Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کانون تئاتر خیابانی اداره کل هنرهای نمایشی از افزایش ظرفیت صندلی اجراهای خیابانی با شعار«من، تو، ما/تئاتر،زندگی،کرونا» خبر داد و گفت: به دلیل گرمای هوا زمان اجراها هم قدری تغییرکرده است.

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، اجراهای تئاتر خیابانی با شعار «من، تو، ما/ تئاتر، زندگی، کرونا» که از چهارشنبه ۲۱ خرداد ماه در تهران و چند استان دیگر  آغاز شد مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سامان خلیلیان مدیر کانون تئاتر خیابانی اداره کل هنرهای نمایشی در گفت وگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس و با اشاره به استقبال غیر منتظره مردم در این دو شب گفت: ما خودمان انتظار چنین استقبالی را نداشتیم چون حس میکردیم این هنرمندان هستند که بیشتر عطش کار دارند، اما واقعا این تنها هنرمندان نبودند که دلشان برای تئاتر تنگ شده بود، مردم هم دلتنگ بودند و خوشبختانه به خاطر استقبال تصمیم گرفتیم چند ردیف ظرفیت صندلی ها را افزایش دهیم.
 

 

وی با اشاره به اینکه تا به حال صد صندلی در محوطه تئاتر شهر روبه روی استیج چیده شده قرار داده بودیم، گفت: به زودی این ظرفیت را تا دویست نفر نیز افزایش می دهیم علت چیدمان صندلی ها هم کرونا و فاصله گذاری اجتماعی است که مردم در تماس خیلی نزدیک با هم نباشند و موازین بهداشتی و پروتکل ها رعایت شود.

خلیلیان با اشاره به تغییر ساعت اجراها نیز به دلیل گرمای هوا گفت: ساعت آغاز اجرای این نمایش‌ها در محوطه تئاتر شهر بنا به تقاضای علاقه‌مندان از ۱۷ به ۱۸:۳۰ تغییر کرد و خیلی هم خوب شد و مردم و هنرمندان هم راضی هستند.

 

وی در پاسخ به این سوال که مردم چقدر موازین بهداشتی را رعایت می کنند، گفت: نمی گویم صد در صد اما نود و پنج درصد این اتفاق می افتد و هم مردم رعایت می کنند و هم هنرمندان و اگر لحظه ای هم احساس یک تجمع کوچک بشود همکاران ما در شهرداری منطقه یازده از مردم دعوت به نشستن یا پراکنده شدن می کنند و به همین دلیل هم تصمیم داریم تعداد صندلی ها را افزایش دهیم تا علاقه مندان بیشتری به دیدن کارها بنشینند.

مدیر تئاتر خیابانی اداره کل هنرهای نمایشی نیز اظهار داشت: همین اتفاق یک الگو شده و این خط کشی و فاصله گذاری از سوی مردم رعایت می شود. 

وی درباره آمادگی گروه های نمایشی نیز توضیح داد: ما چند کار تولیدی مستقیم با موضوع کرونا داشتیم و چند کار دیگر هم از سوی گروه های تئاتر خیابانی آماده شد و خوشبختانه بچه های تئاتر خیابانی خود را سریع تطبیق می دهند و کارها را با توجه به فضای کامل کرونا و رعایت مسائل مختلف و با هدف بهتر کردن حال مردم اجرا می کنند.

خلیلیان اظهار داشت: برای فازهای بعدی در استان های دیگر و ادامه مسیر در تهران باید ببینیم آقای دکتر آشنا نگاهشان چگونه است تا به حال که خیلی از ما حمایت کردند و دغدغه تئاتر خیابانی را دارند.

 

به گزارش فارس،  در تهران، ۱۲ گروه نمایشی با مشارکت کانون تئاتر خیابانی اداره‌کل هنرهای نمایشی و معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۱ از چهارشنبه ۲۱ خرداد تا شنبه ۳۱ خرداد هر روز از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰ در پهنه فرهنگ و هنر رودکی (محوطه مجموعه تئاترشهر) نمایش‌های خود را اجرا خواهند کرد.

در بازه زمانی ذکر شده ۳ گروه در شهرهای کرمان، سیرجان و رفسنجانِ استان کرمان، ۶ گروه در شهرهای قزوین، شهر الوند و تاکستانِ استان قزوین، ۷ گروه در شهرهای رشت، لاهیجان و آستانه اشرفیه استان گیلان و ۴ گروه در سطح شهر کرمانشاه استان کرمانشاه با مشارکت ادارات‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفاتر انجمن هنرهای نمایشی استان‌ها به اجرای تئاتر خیابانی می‌پردازند. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تئاتر خیابانی کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۲۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم

در نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم ۱۴ گروه شرکت کردند که ۱۰ گروه از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم بوده و ۴ گروه در بخش آزاد حضور داشتند.

در بخش نمایشنامه نویسی ۱۶ اثر به دبیرخانه جشنواره ستاد مرکزی ارسال شده است.

مخاطبان این نمایش‌ها، گروه‌های سنی کودک و نوجوان بودند.

این جشنواره یک روزه از ۱۰ صبح آغاز و ساعت ۲۲ مراسم اختتامیه برگزار می‌شود.

سه نمایش برگزیده این جشنواره به مسابقات کشوری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که در شهریور ماه برگزار می‌شود راه پیدا می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • چهارده تغییر مدیریتی استقلال در یک دهه
  • واکنش جواد خیابانی به تغییر اسم باشگاه استقلال
  • (ویدیو) واکنش خیابانی به تغییر نام باشگاه استقلال
  • جشنواره‌ هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان
  • پایان جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • ببینید | اولین واکنش جواد خیابانی به تغییر اسم باشگاه استقلال
  • نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در جهش تولید با مشارکت مردم 
  • نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در جهش تولید با مشارکت مردم
  • سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی به شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیکتر شد
  • خودرو جنسیس GV80 2025 چه مشخصاتی دارد؟