Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@05:56:51 GMT

تولید پژو ۴۰۵ جی.ال.ایکس متوقف شد

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۶۰۶۳۲

تولید پژو ۴۰۵ جی.ال.ایکس متوقف شد

مراسم پایان تولید خودرو پژو ۴۰۵ جی ال ایکس بنزینی در شرکت ایران خودرو خراسان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی ایران خودرو، مراسم پایان تولید خودرو پژو ۴۰۵ جی ال ایکس بنزینی در شرکت ایران خودرو خراسان برگزار شد. این مراسم با حضور معاون مدیر کل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صمت و قائم مقام و معاون اجرایی مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در شرکت ایران خودرو خراسان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این مراسم امیر جعفرپور معاون مدیرکل دفتر خودرو و نیرو محرکه وزارت صمت، ۲۷ سال تولید پژو ۴۰۵ در گروه صنعتی ایران خودرو را روز به روز رو به بهبود دانست و گفت: ارتقاء از استاندارد یورو۴ به یورو۵ و از سوی دیگر الزام رعایت استانداردهای ۸۵گانه ملی که به خودروسازها ابلاغ شده، هزینه‌های تمام شده محصول را بالا می برد که باعث شده تولید این‌گونه خودروها صرفه اقتصادی نداشته باشد. از سوی دیگر توجه گروه صنعتی ایران خودرو به مسایل زیست محیطی و تولید محصولات کم مصرف باعث توقف تولید این محصول شده است.


جعفرپور افزود: داخلی سازی ۵۰ درصدی خودروهای تولیدی در گروه صنعتی ایران خودرو در سه سال گذشته به بیش از ۹۰ درصد در حال حاضر رسیده است که این مهم برای محصول جدید K132 به ۵/۹۲ درصد می رسد و بزودی با همکاری شرکت های دانش بنیان قطعات باقی مانده هم داخلی سازی خواهند شد و نهایتا تا سال ۱۴۰۰ خودکفایی در صنعت خودرو سازی را جشن خواهیم گرفت.


معاون مدیرکل دفتر خودرو و نیرو محرکه وزارت صمت در پایان سخنان خود شرکت ایران خودرو خراسان را چابک ترین و پرتلاش‌ترین شرکت در بین شرکت های تابعه گروه صنعتی ایران خودرو دانست و افزود: این تلاش باعث شده ایران خودرو خراسان تولید و عرضه با کیفیت ترین خودروهای گروه صنعتی و کشور را در کارنامه خود داشته باشد.


سعید تاجیک قائم مقام مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران نیز در این مراسم گفت: تمام محصولات تولیدی ایران خودرو خراسان دارای استاندارد یورو۵ است. فقط خودرو پژو ۴۰۵ دارای استاندارد یورو۴ بود که آن هم امروز تولیدش متوقف می شود. از رده خارج کردن محصولات با مصرف زیاد سوخت و سطح استانداردهای زیست محیطی پایین می تواند نقش بسزایی در کاهش میزان آلایندگی محیط زیست و هوای شهرها داشته باشد.


بیژن زاهدی فرد مدیر عامل شرکت ایران خودرو خراسان نیز توقف تولید پژو ۴۰۵ جی ال ایکس بنزینی را در راستای اجرای استانداردهای زیست محیطی کشور و به هدف تولید خودرو کم مصرف با آلایندگی کمتر و توجه به نوسازی سبد محصول بر اساس خواست مشتریان گروه صنعتی ایران خودرو دانست.


زاهدی فرد گفت: در این شرکت خودروهای شاسی بلند هایما اس۷ و هایما اس۵ با موتور توربو شارژ و از خانواده پژو، خودروهای ۴۰۵ بنزینی، ۴۰۵گازسوز و SLX با موتور TU5 و پژو پارس تولید می شود که از امروز تولید پژو ۴۰۵ بنزینی با موتورXU7 متوقف می شود.


وی افزود: به منظور جایگزینی ظرفیت خالی ایجاد شده از حذف پژو ۴۰۵، تولید پارس از ۱۳۰دستگاه در ساعت به ۲۰۰ دستگاه در ساعت افزایش می یابد.


مدیرعامل ایران خودرو خراسان افزود: قصد داشتیم به‌منظور جایگزینی خودرو ۴۰۵ یک خودرو جدید به خط تولید اضافه کنیم اما مشکلات غیر قابل پیش بینی که ویروس کرونا در سراسر جهان به‌وجود آورد باعث شد این امر به تاخیر بیفتد، ولی تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا پایان سال جاری و نهایتا ابتدای سال آینده، این خودرو جدید را به سبد محصولات ایران خودرو خراسان اضافه کنیم./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: پژو ۴۰۵ جی ال ایکس ایران خودرو خودرو شرکت ایران خودرو خراسان گروه صنعتی ایران خودرو پژو ۴۰۵ جی ال ایکس تولید پژو ۴۰۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۰۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی

 


مجتبی خیام نکویی  در مراسم رونمایی از طرحهای شرکت‌های دانش بنیان و فناور  گفت: برای اینکه بخش کشاورزی به مفهوم واقعی کلمه تحول پیدا کند و به امنیت غذایی پایدار دست پیدا کنیم، مهمترین مولفه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است. ما ایجاد حدود ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان را در هر یک از دهکده‌های فناوری و نوآوری پیش‌بینی کردیم که شاید فعال‌ترین دهکده ما از نظر تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالیت‌ها در خراسان رضوی باشد.

او با اشاره به رونمایی تعدادی از دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان افزود: این دستاوردها می‌تواند تحول چشمگیری در کل کشور اعم از ساخت تجهیزات، دستگاه‌های ماشین‌آلات کشاورزی، تولید کود و سم و سایر فراورده‌ها ایجاد کند. آنچه برای ما مهم بود و امروز پایلوت آن را به شکل وسیع مشاهده کردیم، تولید نان کامل است که استان خراسان رضوی ظرفیت دارد پایلوت این موضوع را در مدت زمان کوتاهی فراگیر کند و ما تا پایان سال آینده شاهد این موضوع باشیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: با این کار قسمت اعظم نانوایی‌های خراسان رضوی نان کامل تولید می‌کنند. اگر در تولید نان کامل با همکاری بخش خصوصی، شرکت‌های دانش‌بنیان، اتحادیه نانوایان و همه تشکل‌ها موفق شدیم این موضوع را به فرهنگ غالب تبدیل کنیم، مهمترین گام اساسی را در ارتقاء سلامت مردم برداشتیم.

نکویی بیان کرد: اگر نان کامل در سبد غذایی مردم ما قرار بگیرد، می‌تواند ۳۰ تا ۴۰ درصد بیماری‌ها را از بین ببرد، بنابراین اهتمام سازمان تات(سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی) این است که همه نوع حمایتی را انجام دهد تا این اتفاق در کل کشور انجام شود. خوشبختانه استان خراسان رضوی در این موضوع از همه استان‌ها جلوتر است.

او تصریح کرد: ما نیازمند یک بسته سیاستی هستیم تا تولیدکنندگان نان این ظرفیت را داشته باشند که وقتی نان‌ را در اختیار مردم قرار می‌دهند از نظر اقتصادی برای آن‌ها به صرفه باشد. از همه افرادی که می‌توانند در تولید نان کامل به ما کمک کنند، درخواست کمک می‌کنیم و آن‌ها را در پارک علم و فناوری و دهکده‌های فناوری مورد حمایت ویژه قرار می‌دهیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ما حدود ۶۲۱ شرکت دانش‌بنیان را در مجموعه بخش کشاورزی داریم، تاکید کرد: این تعداد نسبت به ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان کل ۷ درصد بوده، در حالی که انتظار ما ۲۰ درصد است. برای ایجاد انگیزه نیازمند حمایت‌های ویژه نسبت به بقیه حوزه‌ها هستیم. ما برای تجاری‌سازی یافته‌های تحقیقاتی و انتقال رایگان ۴۰۰ فناوری که در مجموعه سازمان تحقیقات و آموزش و ترویج قرار دارند، به شکل رایگان زمین در اختیارشان قرار می‌دهیم.

نکویی اظهار کرد: با صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری ‌توافق کردیم که بتوانیم امسال به شکل ویژه‌تر در حوزه امنیت غذایی از شرکت‌های دانش بنیان حمایت کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • دراگون از ایستگاه فضایی جدا می‌شود
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • تولید نوکیای تقلبی متوقف می‌شود+ فیلم
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی تولید شد
  • ایران اکسپو رسما آغاز به کار کرد
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران
  • حضور گروه صنعتی ایران‌خودرو در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان کار و اتمام سالن تولید
  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی