Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرقت تابلوها و علائم هشدار دهنده و ایمنی در محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان که کمترین بزرگراه ها را در کشور به خود ختصاص داده، تهدیدی جدی برای جان رانندگان و سرنشینان خودروها محسوب می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، وجود علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی نقش بسزایی در کاهش حوادث جاده ای و تلفات ناشی از آن به ویژه در سیستان وبلوچستان که کمترین بزرگراه ها را به خود ختصاص داده، دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیان این مطلب بدان جهت است که قاچاق سوخت و انسان، خواب آلودگی رانندگان ناشی از طولانی بودن مسیرها و مشکلات فنی راهها؛ سه ضلع مثلث مرگ در جاده های سیستان و بلوچستان را تشکیل می دهند که نبود این علائم و دزدیده شدن آن ها به ویژه در شب تهدیدی جدی برای جان رانندگان و سرنشینان خودروها محسوب می شود.

در همین راستا ایوب کرد، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل، گفت: از مجموع 50 میلیون و 506 هزار و 748 تردد ثبت شده سال گذشته در محورهای مواصلاتی این استان، 15 میلیون و 152 هزار و 24 تردد معادل 30 درصد آن با سرعت غیر مجاز انجام شده است.

وی آمار افراد جان باخته در سوانج رانندگی استان را 907 نفر دانست و افزود: با بررسی های انجام شده مشخص شد که 66 درصد سوانح رانندگی سیستان و بلوچستان در این مدت در محورهای اصلی، 22درصد در محور های فرعی و 12 درصد در محورهای روستایی به وقوع پیوسته است.

این مقام مسئول در ادامه سرقت علائم ایمنی در محورهای مواصلاتی را مهمترین معضلات استان عنوان کرد و ادامه داد:  سال گذشته سرقت علائم در محورهای مواصلاتی استان بیش از 11 میلیارد تومان خسارت برجا گذاشت.

به گفته وی؛ این درحالی است که برای خرید و نصب مجدد  این علائم هزینه‌های سنگینی از محل اعتباراتی که می تواند در زمینه بهسازی جاده‌های استان صرف شود، هزینه می  شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بیان کرد: آموزش و فرهنگ سازی موثرترین راهکارها در کاهش سوانح رانندگی و سرقت علائم ایمنی در محورهای مواصلاتی است، همچنین افزایش حضور نیروهای پلیس راه جهت کنترل و نظارت بیشتر در اوج ساعات وقوع سوانح رانندگی، افزایش اکیپ های امداد و نجات جاده ای و اصلاح و بازسازی تاسیسات و علائم ایمنی در فواصل 30 کیلومتری مبادی ورودی شهرها ازدیگر اقدامات برای کاهش سوانح رانندگی در محورهای مواصلاتی می باشد.

 

 انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ایمنی در محورهای مواصلاتی علائم ایمنی سوانح رانندگی سرقت علائم جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۷۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع سیل در نطنز خسارت جانی به دنبال نداشت

فرماندار نطنز گفت: طی وقوع سیل در شهرستان نطنز هیچگونه خسارت جانی رخ نداد و در برخی محورهای مواصلاتی و جاده‌ای خسارت جزئی وارد شد.

محمد عباس ظریفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان اظهار کرد: از حوالی ظهر امروز _سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت_، بارش‌های رگباری و نقطه‌ای در روستای صالح‌آباد با فاصله کم و شدت زیاد آغاز شد که به منجر به وقوع سیل شد.

وی افزود: طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی و گزارش‌هایی که به فرمانداری شده بود، روزهای گذشته ستاد پیشگیری از وقوع بحران و حوادث در شهرستان نطنز تشکیل شد و تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان آمادگی لازم را داشتند.

فرماندار نطنز خاطرنشان کرد: امروز بعد از وقوع بارش رگباری در بخش مرکزی شهرستان در برخی از نقاط روان آب‌ها جاری شدند و رودخانه‌های فصلی فعال شدند.

ظریفی تاکید کرد: هیچ گونه حادثه جانی در این حادثه رخ نداد و به برخی محورهای مواصلاتی و جاده‌ای خسارت جزئی وارد شده و در حال حاضر هیچ راهی مسدود نیست.

وی افزود: در حال حاضر وضعیت تحت کنترل است و هیچ کدام از شهرها و روستاها آبگرفتگی شدید ندارند.

فرماندار نطنز تصریح کرد: جمعیت هلال احمر، آتش‌نشانی، راهداری، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در وضعیت آماده‌باش هستند.

ظریفی گفت: هنگام وقوع سیل در محورهای مواصلاتی روستای صالح‌آباد مشکل داشتیم که دستگاه خدمات‌رسان به موقع اقدام کردند.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی‌ها این است که امشب بارندگی‌ها ادامه داشته باشد که دستگاه‌های امدادرسان در آمادگی کامل به سرمی‌برند و هشدارهای لازم به اهالی روستاها و مجموعه دهیاری‌ها و شهرداری‌ها داده شده است.

فرماندار نطنز خاطرنشان کرد: به مردم هم هشدار داده شده که تردد غیرضروری و در دامنه کوه‌ها و در بستر و حریم رودخانه‌های فصلی اسکان نکنند.

کد خبر 747277

دیگر خبرها

  • تردد بیش از ۱۹ میلیون خودرو از محورهای مواصلاتی استان البرز
  • انسداد محورهای مواصلاتی در خراسان جنوبی در اثر سیلاب
  • تردد بیش از ۱۹ میلیون خودرو از محورهای مواصلاتی البرز
  • برنامه های روز ملی ایمنی حمل و نقل در سیستان وبلوچستان تشريح شد
  • تصادفات جنوب سیستان و بلوچستان ۴۶ کشته برجا گذاشت
  • خط‌کشی ۱۰۰ کیلومتر محورهای مواصلاتی مازندران
  • تشریح برنامه‌های روز ملی ایمنی حمل‌ونقل در سیستان و بلوچستان
  • وقوع سیل در نطنز خسارت جانی به دنبال نداشت
  • آسفالت نزدیک به ۱۱ کیلومتر از راه‌های روستایی چایپاره
  • بارش باران در محور‌های البرز/جاده چالوس باز است