Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@14:02:56 GMT

آتش‌سوزی در ارتفاعات سبزپوشان شیراز مهار شد

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۶۵۵۹۴

آتش‌سوزی در ارتفاعات سبزپوشان شیراز مهار شد

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: آتش‌سوزی مراتع ارتفاعات سبزپوشان منطقه ظفرآباد شیراز با تلاش نیروهای امدادی و مردم محلی پس از دوشبانه روز مهار شد. ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۲ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

شهرام منتصری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در شیراز، اظهار داشت: آتش‌سوزی مراتع ارتفاعات سبزپوشان بعد از دو روز تلاش نیروهای مردمی، سپاه، ارتش، بسیج، محیط زیست، منابع طبیعی و دیگر دستگاه‌ها و ادارات که از روز چهارشنبه 21 خرداد آغاز شده بود به طور کامل مهار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از روز نخست نیروهای امدادی منابع طبیعی از شهرستان شیراز و کوار با همه امکانات برای اطفای حریق در محل حادثه حضور داشتند که در این حادثه آتش‌سوزی متاسفانه دو تن از نیروهای منابع طبیعی مصدوم شدند.

منتصری ادامه داد: برای اطفای حریق ارتفاعات سبزپوشان با هماهنگی فرماندهی یگان حفاظت جنگل‌های کشور 2 فروند بالگرد اعزام شد.

ارتفاعات سبزپوشان شیراز همچنان طعمه آتش / کم‌کاری منابع طبیعی در اطفای حریق پذیرفتنی نیستآتش به جان درختان بلوط معمولان افتادلرستان| آتش‌سوزی جنگل‌های بلوط «معمولان» مهار شد

وی بیان کرد: این آتش‌سوزی با مشارکت شبانه‌روزی بیش از 300 نفر از نیروهای مردمی و امدادی مهار شد و هم اکنون در حال پایش نهایی محل هستند.

منتصری علت این آتش‌سوزی را عامل انسانی اعلام کرد و گفت:  در مهار این آتش تمام امکانات خود را به کار گرفتیم، اما به دلیل پوشش متراکم گیاهی در منطقه شرایط اطفاء حریق بسیار دشوار بود.

وی با بیان اینکه هنوز هیچ گونه اطلاعاتی از وسعت سطح آتش‌سوزی نداریم، افزود: طی روزهای آینده از سوی کارشناسان میزان خسارت برآورد و اطلاع رسانی می‌شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون 160 مورد آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های استان فارس رخ داده است.

منتصری با بیان اینکه در گرمای زیاد و وزش باد، کوچک‌ترین شعله آتش و یا جرقه به سرعت سبب افروخته شدن آتش در مراتع و عرصه‌های طبیعی می‌‎شود، یادآور شد: گردشگران باید پس از روشن کردن آتش حتما از خاموش شدن کامل آن مطمئن شده و بعد جابه‌جا شوند.

انتهای پیام/424/ش

R7771/P/S6,61/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ارتفاعات سبزپوشان منابع طبیعی آتش سوزی مهار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۵۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت عامل تیراندازی به ماموران منابع طبیعی مازندران

دریافت 10 MB کد خبر 6095015

دیگر خبرها

  • رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد
  • خودداری از کوچ زودرس دام‌ها به مراتع
  • بازداشت عامل تیراندازی به ماموران منابع طبیعی مازندران
  • مهار آتش سوزی انبار قطعات خودرو در کرج
  • آتش‌سوزی در مغازه شارژ سیلندر گاز مهار شد
  • مهار آتش‌سوزی در مغازه شارژ سیلندر گاز
  • سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی منجر به نابودی زمین می‌شود
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • اولویت اصلی مجلس دوازدهم باید «مردمی‌سازی اقتصاد» باشد
  • آتش سوزی خودروی پراید حین سوخت گیری در آستارا/ حریق مهار شد