Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - رئیس کل بانک مرکزی محورهای اصلی پیشنهاد این بانک را برای نحوه تأمین مالی غیر تورمی پروژه‌های مهم وزارت نفت به رئیس‌جمهوری ارائه کرد.
به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، روز جمعه (23 خردادماه) در گفت‌وگوی تلفنی با عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی با انتقاد از اقدام به مسدودسازی منابع بانک مرکزی ایران توسط کره‌جنوبی که با تبعیت از سیاست‌های ضد انسانی دولت آمریکا و در چارچوب فشار حداکثری آنها به ملت ایران انجام شده است، به رئیس کل بانک مرکزی دستور داد با همکاری وزارت امور خارجه موضوع را از طریق سیاسی دوجانبه و مسیر حقوقی و نهادهای مالی و مجامع بین‌المللی پیگیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس‌جمهوری تاکید کرد: ممانعت کره‌جنوبی در استفاده ایران از منابع بانک مرکزی برای خرید کالاهای اساسی، دارو و اقلام انسان‌دوستانه هرگز پذیرفتنی نیست و انتظار داریم دولت کره‌جنوبی هرچه سریع‌تر این محدودیت را برطرف کند.
رئیس کل بانک مرکزی نیز در این گفت‌وگو گزارشی از روند مثبت تأمین ارز کالاهای اساسی، دارو و سایر کالاهای ضروری و مواد اولیه واحدهای تولیدی را به اطلاع رئیس‌جمهوری رساند و اعلام کرد با مهلتی که به صادرکنندگان برای برگشت ارز تا پایان تیرماه داده شده، روند برگشت سرعت گرفته است و در چند هفته آینده شرایط تأمین ارز بسیار بهتر خواهد شد.
همتی همچنین محورهای اصلی پیشنهاد بانک مرکزی برای نحوه تأمین مالی غیر تورمی پروژه‌های مهم وزارت نفت را به رئیس‌جمهوری ارائه کرد که همسو با این پیشنهاد، دکتر روحانی دستور داد طرح پیشنهادی بانک مرکزی در اولین جلسه ستاد اقتصادی دولت در هفته آینده مطرح شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: رئیس کل بانک مرکزی رئیس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۷۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک سرمایه افزایش سرمایه میدهد

بانک سرمایه با مجوز بانک مرکزی ج.ا.ا و از محل آورده نقدی سهامداران، سرمایه خود را از مبلغ 4.000 میلیارد ریال به 104.000 میلیارد ریال افزایش می دهد. ناطقان: به گزاش روابط عمومی بانک سرمایه، این بانک با اخذ مجوز بانک مرکزی ج.ا.ا سرمایه خود را از مبلغ 4.000میلیارد ریال به 104.000 میلیارد ریال معادل 2500درصد از محل آورده نقدی سهامداران افزایش می دهد.

شایان ذکر است این مرحله از افزایش سرمایه بانک سرمایه به ارزش 100 هزار میلیارد ریال و با هدف ورود نقدینگی و منابع مالی جدید، اصلاح ساختار مالی و افزایش کفایت سرمایه صورت می پذیرد و جایگاه این بانک را از نظر استانداردهای مالی به شدت تقویت می نماید.

دیگر خبرها

  • بانک سرمایه افزایش سرمایه میدهد
  • جزئیات و نحوه پرداخت ارز به زائران حج تمتع | زائران چقدر ارز می گیرند؟
  • تبعات بند مشکل ساز بودجه بر صنعت بیمه و پیشنهاد عدم لحاظ بر درآمدها
  • بی توجهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال در بخش مسکن/ سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن/ نظارت بانک مرکزی کجاست؟
  • برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند
  • پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای تأمین مالی تأیید شد
  • وزیر امور اقتصادی و دارایی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای خودرو
  • پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد