Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-07@00:07:07 GMT

پرونده پرداخت وام یک میلیونی کرونا بسته شد

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۶۴۶۸۰

پرونده پرداخت وام یک میلیونی کرونا بسته شد

به گزارش افکارنیوز،

پس از شیوع کرونا و ایجاد مشکلاتی برای معیشت افراد مختلف جامعه، دولت تصمیم به پرداخت وام حمایتی به مبلغ یک میلیون تومان از اعتبار یارانه پرداختی به مردم گرفت. بر این اساس مقرر شد افراد متقاضی وام با شماره همراه سرپرست خانوار پیامکی به  وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال کنند که تا ۱۱ خرداد ماه برای این کار فرصت داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار اقتصادی - پرداخت این وام از فروردین ماه آغاز شد اما در مراحل قبل واریز وام یک میلیونی به حساب خانوارهای یارانه بگیر، برخی از  متقاضیان با وجود ثبت درخواست، موفق به دریافت این تسهیلات نشده بودند بنابر این فرصت ارسال پیامک و دریافت وام  تمدید شد.

بانک مرکزی در همین خصوص اعلام کرده بود:  امکان واریز مابقی تسهیلات یادشده به دلایلی از جمله مسدودی حساب، شماره حساب اشتباه، عدم سازگاری شماره حساب با کد ملی ارسالی و نامعتبر بودن اطلاعات، میسر نشده بود و با اصلاحات انجام‌شده برخی از این موارد با همکاری سازمان هدفمندسازی یارانه‌‌ها رفع شد.

این تسهیلات نمونه یک کار نسبتا موفق در حوزه دولت الکترونیک بود که تنها با ارسال کد ملی از طریق پیامک انجام گرفت و مراجعه حضوری حذف شد.

 

۸۷ درصد از خانوارهای یارانه بگیر وام کرونایی دریافت کردند

آخرین مرحله پرداخت تسهیلات یک میلیون تومانی حمایت کرونا در روز ۲۲ خرداد ماه با پرداخت وام به ۸۶۷ هزار و ۲۵ خانوار انجام شد.

در مجموع  به ۲۱ میلیون و ۵۱ هزار و ۳۹۳ خانوار یارانه‌بگیر تسهیلات حمایتی در شرایط کرونا به مبلغ یک میلیون تومان پرداخت شده است که این رقم ۸۷ درصد از خانوار‌های یارانه‌بگیر ماهانه کشور را تشکیل می‌دهد.

بازپرداخت تسهیلات یک میلیون تومانی از تیرماه ۹۹ شروع می‌شود که اقساط آن ماهانه ۳۵ هزار تومان و ۱۰۰ تومان از یارانه ماهانه افراد کسر می‌شود و مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات ۳۰ ماهه خواهد بود.

بانک‌های عامل از ماه آینده اقساط تسهیلات یک میلیونی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ طی هماهنگی با سازمان هدفمندی یارانه‌ها از یارانه ماهانه افراد کسر می‌کنند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: وام حمایتی وام یک میلیونی تسهیلات کد ملی کرونا دولت الکترونیک وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی هدفمندی یارانه یارانه وام یک میلیون تومانی کرونایی یک میلیون تومان یارانه بگیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۴۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه به یارانه‌بگیران/ چه کنیم تا یارانه مان قطع نشود؟

به گزارش خبرنگار مهر، سال گذشته سرمایه دهک‌های مختلف دو بار مورد ارزیابی قرار گرفت و میزان درآمد خانوار رصد شد. با افزایش حجم سرمایه در نوبت‌های ارزیابی سطح درآمدی خانوارها برخی از فهرست دریافت یارانه حذف می‌شوند.

بخشی از گردش مالی بعضی افراد مربوط به تنخواه شرکت‌های آنها بوده که عموماً ماهانه مبلغی برای هزینه کرد ماهانه از سوی مدیریت به حساب شخصی این افراد واریز می‌شود. این امر حجم سرمایه و گردش مالی حساب شخصی افراد را افزایش داده و منجر به حذف آنها از فهرست دهک‌های مشمول یارانه می‌شود؛ بنابراین لازم است این گردش مالی با حساب شرکت و حق برداشت تن خواه بگیران انجام شود.

امسال پیش از شهریور میزان درآمد و حجم سرمایه خانوارها مورد بازبینی و ارزیابی مجدد قرار می‌گیرد و بخشی از خانوارها با افزایش ارزش ریالی اموال از فهرست یارانه بگیران حذف شده و بعضی هم ممکن است جابجایی دهک برای آنها اتفاق بیفتد.

کد خبر 6095910 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • فردا آخرین مهلت دریافت مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ است
  • خالی کردن حساب با سوال ۱۰۰ میلیونی!
  • عضو سابق هیات مدیره استقلال افشاگری کرد؛ از حواله خودروها تا مشاوران 400 میلیونی!
  • برخورد قاطع با عرضه خارج از شبکه لاستیک خودروی یارانه‌ای
  • توصیه به یارانه‌بگیران؛ چه کنیم تا یارانه مان قطع نشود؟
  • چه کنیم تا یارانه مان قطع نشود؟
  • استقبال یک میلیون خانوار اصفهانی از کالابرگ الکترونیک
  • توصیه به یارانه‌بگیران/ چه کنیم تا یارانه مان قطع نشود؟
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ مثقال در کانال ۱۴ میلیونی بسته شد
  • ۴۷۷ هزار خانوار کردستانی با کالابرگ الکترونیکی خرید کردند