Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-28@15:30:46 GMT

هوک: ترامپ آماده مذاکره با ایران است

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۶۱۳۵۰

هوک: ترامپ آماده مذاکره با ایران است

رویداد۲۴ برایان هوک، مسئول ویژه امور ایران در وزارت خارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه العربیه مدعی شد: زمانی که به عربستان سفر کردم، سلاحی که ایرانی ها به حوثی ها می دهند را دیدم. من در سفرم به ریاض در رابطه با تهدیدات حوثی ها با خالدبن سلمان، معاون وزیر دفاع عربستان رایزنی کردم.

وی گفت: آمریکا نمی خواهد که نسخه دیگر حزب الله را در مرزهای عربستان ببیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واشنگتن در تلاش است که هرگونه حمایت مالی ایران به حوثی ها را متوقف کند و راهبرد ما در رابطه با ایران در سه محور است؛ تحریم های اقتصادی، انزوای دیپلماتیک و تهدید به استفاده از قدرت نظامی بازدارنده.

این مقام آمریکایی در رابطه با سوریه نیز مدعی شد گفت: هدف ما خارج کردن نیروهای ایرانی از سوریه است، شبه نظامیان ایرانی تحرکات خود در خاک سوریه را از سر گرفته‌اند و به شمال این کشور منتقل شدند.

هوک گفت که هزینه بازسازی سوریه 400 میلیارد دلار خواهد بود و روسیه این هزینه را پرداخت نمی کند و ما نیز تا زمان خروج کامل نیروهای ایرانی از سوریه هیچ پولی برای بازسازی این کشور پرداخت نخواهیم کرد.

وی در ادامه مدعی شد: ایران 70 درصد از بودجه حزب الله لبنان را می‌دهد و سیاست‌های آمریکا علیه تهران حزب الله را ضعیف کرد تا جایی که سید حسن نصرالله دبیرکل این حزب درخواست کمک رسانی کرد. ما از نتایج تحریم هایی که علیه حزب الله وضع کردیم خوشنود هستیم و از اقدام آلمان در قرار دادن این حزب در لیست تروریست ها تمجید می کنیم.

برایان هوک در ادامه گفت وگوی خود با این شبکه سعودی مدعی شد: حزب الله لبنان که ایران آن را ساخت همان مشکلاتی را برای مردم لبنان ایجاد خواهد کرد که ملت ایران از آن رنج می برد.

وی گفت: نسبت به تمدید تحریم های تسلیحاتی علیه ایران خوشبین هستیم و با هم پیمانان خود برای تمدید این تحریم ها علیه ایران در شورای امنیت تلاش می کنیم.

رئیس گروه اقدام علیه ایران در وزارت خارجه آمریکا همچنین مدعی شد که انتخابات ایران جعلی بوده و ملت ایران مستحق "انتخابات حقیقی" است!

برایان هوک گفت که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا آماده مذاکره با ایران است و مایک پمپئو، وزیر خارجه این کشور نیز شروطی برای این مذاکره وضع کرده است. وی همچنین مدعی شد که ایران نفوذ خود در عراق را از دست داده است.

اظهارات هوک در حالی است که محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پیش از این به اظهارات ترامپ درباره توافق با ایران واکنش نشان داده بود.

بیشتر بخوانید: آیا خواسته ترامپ برای مذاکره با تهران منطقی است؟

ظریف در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: " آقای ترامپ، ما علی‌رغم تلاش‌های «زیردستان» شما، به یک تبادل بشردوستانه دست یافتیم؛ ضمن این که ما در زمان بر سر کار آمدن شما یک توافق داشتیم. ایران و دیگر شرکای برجام، هرگز میز گفتگو را ترک نکردند. مشاوران شما که بیشتر آن‌ها را هم برکنار کرده‌اید، دست به قمار احمقانه‌ای زدند. این که چه زمانی تصمیم بگیرید، این مسأله را اصلاح کنید، به خودتان مربوط است."

از سوی دیگر، سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه به ابراز خرسندی مقام آمریکایی از نتایج فشار تحریم ها علیه مردم ایران واکنش نشان داد و در توییتر خود در این باره نوشت:"دولتی که سیاستش مبتنی بر "فشار بر گردن" -چه مردم خودش و چه مردم جهان باشد- باید از تروریسم اقتصادی و فشار بر مردم عادی خرسند باشد. اما دیدید نه گردن ملت ایران بلکه زانوی شما خُرد شد. بزودی جلوی ملت ایران هم زانو خواهید زد."

منبع: ایسنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ترامپ مذاکره ایران و آمریکا ملت ایران تحریم ها حزب الله مدعی شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۱۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت هزاران نفر از مردم فلسطین، دستاورد غرب وحشی و مدعی دموکراسی است

امام جمعه شهر یاسوج گفت: شهادت و زخمی شدن بیش از ۱۰۰۰۰۰ نفر در فلسطین از دستاورد کشورهای غربی مدعی دموکراسی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، آیت‌الله سید نصیر حسینی، ظهر امروز _جمعه، هفتم اردیبهشت_ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج، با اشاره به روز حمل و نقل و ایمنی، اظهار کرد: باید همه مردم قوانین را رعایت کنند و مسئولان نیز توجه داشته باشند که زیرساخت‌ها را فراهم کنند.

وی با اشاره به جولان و خطرساز بودن فعالیت خودروهای شوتی، افزود: این افراد علاوه بر جان خود، جان انسان‌های دیگر را نیز به خطر می‌اندازند.

خطیب نماز جمعه یاسوج با اشاره به اینکه خودروهای فرسوده نیز باید از رده خارج شوند، گفت: جاده‌ها نیز باید علاوه بر داشتن ایمنی لازم، علائم راهنمایی و رانندگی در کنار آنها پیش‌بینی شود.

وی ضمن گرامی‌داشت سالروز شهادت آیت‌الله مطهری و هفته بزرگداشت مقام معلم، تصریح کرد: شهید مطهری شخصیتی جامع در فقه، ادبیات، اصول، کلام، استادی برجسته، متفکر، انسانی شایسته، انقلابی، شاگرد امام و شخصیت برجسته‌ای بود.

آیت‌الله حسینی با اشاره به اینکه شهادت فیض عظیم الهی است، خاطرنشان کرد: فقدان این عالم برای جامعه، دانشگاه و کشور خسارت بار بود.

وی با بیان اینکه معلم جایگاه رفیعی در جامعه دارد، افزود: تعلیم و تربیت جامعه رسالت عظیمی است که بر عهده معلمان قرار دارد.

امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه تطهیر افکار، فکر و تزکیه بر عهده معلمان است، گفت: امروز علم تبدیل به یک جریان نگران کننده شده و در قالب بمب بر سر مردم مظلوم غزه فرود می‌آید.

وی ضمن تاکید بر اینکه علم امروز باید مهد آرامش بشریت باشد، تصریح کرد: متأسفانه استفاده نادرست از علم باعث شده تا علم امروز تبدیل به کشتار و ناامنی بشر شود.

آیت‌الله حسینی با اشاره به اینکه باید در کنار علم تزکیه باشد تا انسان‌ها را به قتلگاه نبرد، خاطرنشان کرد: امروز بیش از ۳۴۰۰۰ انسان بی‌گناه در غزه شهید، حدود ۸۰۰۰۰ نفر زخمی و چند میلیون انسان دیگر نیز آواره شدند که همه این‌ها دستاورد غرب وحشی و مدعی دموکراسی است.

وی روز کار و کارگر را تبریک گفت و از همه زحمات، تلاش‌ها و رنج‌های کارگران که باعث رونق چرخ اقتصاد و تولید می‌شوند، تقدیر و تشکر کرد و ادامه داد: اگر کار نباشد جامعه تعطیل خواهد شد؛ کارگران امروز شرایط خاصی دارند و باید نسبت به بیمه، رفاه، آسایش و بازنشستگی آنها توجه و حقوق آنها نیز به موقع پرداخت شود.

کد خبر 748089

دیگر خبرها

  • بر قطع روابط اقتصادی و دانشگاهی با اسرائیل اصرار داریم
  • رهبران مقاومت در غزه آماده نبرد در رفح هستند
  • (ویدئو) ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده «حق السکوت»
  • ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده حق السکوت به بازیگر جنجالی
  • ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده حق السکوت برای فیلم‌های مستهجن !
  • ببینید | ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده حق السکوت
  • شهادت هزاران نفر از مردم فلسطین، دستاورد غرب وحشی و مدعی دموکراسی است
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد