Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-06@20:24:27 GMT

شرکت‌های دانش‌بنیان در بستر دانشگاه توسعه یابند

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۶۰۵۴۶

شرکت‌های دانش‌بنیان در بستر دانشگاه توسعه یابند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تیران گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه مردمی است که باید برای رفع مشکلات هر منطقه گام بردارد و در این رابطه بحث راهکارهای توسعه درآمدهای غیرشهریه‌ای و ثبت شرکت‌های دانش‌بنیان را از وظایف اصلی اعضای هیئت علمی برشمرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از تیران، فرهاد مصری‌نژاد در نخستین جلسه حضوری هیئت رئیسه و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تیران در سال 99 با ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در ماه‌های گذشته اظهار کرد: برگزاری کلاس‌ها به‌صورت مجازی یک فرصت خوب برای آموزش عالی بوده و ادامه این روند باید در دستور اعضای هیئت علمی و استادان به‌ویژه در مقطع تحصیلات تکمیلی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تیران درباره برگزاری امتحانات به‌صورت حضوری، رعایت همه نکات و پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را گوشزد کرد.

وی درباره مسائل پژوهشی و درآمدهای غیرشهریه‌ای گفت: پیرو صحبت‌های دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی که این دانشگاه مردمی است و متناسب با شرایط هر شهرستان می‌بایست برای رفع مشکلات و کمک به صنعت آن شهر گام برداشت، بحث راهکارهای توسعه درآمدهای غیرشهریه‌ای و ثبت شرکت‌های دانش‌بنیان را از وظایف اصلی اعضای هیئت علمی برشمرد.

این استاد دانشگاه گفت: با توجه به تجهیزات موجود در دانشگاه، ظرفیت اقتصادی و همکاری خوب مسئولان شهرستان، تولید و کشت گیاهان دارویی، توسعه مزرعه زعفران، ساخت دستگاه فرآوری موسیر، توسعه کارگاه ماشین ابزار واحد برای تراش و ساخت قطعات فلزی جزء برنامه‌های اصلی این واحد دانشگاهی برشمرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تیران همکاری این دانشگاه با شهرک صنعتی شهرستان برای تولید و تراش قطعات فلزی را موفقیت‌آمیر خواند که منجر به درآمدهای خوبی برای این واحد دانشگاهی شده است.

این استاد دانشگاه افزود:  در زمینه کشت زعفران با توجه به مذاکرات انجام شده با استان‌های شمال‌شرق کشور، پرورش و تولید پیاز زعفران در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تیران قرار گرفته است .

به گزارش آنا، در پایان اعضای هیئت علمی نظرات خود درباره آموزش مجازی، درآمدهای غیرشهریه‌ای و شرکت‌های دانش‌بنیان را مطرح کردند.

انتهای پیام/۴۱۱۷/

منبع: آنا

کلیدواژه: آموزش مجازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تیران رئیس دانشگاه آزاد اسلامی درآمدهای غیرشهریه ای شرکت های دانش بنیان اعضای هیئت علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۰۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، روح‌الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور طی حکمی، امیرحسین میرآبادی را به سمت رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‎بنیان ریاست‌جمهوری منصوب کرد.

در بخشی از حکم انتصاب رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‎بنیان ریاست‌جمهوری آمده است :

«با عنایت به ابلاغ ماده واحده ارتقای مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناوری بین‌المللی توسط رئیس محترم جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی و نظر به مراتب شایستگی و تجارب به موجب این حکم شما را به عنوان رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب می‌کنم.

با توجه به اهداف عالی کشور در توسعه تعاملات بین‌المللی علم و فناوری و نیز اهمیت بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های دیپلماسی علم و فناوری، انتظار می رود علاوه بر انجام کلیه ماموریت‌های محوله پیشین در مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری به منظور هماهنگی و یکپارچه‌سازی برنامه‌های دستگاه‌های ذی ربط با حوزه علم و فناوری نسبت به تدوین اساسنامه و پیگیری تصویب آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی اقدام کنید.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد تبریز با یک واحد صنعتی
  • نخبه‌پروری در مدارس سما ضروری است
  • تشکیل کارگروه دانش‌آموزان نخبه‌پرور در مدارس سما ضروری است
  • تشکیل کارگروه دانش‌آموزان نخبه پرور در مدارس سما ضروری است
  • امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان
  • مدرک‌گرایی موجب ایجاد فاصله بین دانشگاه و جامعه کار می‌شود
  • رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد
  • ۸ دستاورد علمی برپایی رویداد صدرا در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی
  • سرپرست حوزه معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد رشت معرفی شد