Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@08:10:44 GMT

پیری ۲۰ درصدی جمعیت گوسفندی کشور

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۶۰۷۸۰

پیری ۲۰ درصدی جمعیت گوسفندی کشور

«منصور پوریان» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با بیان اینکه به دلیل بارندگی های مناسب و وجود علوفه با افزایش جمعیت دامی در کشور روبرو هستیم، افزود: وزن مناسب دام سبک نزدیک ۵۰ کیلوگرم با سن بین هفت تا هشت ماهگی است، اما اکنون بخشی از جمعیت گوسفندی کشور دارای وزن بین ۷۰ تا ۷۵ کیلوگرم و سن بیش از ۱۷ ماه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارداشت: هر ساله دام پیر در کشورهای مختلف به مصارف صنعتی و یا صادرات می رسد اما در  کشور ما به دلیل ممنوعیت صادرات، این نوع دام روی دست تولیدکنندگان باقیمانده و هزینه های زیادی را برایشان دارد.

رییس شورای تامین دام کشور با اشاره به اینکه دام پیر در کشور تقاضا ندارد، اضافه کرد: نگهداری دام پیر برای تولیدکنندگان هزینه های بالایی در زمینه تامین علوفه، واکسن  و دارو دارد.

وی تصریح کرد: البته شیوع ویروس کرونا در کاهش مصرف و شرایط بازار در این موضوع دخیل است به طوری که باعث باقیماندن دام روی دست تولیدکنندگان شده است، اما به منظور حمایت از صنعت دامی کشور باید دولت تدبیری برای این موضوع بیندیشد تا تولیدکنندگان بیش از این متضرر نشوند.

پوریان با اشاره به اینکه در کشور ما گوشت گوساله به مصارف صنعتی می رسد، گفت: صنایع به دنبال تامین گوشت گوسفندی برای تهیه غذا نیستند که همین امر مشکلاتی را برای تولیدکنندگان دام زنده سبک ایجاد کرده است.

رییس شورای تامین دام کشور افزود: طبق آمارها سال گذشته بیش از ۹۶۰ هزارتن گوشت قرمز در کشور تولید شد، همچنین نزدیک ۱۰ درصد نیاز کشور هر ساله از محل واردات تامین می شود.

وی بهترین راهکار را برای رفع مشکل پیری جمعیت دام سبک و سنگین کشور صادرات دانست و افزود: اکنون صادرات دام زنده با ممنوعیت روبرو است درحالی که وجود دام پیر کمکی به رفع مشکل نیاز ۱۰ درصدی کشور  از این محل نمی کند.

پوریان گفت: البته دام سنگین کشور نیز اکنون دارای سن بالا و وزن های بالای ۸۰۰ کیلوگرم تا یک تن است که دیگر تقاضای چندانی ندارد.

وی ادامه داد: بنابراین طی جلساتی از معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی کشور خواستار رفع ممنوعیت صادرات برای خروج دام پیر و سنگین وزن از کشور شده ایم که این موضوع در حال پیگیری است.

رییس شورای تامین دام کشور افزود: برای حفظ منافع  ملی کشور، در صورت رفع ممنوعیت صادرات دام زنده باید پروتکلی برای خروج دام پیر و سنگین وزن ایجاد  شود تا دام زنده بره به هر دلیلی از کشور خارج نشود.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی مدیر کل دفتر امور طیور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی دام زنده دام پیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۰۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۱۱۰ درصدی پویش درختکاری به همت اعضای جوان هلال احمر خراسان جنوبی



به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، طاهره صحرایی گفت: اعضای جوان جمعیت هلال احمر استان برای عمل به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای اجرای طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت در کشور و پویش کاشت ۵ میلیون درخت توسط اعضای سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، همت بالایی گذاشتند.

وی افزود: جوانان هلال احمر خراسان جنوبی با کاشت بیش از ۱۸۲ هزار نهال موفق شدند گام موثری در این طرح بردارند.

سرپرست معاونت جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: میزان تعهد خراسان جنوبی در پویش کاشت ۵ میلیون درخت، ۱۷۵ هزار نهال است.

صحرایی افزود: در حال حاضر بر اساس آخرین رتبه بندی کشوری، به همت اعضای جوان جمعیت هلال احمر استان، خراسان جنوبی در جایگاه ششم کشور قرار گرفته است.

به گفته وی این پویش تا اواخر اردیبهشت ماه و هفته هلال در سطح کشور ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • پیشنهادی برای تداوم اجرای طرح شیر مدارس
  • پیری جمعیت نشاط اقتصادی و اجتماعی را کاهش می‌دهد
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • از سرگیری صادرات دام زنده مازاد در کشور
  • حل معضل پیری جمعیت و افزایش نسل نیازمند تلاش همگانی است
  • تاثیر ۲۰ درصدی روغن موتور در رشد قیمت کرایه حمل و نقل
  • افزایش ۳۲ درصدی جمعیت دام سنگین نژاد اصیل کشور
  • سهم ۱۷ درصدی تهران از صادرات کشور/ ۲۰۰ واحد راکد احیا شد
  • تحقق ۱۱۰ درصدی پویش درختکاری به همت اعضای جوان هلال احمر خراسان جنوبی