Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،کارگروه ویژه دریاچه نمک به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و با حضور سرمایه گذاران، بهره برداران و مسئولان استانی برگزار و مقرر شد مطالعات همه جانبه بیشتری صورت گیرد.

در این جلسه غضنفری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری انجام مطالعات همه جانبه در مورد دریاچه نمک را مورد توجه قرار داد و گفت: لازم است مسئولان و مدیران استانی در جهت تسهیل و برداشتن موانع پیش روی سرمایه گذار اعم از پیگیری مجوز‌ها و در اختیار قرار دادن امکانات تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل و عضو هیئت مدیره شرکت توسعه و تجهیز معادن امداد که به عنوان سرمایه گذار دریاچه نمک در این جلسه حضور داشت با بیان گزارش عملکرد مجموعه خود در خصوص مطالعات انجام شده بر روی دریاچه گفت: از سال ۹۵ تا کنون با بهره گیری از توان متخصصان و محققان داخلی و همچنین با استفاده از توان چند شرکت خارجی که تجربه مطالعه در زمینه شورآبه‌ها داشتند توانستیم به نتایج مطلوبی در خصوص شناخت کانی‌ها و ظرفیت‌های معدنی دریاچه نمک برسیم.

عیسی زاده با اشاره به اینکه در دهه‌های اخیر تنها نمک از لایه‌های سطحی دریاچه برداشت می‌شد گفت: در مطالعات صورت گرفته مشخص شد مقدار قابل توجهی اکسید منیزیم، سدیم، پتاسیم و حتی لیتیم در دریاچه نمک وجود دارد که در براورد ابتدایی در مجموع حدود ۶ هزار میلیون متر مکعب شورابه در این پلایه نمکی وجود دارد.

او افزود: یکی از مهمترین مواردی که روند بهره برداری از دریاچه نمک را تسریع می‌بخشد تعیین تکلیف جانمایی برای سایت و کارخانه‌های بهره برداری در اطراف دریاچه نمک است.

 دریاچه نمک در ناحیه شرقی استان قم و مابین سه استان اصفهان، قم و سمنان با بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر مربع وسعت و به طول ۸۰ و پهنای ۳۰ کیلومتر و در ارتفاع حدود ۷۹۵ متر از سطح دریای آزاد واقع شده است که فاصله آن تا قم حدود ۶۲ کیلومتر است.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دریاچه نمک محیط زیست دریاچه نمک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۳۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط انتقال آبرسانی دیلم تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، ابوالحسن عالی در بررسی طرح خط انتقال مجتمع آبرسانی دیلم گفت: این طرح به طول ۹.۷ کیلومتر با ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار در دست اجرا است.

وی افزود: از مجموع عملیات این طرح ۷.۷ کیلومتر آن با لوله ۴۰۰ میلیمتر چدن داکتیل و ۲ کیلومتر آن با لوله ۴۰۰ میلیمتر فولادی اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: طرح خط انتقال مجتمع آبرسانی دیلم با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و در قالب طرح جهاد آبرسانی در دست ساخت است و براساس برنامه باید تا تیر امسال به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر اظهار کرد: در اجرای طرح یاد شده تاکنون ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و روند اجرای آن با سرعت قابل قبولی در حال اجراست.

وی گفت: تکمیل این طرح در ارتقای سطح کمی و کیفی آب شرب روستا‌های شهرستان دیلم نقشی قابل توجه ایفا می‌کند و قادر است ظرفیت انتقال آب به این شهرستان را به دو برابر مقدار کنونی افزایش دهد، در همین راستا تلاش می‌شود این طرح آبرسانی در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

عالی بیان کرد: امید می‌رود با اجرای این طرح آبرسانی در کنار نقش‌آفرینی و مسئولیت‌پذیری بیشتر مشترکان دیلمی، شاهد تقویت پایداری آب شرب در این شهرستان باشیم.

دیگر خبرها

  • زمان بهره برداری از خط ۱۰ مترو تهران اعلام شد
  • زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران اعلام شد
  • عملیات حفاری خط ۱۰ متروی تهران
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • خط انتقال آبرسانی دیلم تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد
  • پیشنهاد استاندار هرمزگان برای ایجاد ‌راه زمینی به کیش
  • وضعیت جاده‌ها / محور کندوان یکطرفه شد
  • کندوان یکطرفه شد
  • اجرای ۱۰ طرح راه سازی در استان همدان
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن