Web Analytics Made Easy - Statcounter

 اکبر بهنامجو روز جمعه  در نشست با خبرنگاران افزود: ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی در این سفر مصوب شده بود که ۹ هزار میلیارد تومان آن توسط بانک‌ها  و مابقی از دیگر محل‌های اعتباری  اختصاص یافته است.
وی با اشاره به سرعت گرفتن عملیات اجرایی راه آهن اردبیل - میانه بعنوان یکی از مهمترین طرح‌های عمرانی استان بیان کرد: نزدیک به ۷۰۰ میلیارد تومان به این پروژه  اختصاص و به اعتبار امسال اضافه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار اردبیل گفت: اعتبار امسال راه آهن اردبیل هزار و ۷۰ میلیارد تومان می‌باشد  و جهش خوبی در اجرا ، تکمیل و  بهره‌برداری از  پروژه صورت گرفته است. 
وی با اشاره به اهتمام دولت و نیز نمایندگان دوره‌های گذشته و این دوره مجلس شورای اسلامی در تکمیل راه آهن اردبیل  اظهار کرد: در این راستا وزارت راه اهتمام جدی  برای بهره‌برداری از این پروژه در دولت دوزادهم دارد.

بهنامجو با اشاره به کمبود بزرگراه و راه‌های اصلی در استان اردبیل اظهار کرد:  از محل اعتبارات سفر رییس جمهوری نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان  برای  توسعه راه‌های اصلی و  چهار بانده شدن آنها اختصاص یافته  است.
وی ادامه داد:  از محل این اعتبارات پروژه چهاربانده شدن جاده اردبیل به سرچم مصوب شده و  عملیات اجرایی در ۹۰ کیلومتر اول آن شروع شده است،  پروژه‌های جاده‌ای کلور - درام، گرمی - بیله سوار، امیر کندی- رضی،  پارس آباد -سربند، سه راهی مشگین شهر - صحرا  از مهمترین طرح های راه‌سازی در حال اجرای  استان می‌‍‌باشد.‌

او افزود: برای اصلاح و اجرای تونل دوم تونل حیران در جاده اردبیل - آستارا ۲۰ میلیارد تومان و  چهار خطه کردن نیر - سراب که ۲۲ میلیارد تومان  نیز  از محل سفر رییس جمهوری  اختصاص یافته عملیات اجرایی آنها به زودی شروع می‌شود.
بهنامجو  با بیان اینکه  از محل این سفر برای شروع بیمارستان نجف‌زاده ۱۵۰ میلیارد تومان تامین شده و ۱۵۰ میلیارد تومان دیگر را وزارت مسکن و شهرسازی  تامین می‌کند، افزود: طرح این بیمارستان از  ۲۵۰ تختخوابی به ۵۰۰ تختخوابی ارتقا یافته است.
وی همچنین ادامه داد: حدود  ۵۳ میلیارد تومان هم برای زیرساخت‌های بخش‌های گردشگری استان تخصیص یافته است.
استاندار اردبیل به برنامه‌های دولت برای رونق اقتصادی و ایجاد فرصت‌های اشتغال جدید اشاره کرد و گفت: برای ایجاد زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی نیز  ۲۳ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

بهنامجو  افزو د: اختصاص ۵۰ میلیارد تومان به دانشگاهها برای ورود به مهارت آموزی از جمله مصوبات سفر رییس جمهوری بوده است.
وی با بیان اینکه همه دانشگاه‌ها با اعتبار سفر و همچنین اعتبار تخصیص یافته از محل سفر معاون رییس جمهوری در راستای مهارت‌آموزی و حمایت از فناوران جوان ورود کرده‌اند، افزود: در این راستا دانشگاه محقق اردبیلی هزار و ۷۰۰ متر به پارک علم و فناوری اختصاص داده تا برنامه‌های مهارت‌آموزی در استان اجرایی شود.
استاندار اردبیل در ادامه با اشاره به برنامه های توسعه  صادرات در استان گفت: در سال گذشته میزان صادرات استان ۱۳۰ میلیون دلار بوده که نسبت به سال ماقبل  ۳۰ درصد افزایش داشته است.
وی تشریح کرد: تلاش می‌شود تولید محصولات صادرات محور در استان افزایش یابد تا با افزایش صادرات درآمد ناخالص ملی بیشتر شود.
استاندار اردبیل در ادامه با اشاره به تاثیرپذیری بیش از 6 هزار نفر در استان از شیوع بیماری کرونا از ابلاغ ۵۳۵ میلیارد تومان تسهیلات به ۱۵ بانک برای پرداخت به این افراد شد.
وی افزود: این مبالغ برای افراد ثبت نام کرده در هفته های آینده پرداخت می شود.
بهنامجو از تلاش برای اشتغالزایی در استان با حمایت از سرمایه‌گذاران، ایجاد واحدهای تولیدی و فعالیت واحدهای راکد خبر داد.
به گفته وی، بر اساس آمار سال ۹۵ بیش از ۶۰ هزار بیکار در استان ثبت شده که سالانه نیز حدود هشت هزار نفر به آن افزوده می‌شود.
استاندار اردبیل گفت: با هدفگذاری در ابتدای سال تلاش می کنیم از جمعیت بیکار استان بکاهیم.
در این نشست خبرنگاران استان سوالات خود را در زمینه های اقتصادی ، اشتغال، طرح های شهری ، راه و گردشگری مطرح و پاسخ‌های لازم از سوی استاندار و معاونان وی ارائه شد.

برچسب‌ها اردبیل استانداری اردبیل اکبر بهنام جو 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اردبیل استانداری اردبیل اکبر بهنام جو اردبیل استانداری اردبیل اکبر بهنام جو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۱۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل اسکله رو- رو امیرآباد ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد

یوسف نوری در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به ارسال نامه‌ای برای وزیر راه و شهرسازی مبنی بر تسریع در صدور ترک تشریفات برای اسکله رو - رو ریلی امیرآباد گفت: ساخت اسکله رو رو بندر امیرآباد از مصوبات سفر اول ریاست جمهوری است.

وی پیشرفت این پروژه را در حال حاضر ۷۷ درصد بیان کرد و گفت: این پروژه با این میزان پیشرفت و جذب ۲۵۰ میلیارد تومانی به دلیل تعلل پیمانکار دچار وقفه شده است و تأخیر در انتخاب پیمانکار جدید پروژه و روند آن را با تأخیر مواجه کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به درپیش رو بودن سفر دوم ریاست جمهوری به استان مازندران و اهمیت اجرای این پروژه در تحقق کریدور شمال - جنوب و فعال سازی دیپلماسی اقتصادی با کشورهای اتحادیه اوراسیا لازم است نسبت به ترک تشریفات برای اسکله رورو اقدام شود.

استاندار مازندران اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه را ۷۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

کد خبر 6098560

دیگر خبرها

  • مشهد شهری فرا ملی اما با اعتبارات محلی است
  • تکمیل اسکله رو- رو امیرآباد ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد
  • اعتبارات مولدسازی باید به صورت بهینه استفاده شود
  • رئیسی پنجشنبه به قم می‌رود
  • بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه
  • پرداخت ۳۵ درصد وجوه سیب زمینی خریداری شده از کشاورزان اردبیلی
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار
  • پروژه های عمرانی شهرستان دشتی شتاب می گیرد
  • رسالت امام صادق (ع) انفجار علمی بود