Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، همه ساله بلایای طبیعی همچون تگرگ، زلزله، سرما، یخبندان، سیل و طوفان خسارات زیادی به محصولات کشاورزی خراسان جنوبی وارد می‌کند و دسترنج یک ساله آنان را به هدر می‌دهد.

با وجود بیمه این محصولات، کشاورزان می‌گویند غرامت بیمه در برابر ارزش محصول خسارت دیده ناچیز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکبری از زرشک کاران منطقه قاین گفت: پارسال باغ زرشک او ۳۰۰ میلیون تومان خسارت سرمازدگی دید، اما صندوق بیمه محصولات کشاورزی برای جبران خسارت تنها ۵ میلیون تومان غرامت پرداخت کرد.

 از زعفران کاران استان هم به خسارت بالای سیل در مزارع زعفرانش اشاره می‌کند و می‌گوید: با وجود خسارت بالا، اما بیمه پول کامل را نمی‌دهد و غرامت پرداختی در برابر ارزش خسارت‌ها بسیار ناچیز است.

غنچه مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی خراسان جنوبی در این رابطه گفت:از ابتدای امسال ۹ هزار و ۹۸۰ هکتار زرشک و زعفران در استان بیمه شده اند که با احتساب درختان بیمه شده سال‌های قبل ۴۰ درصد باغات و مزارع زرشک و زعفران را شامل می‌شود.

او افزود: برای پرداخت عادلانه غرامت به کشاورزان نیاز است حق بیمه بالایی از آنان بگیریم تا امکان ارایه خدمات بهتر، میسر گردد.

بیشتر بخوانید

مکان یابی ۴ مکان برای بارگاه زرشک در شهرستان درمیان

او بیان کرد: در صورتی که تشکل‌ها و فعالان حوزه زرشک و زعفران تلاش کنند تمام این محصولات زیر پوشش بیمه قرار گیرند آن وقت کشاورزان خسارت دیده می‌توانند از تخفیف‌های خوب صندوق بیمه بهره‌مند شوند.

غنچه تصریح کرد: در صورتی که سقف بیمه زرشک و زعفران از ۴۰ به ۱۰۰ درصد برسد می‌توانیم از صندوق بیمه کشوری تا ۳۰ درصد تخفیف بگیریم که در این صورت میزان تعهد صندوق در مقایسه با ارزش محصول خسارت دیده بالا می‌رود.

خراسان جنوبی ۹۸ درصد تولید زرشک جهان را به خود اختصاص داده و کیفی‌ترین زعفران دنیا هم متعلق به این استان است.

انتهای پیام/ ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات زرشک بیمه کشاورزی مزارع زعفران زرشک و زعفران صندوق بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۲۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه وزیر راه از بدعهدی صندوق تامین خسارت بدنی​

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی به تلاش ها برای انجام ندادن تکالیف قانونی در زمینه رفع نقاط حادثه خیز واکنش نشان داد و گفت: صندوق تامین خسارت بدنی باید به تکالیف قانونی خود عمل کرده و از منابع صندوق برای رفع نقاط حادثه خیز استفاده کند.

به گزارش ایلنا ، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در شورای هماهنگی حمل ونقل و ایمنی استان تبریز، همزمان با روز ملی ایمنی حمل و نقل گفت: رئیس جمهوری دستور داده اند تا از محل اعتبارات صندوق تامین خسارت های بدنی، ۳۰ هزار میلیارد ریال برای رفع نقاط حادثه خیز اختصاص یابد، اما عده ای تلاش می کنند مانع از انجام این تکلیف بشوند.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از منابع این صندوق را به سپرده بانکی تبدیل کرده و سود دریافت می کنند، نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و خواستار عمل کردن این صندوق به تکالیف قانونی شد.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: رفع نقاط حادثه خیز با کاهش تصادفات فوتی و جرحی به صورت مستقیم، موجب کاهش پرداخت خسارت توسط صندوق می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان
  • گلایه وزیر راه از بدعهدی صندوق تامین خسارت بدنی​
  • کارخانجات تمام بدهی چایکاران را پرداخت کنند
  • ممنوعیت ورود چای سنواتی به بازار مصرف/ کارخانجات چای به موقع بازگشایی شود
  • خسارت سیل به مزارع زعفران آبیز 
  • دولت و بذرپاش، نمایندگان مجلس را دور می‌زنند؟
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر
  • اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه خیز
  • ۳ هزار میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه خیز اختصاص یابد