Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور با بیان اینکه قیمت هر کیلوگرم پیله ترکرم ابریشم امسال ۳۳ هزار تومان است گفت: این قیمت نسبت به سال‌های گذشته ۵۶ درصد افزایش یافت. ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، عدیل سروی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سال‌های اخیر و همزمان با افزایش تولید پیله تر کرم ابریشم شاهد خوداتکایی بیشتر صنعت فرش کشور و منسوجات ابریشمی به ابریشم تولید شده داخلی بودیم اظهار داشت: 35 درصد تخم نوغان در استان گیلان توزیع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور شیوع ویروس کرونا در کشور و مشکلاتی که به واسطه آن در توزیع و تولید نوغانداری پدید آمد را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: با تمام این معضلات و چالش‌ها اما امسال سال خوبی برای صنعت نوغانداری کشور بود به طوری‌که میزان توزیع تخم نوغان در سال 99 افرایش چشمگیری داشت.

سروی با بیان اینکه میزان توزیع تخم نوغان در کشور در مدت 2 سال گذشته از 25 هزار و 710 جعبه به 46 هزار و 100 جعبه رسیده است تصریح کرد: تعداد بهره‌برداران در صنعت نوغانداری کشور نیز در سال‌های اخیر از عدد 17 هزار و 500 خانوار امسال به عدد 29 هزار و 500 خانوار رسید که آماری نوید‌بخش است.

خرید توافقی پیله تر کرم ابریشم در گیلان آغاز شدرئیس سازمان دامپزشکی: جزو صادر‌کنندگان ‌‌دارو‌های "دام، طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم" شده‌ایم12 هیبرید کرم ابریشم تجاری سازی می شود

وی تولید پیله تر کرم ابریشم در سال 97 را 980 تن اعلام کرد و با اشاره به اینکه در سال گذشته هزار و 385 تن پیله تر کرم ابریشم در کشور تولید شد ابراز داشت: امسال نیز با توجه به توزیع تخم نوغانی که در کشور و استان گیلان انجام شده پیش‌بینی می‌کنیم میزان تولید پیله تر کرم ابریشم به عدد هزار و 650 تن برسد.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور با تأکید بر اینکه میزان خوداتکایی صنعت فرش و منسوجات ابریشمی کشور به ابریشم داخلی در 2 سال گذشته از 28 درصد به 48 درصد ارتقاء پیدا کرده است افزود: جایگاه گیلان به عنوان مهم‌ترین تولیدکننده پیله تر کرم ابریشم از سال‌های دور تاکنون جایگاهی ویژه و ممتاز بوده است.

سروی از توزیع 35 درصد تخم نوغان کشور در گیلان خبر داد و با بیان اینکه در سال 97 حدود 11 هزار و 45 جعبه، در سال 98 حدود 13 هزار و 800 جعبه و در سال 99 با 16 درصد افزایش 16 هزار و 100 جعبه در استان توزیع شد گفت: بالاترین میزان تولید پیله تر کرم ابریشم در 12 سال گذشته در گیلان رقم خورده است.

وی میزان تولید پیله تر کرم ابریشم در استان گیلان را نیز برشمرد و با اشاره به اینکه در سال 97 چیزی حدود 405 تن پیله تر کرم ابریشم در گیلان تولید شد خاطرنشان کرد: در سال 98 شاهد تولید 480 تنی پیله تر کرم ابریشم در گیلان بودیم و برای امسال هم پیش‌بینی می‌شود این میزان تولید به عدد 560 تن برسد.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور از آغاز موعد برداشت پیله تر کرم ابریشم در گیلان خبر داد و با بیان اینکه روند انجام این کار توسط بهره‌برداران از تاریخ 20 خرداد شروع شده است افزود: طبق تصویب شورای اقتصاد قیمت پیله تر کرم ابریشم در سال 99 به ازای هر کیلوگرم 33 هزار تومان قیمت‌گذاری شد.

سروی با بیان اینکه امسال قیمت توافقی و قیمت بازار پیله تر کرم ابریشم بسیار بالاتر از قیمت تضمینی تعیین شده این محصول است عنوان کرد: قیمتی که امسال شورای اقتصاد برای پیله تر کرم ابریشم مصوب کرد 56 درصد نسبت به سال‌های قبل بالاتر بود و این موضوع بدون شک تأثیر خوبی در بازار ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/614/ی

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور تولید پیله تر کرم ابریشم میزان تولید سال گذشته تخم نوغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۱۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۵۸ درصدی میانگین قیمت یک متر خانه در تهران/ گران‌ترین و ارزان‌ترین خانه‌ها در کدام مناطق پایتخت معامله می‌شود؟

به گزارش تابناک اقتصادی؛ کابینه دولت رئیسی در شهریورماه ۱۴۰۰ از مجلس رای اعتماد گرفت و به نوعی می‌توان گفت برنامه‌های اقتصادی دولت از مهرماه به طور رسمی کلید خورد و اجرایی شد. یکی از مهم‌ترین اولویت‌های تیم اقتصادی دولت سیزدهم، رسیدگی به وضعیت افسارگسیخته قیمت‌ها در بازار مسکن بود. رویکردی که با شعار ساخت چهار میلیون مسکن در طول عمر دولت همراه شد تا بتواند کفه عرضه و تقاضای مسکن را تا حدودی متعادل کند؛ اما این روند در اجرا با مشکلات بسیاری همچون عدم همراهی شبکه بانکی برای تامین مالی نهضت ملی مسکن مواجه شد و عملا از هدف گذاری مورد نظر دور شد. در نتیجه به دنبال عدم عرضه مناسب و موثر خانه به بازار و همچنین نقش انتظارات تورمی از چشم انداز شاخص ارزی، منجر به رکوردشکنی قیمت‌ها در بازار مسکن تا به امروز شده است.  

بررسی جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی بانک مرکزی پیرامون تحولات بازار مسکن شهر تهران این وضعیت را تایید می‌کند. به گونه‌ای که میانگین قیمت یک متر خانه در پایتخت از رقم ۳۱ میلیون و ۶۳۱ هزار تومانی در مهرماه ۱۴۰۰ به رقم ۸۱ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان در پایان فروردین ماه ۱۴۰۳ رسیده است؛ به بیان دیگر شاهد جهش ۱۵۸ درصدی میانگین قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران بوده ایم.

اما از سوی دیگر به رغم افزایش قیمت میانگین یک متر مسکن به بالای ۸۱ میلیون تومان، رکود در این بازار مشهود است. به گونه‌ای که در فروردین امسال تعداد معاملات مسکن تهران تنها ۱۵۰۸ مورد بوده است که نسبت به اسفند سال قبل ۷۵.۶ درصد کمتر بوده و نسبت به ماه مشابه سال قبل نیز ۱۴.۲ درصد افت داشته است که نشان از فضای رکودی در دادوستد‌های مسکن پایتخت دارد.

بررسی آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی بیان گر رقبت خریداران به خانه‌های با عمر کمتر از پنج سال است؛ چراکه در فروردین امسال این نوع خانه با سهم ۳۰.۱ درصدی از تعداد کل معاملات و ثبت ۴۵۴ معامله، در صدر قرار داشته اند و در رتبه بعد نیز نقطه مقابل یعنی خانه‌های با بیشترین زمان ساخت یعنی بیش از ۲۰ سال قرار دارند که سهم معاملات این خانه‌های کلنگی با ۳۷۰ معامله، ۲۴.۵ درصد بوده است.  

در این میان، نگاهی به تعداد معاملات مسکن در مناطق ۲۲ گانه تهران نشان می‌دهد در شروع سال جاری، منطقه ۵ با سهم ۱۲.۵ درصدی از کل معاملات، بیشترین تعداد قرارداد‌های مبایعه نامه را به خود اختصاص داده است. همچنین مناطق ۱۰، ۴ و ۲ به ترتیب با سهم‌های ۱۰.۷، ۸.۶ و ۸.۲ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

گران‌ترین و ارزان‌ترین خانه‌ها در کدام مناطق پایتخت

در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنر‌ای مسرکونی معامله شده معادل ۱۵۰ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان به منطقه یک و کمترین آن با  ۴۲ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان به منطقه ۱۸ تعلق داشته است.

  چند نکته مهم از تحولات مسکن در فروردین ۱۴۰۳


همان طور که اشاره شد میانگین قیمت یک متر خانه در تهران به حدود ۸۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است؛ این در حالی است که ۵۹ درصد از خانه‌های معامله شده در آغاز سال جدید، با قیمتی کمتر از این رقم معامله شده است و از سوی دیگر ۵۶.۳ درصد از معاملات نیز به واحد‌های مسکونی با ارزش کمتر از ۶ میلیارد تومان تعلق داشته است که در نوع خود قابل تامل است و در نهایت سهم واحد‌های مسکونی با مساحت کمتر از ۸۰ متر از کل معاملات فروردین ماه، ۵۷.۷ درصد بوده است.

 

دیگر خبرها

  • سهم ۰.۳ درصدی ایران از صادرات صنایع غذایی جهان
  • افزایش ۶۵ درصدی صادرات سیر/ روسیه مقصد نخست صادرات سیر خشک
  • اوجی: افزایش ۴۶ درصدی استفاده از کارت سوخت شخصی در پمپ‌های بنزین
  • مرثیه‌ای برای رنج شالیکاران گیلانی/ برنجی که فروش نمی‌رود‌
  • افزایش ۲۰ درصدی تولید گل محمدی در گناباد
  • سهم افزایش قیمت ارز در نرخ تورم چقدر است؟ / دلایل اصلی رشد تورم در اقتصاد ایران چیست؟
  • سهم افزایش قیمت ارز در نرخ تورم چقدر است؟
  • افزایش ۱۵۸ درصدی میانگین قیمت یک متر خانه در تهران/ گران‌ترین و ارزان‌ترین خانه‌ها در کدام مناطق پایتخت معامله می‌شود؟
  • افزایش ۴۰۰ درصدی قیمت نان در برخی نانوایی‌های سنندج!
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳