Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-27@18:07:06 GMT

از نمایشگاه فرانکفورت تا آمار کتابخوانی

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۶۶۵۸۸

از نمایشگاه فرانکفورت تا آمار کتابخوانی

زمانی که ویروس کرونا در فصل بهار شیوع پیدا کرد، صنعت سرگرمی نیز مانند سایر اجرا‌های زنده دچار رکود شدید شد. در این زمان شرایط کتابفروشی‌ها نیز تفاوت چندانی با سایر مکان‌های عمومی همچون رستوران و کافه و فروشگاه‌ها نداشته یا همگی تعطیل شدند یا مشتری‌های خود را از دست دادند.






برگزاری نمایشگاه فرانکفورت در سایه تردید
نمایشگاه کتاب فرانکورت یکی از بزرگترین گردهمایی‌های ناشران و بازدیدکنندگان است که همه ساله در فصل پاییز برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نمایشگاه یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین نمایشگاه‌های کتاب دنیا است که از شرایط این روزهای کرونا متأثر است. پیش از این طبق گفته‌های مسئولان این نمایشگاه در امنیت کامل در پاییز 2020 هم به صورت آنلاین و هم به صورت غیرمتمرکز در مرکز نمایشگاهی در شهر فرانکفورت برگزار می‌شود اما آنطور که گودایریدر اعلام کرده است پنج ناشر معتبر امریکایی اشت، پنگوئن، سیمون‌اند شاستر، هارپرکالینز و مک‌میلان انصراف خود را در نمایشگاه کتاب فرانکفورت اعلام کرده‌اند. با این حال مسئولان نمایشگاه کتاب فرانکفورت را تعطیل نکرده، بلکه با شرایط خاص و رعایت استانداردهای بهداشتی آن را برگزار خواهند کرد.
پیش از این سایت بوکمس توضیحات بیشتری در اختیار مخاطب گذاشته و نوشته بود که برنامه‌ریزی این دوره از نمایشگاه به این صورت است که تضمین سلامت بازدیدکنندگان، غرفه داران و تمامی کارکنان این نمایشگاه اولویت اول است. اووه بهم یکی از مدیران اجرایی نمایشگاه فرانکفورت اعلام کرده با وجود انصراف ناشران خارجی این دوره برگزار می‌شود: «برای ما هم سلامت نویسندگان و ناشران مهمترین اولویت را دارد و سعی می‌کنیم نمایشگاه سال 2020 را با کاربرد آخرین فناوری‌های بهداشتی برگزار کنیم.» هفتاد دومین نمایشگاه کتاب فرانکفورت از 23 تا 27 مهر در شهر فرانکفورت آلمان برگزار می‌شود.
مردم در این دوران چه کتابی می‌خوانند؟
روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشته است میزان فروش کتاب در این دوران در ایالات متحده حدود 8.4 درصد پایین آمده است. از این رو متوجه می‌شویم که این آسیب همه گیر چگونه بر نویسندگان و نشریه‌ها تأثیر گذاشته است. از سوی دیگر به دلیل اینکه هنر نویسندگی نیاز به آرامش و در خانه ماندن دارد، از این رو به نوشتن کتاب و صنعت چندان لطمه شدیدی وارد نشده است و کتاب‌ها به صورت آنلاین خوانده، خرید و فروش می‌شود. اما بیشترین افت اقتصادی در حوزه نشر به دلیل تعطیلی مقاطع تحصیلی است و همان طور که انتظار می‌رفت گریبانگیر کتاب و نشریه‌های آموزشی شده است. از این رو، به دلیل تعطیلی فروشگاه کتاب، آمار فروش کتاب به صورت آنلاین بالا رفته است. بیشترین آمار مربوط به پادکست‌ها و کتاب‌های صوتی است، که طی این مدت پیشرفت اقتصادی قابل ملاحظه‌ای داشته‌اند و از میان این پادکست‌ها، گروه سنی کودک بیشترین رکورد فروش را از آن خود کرده است.
کتاب‌ها بر اساس روحیه مردم به دسته‌های مختلف تقسیم می‌شوند. روزنامه واشنگتن پست طی گزارشی به سلیقه و انتخاب افراد در مطالعه پرداخته است. در این گزارش آمده است والدینی که قبلاً شاغل بودند و حالا کار خود را در منزل ادامه می‌دهند، می‌توانند برای فرزندانشان کتاب بخوانند و به این طریق برای خود و فرزندان خردسال خود سرگرمی به وجود بیاورند. اما خوانندگانی که به دنبال رازهای مخفی اتفاقات روزمره هستند مثل پیشگویی‌ها به دنبال کتاب‌هایی می‌روند که این ماجراها را مطرح کرده‌اند. در ادامه این گزارش به افرادی اشاره شده که به دنبال راه فرار از دنیای واقعی به جهانی رؤیایی و خیالی همچون نارنیا هستند. همچنین والدینی که کتاب‌های خوانده شده را دوباره و دوباره برای کودکانشان می‌خوانند باید گفت که تکرار مطالعه کتاب‌های خوانده شده یا فیلم‌هایی که قبلاً تماشا شده فقط مختص کودکان نیست، بلکه اینکار برای خود آنان هم مفید است.
دسته دیگری که در این گزارش تحقیقی به آنها اشاره شده کسانی هستند که با مطالعه کتاب‌های جدید روز به روز به دنبال کسب مهارت‌های جدید هستند و از طریق خواندن کتاب بر دانش خود اضافه می‌کنند. همچنین افراد گروه دیگر خوانندگانی هستند که طرفدار کتاب‌هایی هستند که بر اساس آنها فیلم ساخته شده است مثل کتاب‌های هری پاتر. اما ورزشکارانی که همواره به تمرین‌های ورزشی خود بیشتر بها می‌دهند ولی این روزها چند صفحه‌ای از کتاب مورد علاقه خود را ورق می‌زنند.
از دیگر افراد باید از کسانی نام برد که لیست کتاب‌های مورد علاقه آنان کتاب‌های پیروزی صلح بر جنگ است. آنان کتاب‌هایی می‌خوانند تا چگونگی برقراری صلح و آرامش را یاد بگیرند. اما قرنطینه نشینان ناامید، کتاب‌هایی انتخاب می‌کنند که تعامل انسان‌ها با یکدیگر است. آنان دنیای خود را در رمان‌های عاشقانه پیدا می‌کنند؛افرادی که کتاب‌های علمی - تخیلی می‌خوانند و به دنبال نقش فرا زمینی‌ها در این دوران می‌گردند.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: نمایشگاه کتاب برگزار می شود کتاب هایی کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۶۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ نمایشنامه جدید در نمایشگاه کتاب

«رازی بین من و تو»، «در تنم زمستان شد» و «روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر» عنوان سه کتاب جدید سوره مهر در حوزه نمایشنامه است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سه کتاب نمایش‌نامه با عنوان «رازی بین من و تو»، «در تنم زمستان شد» و «روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر» در انتشارات سوره‌مهر به چاپ رسید.

«رازی بین من و تو»، به قلم محمدرضا امیرخانی تصویری از زندگی «علی»، جانباز اعصاب و روان است. علی هنرمند پتینه‌کاری است که در جبهه‌های جنگ دچار موج انفجار شدیدی شده و همچنان با این توهم که هم‌رزمش را کشته است، دچار عذاب وجدان است. در ادامه دکتر بخشی برای رهایی او از این توهم دست به کار می‌شود. ...

«در تنم زمستان شد» اثری از مصطفی سیفی برشی از زندگی رونیا یک دختر کرد ایزدی است که چند سال اسیر داعش بوده و اکنون پس از فرار از دست داعش به آلمان گریخته، اما یک روز مرد داعشی که سال‌ها رونیا را اسیر کرده، وارد خانه او می‌شود. ...

خاطرات شنیدنی یک نفوذی

«روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر» نمایش‌نامه دیگری است که به قلم محمدرضا آریان‌فر به چاپ رسیده است. آریان‌فر در این کتاب، چهار نمایشنامه شامل «روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر»، «آن‌گاه که خدا از دهان سنگ ترانه می‌خواند»، «کسی در خواب‌هایم قدم می‌زند» و «سراغ خواب‌هایم را از باد بگیر» را به نگارش درآورده است.

«رازی بین من و تو» با شمارگان 300 نسخه، «در تنم زمستان شد» با شمارگان 500 نسخه و «روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر» با شمارگان 500 نسخه در بازار کتاب موجود است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه
  • «یمن» به جای «هند» مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • ۳ نمایشنامه جدید در نمایشگاه کتاب
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد
  • یمن مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • انتشارات شهید کاظمی با ۶۰ عنوان جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • انتشارات شهید کاظمی با دست پر به نمایشگاه می‌­آید
  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند
  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است