Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@08:50:58 GMT

نیروگاه برق قشم ۱۰ تیرماه به شبکه سراسری متصل می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۶۱۲۳۵

نیروگاه برق قشم ۱۰ تیرماه به شبکه سراسری متصل می‌شود

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی روز جمعه در بازدید از روند احداث و تکمیل نیروگاه برق قشم گفت: این شرکت آمادگی دارد که بهره‌برداری تجاری از هر ۲ واحد گازی نیروگاه انجام شود تا منابع مالی مورد نیاز در بخش بخار فراهم شود.

محسن طرزطلب افزود: گاز مورد نیاز نیروگاه قشم ۲/۴ میلیون متر مکعب در روز است که این مهم تامین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در سال جهش تولید همه همت خود را در حمایت از تولید به کار خواهیم بست.

سرمایه گذاری ۱۶۰ میلیون یورویی در نیروگاه

مدیرعامل شرکت تولید انرژی گستر قشم نیز در حاشیه این بازدید گفت: با وجود مشکلات ناشی از تحریم‌های ظالمانه آمریکا و دشواری در تامین تجهیزات و دسترسی به تسهیلات بانکی، پیشرفت طرح ۲ برابر شده است.

وحید آقایی افزود: همچنین با اتکا به توان مهندسان داخل کشور، نصب تجهیزات پست جی.آی.اس (GIS) با سرعتی بیش از سایر طرح‌های مشابه در حال انجام است.

وی ادامه داد: پیشرفت کل طرح از شروع به کار در سال ۱۳۹۵ تا ابتدای سال ۹۸ مجموعا ۳۳ درصد بود که با تزریق اعتبار در پایان سال ۹۸، واحدهای گازی ۹۵ درصد و کل طرح ۵۷ درصد رشد داشته است.

اقایی تصریح کرد: در این مدت نزدیک به ۱۶۰ میلیون یورو در این طرح سرمایه‌گذاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: باید گاز مصرفی نیروگاه  تامین و نسبت به شروع قرارداد خرید تضمینی برق برای هر دو واحد گازی اقدامات لازم انجام شود.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای هرمزگان نیز از آمادگی کامل این شرکت و مساعدت لازم برای سنکرون شدن نیروگاه و انجام تست های نهایی به شبکه سراسری خبر داد.

حسین کهوری افزود:  امید است مردم جزیره قشم و جنوب کشورو همچنین صنایع این مناطق در پیک تابستان امسال از برق این نیروگاه بتوانند استفاده کنند.

گفتنی است در این بازدید، مدیران برق منطقه‌ ای استان هرمزگان، معاون برنامه ریزی شرکت سرمایه گذاری غدیر، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری برق و انرژی غدیر، مدیرعامل شرکت توسعه ۳ و تنی چند از مدیران منطقه آزاد قشم طرزطلب را همراهی کردند.

طرح نیروگاه سیکل ترکیبی قشم با هزینه بالغ بر ۳۰۷ میلیون یورو در زمینی به مساحت ۷۵ هکتار شامل دو واحد گازی و دو واحد بخار و تولید همزمان آب در حال اجراست.

برچسب‌ها سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی قشم هرمزگان ایالات متحده آمریکا قشم شرکت برق منطقه ای هرمزگان برق محسن طرزطلب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هرمزگان ایالات متحده آمریکا قشم برق هرمزگان ایالات متحده آمریکا قشم برق مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۱۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید برق در اوج گرمای تابستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیرعامل نیروگاه حرارتی شازند گفت: این نیروگاه دارای چهار واحد تولید برق از بخار با ظرفیت هزار و ۲۰۰ مگاوات در اوج مصرف شبکه است که به دلیل ظرفیت و محل جغرافیایی در پایداری شبکه نقش ارزنده‌ای دارد. 
ایران پاک افزود: بر اساس برنامه زمانبندی تعمیرات اساسی واحد چهار نیروگاه از زمستان سال گذشته و تعمیرات دوره‌ای واحد‌های یک و سه از فروردین ماه آغاز شد که تعمیرات این واحد‌ها به اتمام رسیده است.
او ادامه داد: تعمیرات دوره‌ای واحد دو نیروگاه از چند روز پیش آغاز شده و نیرو‌های متخصص به صورت شبانه روزی در تلاش‌اند تا در چند روز آینده این واحد هم به مدار تولید برگردد و در روز‌های گرم پیش رو و اوج مصرف برق نیروگاه شازند با تولید پایدار و بدون قطعی به مردم خدمت رسانی کند.
محمدی معاون تعمیرات نیروگاه حرارتی شازند هم گفت: به دلیل فشار و دمای بالای بخار و دوران و حرکت توربین‌های فوق سنگین در دور‌های بالا تعمیرات، نگهداری و ساخت قطعات پیچیدگی‌های فنی زیادی دارد که دانش آن در کشور بومی شده و پیچیده‌ترین تعمیرات به دست متخصصان داخلی و شرکت‌های فن آور استان در حال اجراست.
بر اساس زمانبندی‌های فنی واحد‌های نیروگاه حرارتی هر چهار سال تعمیر اساسی و هر شش ماه تعمیر دوره‌ای می‌شوند.

دیگر خبرها

  • انتقال برق تولیدی قشم به شبکه سراسری
  • تولید برق در اوج گرمای تابستان
  • تئاترحوزه هنری استان به جشنواره سراسری بچه های مسجد راه یافت
  • دو هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شد
  • نیروگاه خورشیدی ویژه شرکت سیمان دشتستان احداث می‌شود
  • افزایش تولید برق در هند با کاهش قیمت زغال‌سنگ
  • نیروگاه برق خورشیدی برای مصارف سیمان دشتستان ایجاد شود
  • «دماوند انرژی» چراغ تولید ۳ طرح پتروشیمی را روشن کرد
  • ۸۵ درصد از شبکه آبیاری سد حوضیان الیگودرز اجرا شد
  • قطارهای حومه‌ای به سیستم حمل‌ونقل انبوه‌بر شهر اصفهان متصل می‌شود