Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر اعلام کرد که این گروه، ۴۶ نیروی امنیتی را در دو ولایت افغانستان آزاد کرده است. ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر اظهارداشت که 46 نیروی امنیتی در ولایت‌‌های «وردک» و «غزنی» از زندان‌های این گروه آزاد شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در توئیترش خبر داد که 30 تن از این نیروهای امنیتی در غزنی دستگیر شده بودند که برای حسن نیست آزاد شدند.

این نیروهای امنیتی دولت افغانستان در حالی از زندان‌های طالبان آزاد شدند که اشرف غنی رئیس جمهور این کشور اعلام کرد؛ بزودی 2 هزار زندانی طالبان آزاد می‌شوند.

زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان نیز به تازگی گفته که آزادی تبادل زندانیان در افغانستان به مرحله مهمی رسیده است.

دولت افغانستان تاکنون سه هزار زندانی طالبان را آزاد کرده است.

«زلمی خلیلزاد»: دولت افغانستان و طالبان از تضعیف روند صلح جلوگیری کنندخبرگزاری فرانسه: آمریکا از افغانستان خارج نشود طالبان آزاد شده به میدان جنگ باز می‌گردنددولت افغانستان: 3 هزار زندانی آزاد شدند/ طالبان برای مذاکرات گام برداردقطر میزبان احتمالی مذاکرات طرف‌های درگیر در افغانستانتعیین نخستین نماینده ویژه پاکستان برای افغانستان در آستانه مذاکرات بین‌الافغانی

بر اساس توافقنامه دوحه بین آمریکا و طالبان، برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی باید پنج هزار زندانی طالبان و یکهزار از زندانیان نیروهای دولتی آزاد شوند.

از سوی دیگر، «صدیق صدیقی» سخنگوی رئیس جمهور افغانستان به خبرنگاران گفته است که دستیابی به صلح و آغاز مذاکرات بین‌الافغانی از تعهدات مهم دولت است.

وی افزود: آزادی زندانیان طالبان ادامه دارد اما این گروه نیز با توافق خود را مبنی بر آزادی نیروهای دولتی عملی کند.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط طالبان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان طالبان دولت افغانستان هزار زندانی آزاد شدند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۳۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله هواداران بیرمنگام به نیروهای امنیتی (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، بیرمنگام امروز سیزدهمین برد فصل خود را با پیروزی ۱-۰ برابر نوریچ به‌دست آورد اما سرنوشت آنها برای بقا، به نتایج تیم‌های دیگر نیز بستگی داشت.

پلیموث در دیداری حساس موفق شد هال سیتی رده هفتمی را شکست دهد و بدین ترتیب بیرمنگام در رتبه بیست و دوم ماند و سقوطش به دسته پایین‌تر قطعی شد.

با سوت پایان بازی امروز بیرمنگام، هواداران عصبانی به زمین ریختند و خشم خود را علیه تام واگنر، رئیس هیئت‌مدیره باشگاه، ابراز کردند.

در حالی‌که نیروهای امنیتی قصد داشتند با هواداران مقابله کنند، دو طرف با همدیگر درگیر شدند و صحنه‌های زشتی در ورزشگاه دیده شد. هواداران در حال درگیری با نیروهای امنیتی علیه تام واگنر هم شعار می‌دادند.
با این حال این صحنه‌ها دوام چندانی نداشتند و پس از لحظاتی هواداران به سکوها فرستاده شدند.

بیرمنگام در اوایل این فصل در رتبه ششم قرار داشت اما تام واگنر علیرغم نتایج خوب، تصمیم گرفت جان یوستیس، سرمربی باشگاه را اخراج کند و وین رونی را جانشین او کند.

رونی نتایج فاجعه‌باری ثبت کرد و پس از ۹ باخت در ۱۵ بازی جایش را استیو اسپونر، سرمربی موقت داد و سپس تونی موبری جایگزین او شد. این مربی هم پس از ۸ بازی به دلیل سلامتی از هدایت بیرمنگام کناره‌گیری کرد و مارک ونوس به‌صورت موقت جای او را گرفت. در ادامه گری رووت سرمربی تیم شد اما او هم نتوانست نتایج چندان خوبی با این تیم بگیرد و با شکست امروز سقوط آنها به لیگ یک قطعی شد.

دیگر خبرها

  • اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکایی-صهیونیستی
  • وقوع انفجار در کابل
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • طالبان خواستار بازگشت افغانستانی‌های مقیم خارج به وطنشان شد
  • یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان افغانستان چه خبر است؟
  • توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان
  • بیانیه طالبان در مورد اتفاقات بدخشان
  • یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان چه خبر است؟
  • حمله هواداران بیرمنگام به نیروهای امنیتی (عکس)
  • جدیدترین موضع گیری حماس درباره مذاکرات آتش بس غزه