت جامعه آمریکا از اوضاع مالی خوبی برخوردار و در رفاه زندگی کنند اما این را نمی‌توان به‌کل جامعه ربط داد، در این خصوص اصلاً بحث نژادهای مختلف و سیاه‌ و سفیدپوست مطرح نیست و حتی فقر حاکم به سفیدپوستان آمریکا هم تسری داده‌شده است.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه یزد افزود: وضعیت نامناسب اقتصادی آمریکا حاصل سیستم سرمایه‌داری یا لیبرالیسم اقتصادی است که معمولاً به‌عنوان غایت هدف جوامع در نظر گرفته شده است. بسیاری از غربی ها گفتند که لیبرالیسم اقتصادی به‌عنوان مکتب اصلی در مکتب لیبرالیسم است که امروز به این نقطه رسیده و عده‌ای از مردم این جامعه در دور باطل فقر گرفتار شدند و تلاششان هیچ‌گونه سود و حاصلی ندارد.

 

غارت در آمریکا نشان از فقر در این کشور است

میرحسینی شورش در آمریکا و غارت‌هایی به وجود آمده در این کشور را به علت وجود فقر دانست و ادامه داد: مردم آمریکا در فقر قرار دارند و فرآیندی است که حاصل قرن‌ها حکومت و حاکمیت تئوری لیبرالیسم اقتصادی در این جامعه است.

کارشناس مسائل سیاسی به نگاه متفاوت ترامپ در خصوص قومیت‌ها و نژادها در کشور آمریکا اشاره کرد و افزود: رئیس‌جمهور آمریکا با نگاه متفاوتی که به نژادپرستی و دیگر مباحث دارد سبب چالش در این کشور و کشورهای اروپایی شده که نمونه این تفاوت نگرش را می‌توان در اعتراضات اخیر آمریکا به‌خوبی مشاهده کرد که بین سفید و سیاه‌پوستان تفاوت قائل می‌شود.

وی با بیان اینکه اعتراضات امروز آمریکا ناشی از تبعیض نژادی و همچنین نوع حکومت در این کشور است عنوان کرد: نابرابری، فقر و بی‌عدالتی امروز در کشور آمریکا تجلی پیداکرده و سبب بروز اعتراضات به شکل‌های گسترده در شهرهای مختلف آمریکا هستیم.

انتهای پیام/
 

منبع: دانا

کلیدواژه: اخیر آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۰۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت جامعه دانشگاهی اهواز از اعتراضات دانشجویی در آمریکا علیه صهیونیست‌ها

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، ظهر امروز شنبه (۸ اردیبهشت) جمعی از دانشجویان و استادان دانشگاه شهید چمران اهواز با تجمع مقابل درب این دانشگاه حمایت خود را از اعتراضات دانشجویان و استادان آزادی خواه  آمریکایی علیه رژیم صهیونیستی در غزه را  اعلام کردند.

شرکت کنندگان در این تجمع با سردادن شعار‌های مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل ضمن حمایت از دانشجویان و استادان معترض آمریکایی به جنایات اشغالگران ،  خواستار پایان جنایات صهیونیست‌ها در غزه شدند.

همچنین دانشجویان و دانشگاه شرکت کننده در این تجمع که پرچم های مقدس کشورمان ، فلسطین و جبهه مقاومت را در داشت داشتند ،  خواستار رسیدگی به جنایات اشغالگران قدس از سوی مجامع بین المللی شدند.

 

 

دیگر خبرها

  • خیزش دانشگاه‌های آمریکا علیه محور شرارت آمریکایی-اسرائیلی
  • مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌ها، حاصل تلاش ۹۰ روانشناس در پلیس اصفهان است
  • آینده جامعه بشری به تلاش امروز معلمان و اساتید بستگی دارد
  • حمایت دانشجویان خوزستانی از اعتراضات ضد صیهونیستی در دانشگاه های آمریکا+فیلم
  • رشد اقتصادی کشور در گرو بهبود شرایط زندگی کارگر است
  • فلاحت پیشه: نه‌تنها از منابع فروش نفت نفعی برای مردم حاصل نشد؛ بلکه دولت دست در جیب مردم کرده است
  • حمایت جامعه علمی قم از از اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • باقری: عملیات وعده صادق انگیزه دانشجویان آمریکا علیه صهیونیست‌ها را افزایش داد
  • حمایت جامعه دانشگاهی اهواز از اعتراضات دانشجویی در آمریکا علیه صهیونیست‌ها
  • نسل زد آمریکا علیه پدران اوانجلیست