Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@09:47:18 GMT

پارس‌آباد| مسئولان به جاده مرگ بی‌توجه هستند

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۶۸۱۸۲

پارس‌آباد| مسئولان به جاده مرگ بی‌توجه هستند

گروه استان‌ها ـ محورهای مواصلاتی شمال استان اردبیل به ویژه محور اردبیل-پارس‌آباد با توجه به مشکلات ساختاری چند سال اخیر به عنوان جاده «مرگ» معروف شده و هر روز جان چندین نفر را می‌گیرد؛ تاجایی که بسیاری از خانواده‌های بومی را داغدار کرده است. ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶ استانها اردبیل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از پارس‌آباد، در جهان امروزی یکی از ارکان توسعه‌ای، جاده‌های مواصلاتی و دسترسی آسان منطقه به سایر نقاط است و اهمیت ایمن‌سازی و اصلاح آن بر هیچ کسی پوشیده نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالی است که غیراستاندارد بودن یا نا ایمن بودن محورهای مواصلاتی نه تنها منجر به رشد اقتصادی نمی‌شود بلکه عاملی در ایجاد زیان‌های اجتماعی و اقتصادی به جامعه خواهد شد. به صورتی که جاده‌های فعلی در منطقه یاد شده امروز نه تنها ایمنی مناسبی ندارند بلکه متناسب با حجم تردد بالای خود نیستند. این جاده ترانزیتی که امروز محلی برای عبور و مرور گسترده کامیون‌ها، تریلی‌ها، تاکسی‌های بین‌شهری و خودروهای شخصی شده است با درنظر گرفتن عرض کم و مشکلات ساختاری از نظر زیربنایی سالانه جان تعداد زیادی از رانندگان و همراهانشان را می‌گیرد.

از این رو منطقه مغان که در شمال استان اردبیل قرار گرفته با توجه به ظرفیت‌هایی که در حوزه کشاورزی و دامپروری دارد هر روز به ویژه با نزدیک شدن به فصل تابستان شاهد افزایش میزان مهاجرت و تردد در سطح جاده‌ها است از این رو برطرف کردن مشکلات و کمبود محورهای مواصلاتی لازم است در اولویت مسئولان قرار گیرد.

مرگ راننده سمند بر اثر برخورد با تیر برق + تصاویرنقش اورژانس هوایی در کاهش آمار تلفات حوادث رانندگی؛ مردم همچنان بی‌احتیاطی می‌کنندبی‌احتیاطی راننده کامیون در آزادراه زنجان- قزوین 3 کشته بر جای گذاشت


متاسفانه تاکنون دوبانده کردن این جاده مواصلاتی فقط به شعار انتخاباتی تبدیل شده و خبری از اجرای پروژه‌های زیرساختی و برطرف کردن مشکلات جاده نبوده و البته کسی هم در این زمینه پاسخگو نیست.

بی‌توجهی و عدم پاسخگویی مسئولان درباره جاده‌ها و محورهای مواصلاتی استان باعث شده تا علاوه بر تاثیر منفی  در جذب سرمایه‌گذاری، از لحاظ اجتماعی هم مشکلاتی را به مردم منطقه تحمیل کرده باشد. البته نباید فراموش کرد که با اصلاح جاده‌ها و بهبود کیفیت راه‌ها قطعا  توسعه گردشگری به عنوان یکی از عوامل موثر رشد اقتصادی استان و منطقه مغان نیز محقق می‌شود که اولین دستاوردش اشتغال پایدار برای جوانان است.

وضعیت جاده‌های پارس‌آباد مغان فاجعه‌بار است

حجت الاسلام علی‌اکبر باقری بنابی امام جمعه شهرستان پارس‌آباد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در خصوص مشکلات محورهای مواصلاتی منطقه اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت جاده‌های مواصلاتی پارس‌آباد مغان بسیار فاجعه بار و اسفبار است.

وی افزود: چندین سال است که وعده چهاربانده شدن جاده این منطقه را می‌دهند، چندین نماینده آمده و رفته است و هنوز خبری نیست، چقدر باید صبر کنیم و وعده و تخلف بشنویم.

باقری بنابی تصریح کرد: از نماینده مردم شریف شهرستان‌های پارس‌آباد، اصلاندوز و بیله‌سوار مغان در مجلس شورای اسلامی نیز خواستاریم که جاده مرگ مغان را به جاده امنیت تبدیل نمایند.

اعتبارات لازم برای گسترش شبکه راه‌های مواصلاتی استان اردبیل اختصاص می‌یابد

این درحالی است که محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور نیز در سفر که در روزهای اخیر به استان داشت در جمع خبرنگاران بیان کرد: طبق هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام یافته تمام اعتبارات اختصاص یافته از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان اردبیل در بخش راه و محورهای مواصلاتی که به میزان 300 میلیارد است اختصاص خواهد یافت.

نوبخت ادامه داد: برای توسعه و گسترش شبکه راهی و محورهای مواصلاتی مناطق مختلف استان اردبیل در صورت نیاز به اعنبارات لازم هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد و به قولی که داده‌ایم عمل خواهیم کرد.

توسعه محورهای مواصلاتی منطقه مغان به صورت جدی پیگیری می‌شود

همچنین عباس جهانگیرزاده نماینده مردم شهرستان‌های پارس‌آباد، اصلاندوز و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی نیز پیش از این در دیدار با استاندار اردبیل و نماینده وزارت راه منطقه مغان را دارای ظرفیت‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف به ویژه کشاورزی و دامپروری دانسته و بر حل هرچه زودتر مسائل و مشکلات این منطقه تاکید کرده است.

نماینده مردم شهرستان‌های پارس‌آباد، اصلاندوز و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: کمبودهای منطقه‌ای، توسعه راه‌های منطقه نیاز حیاتی مردم است بنابراین توسعه محورهای مواصلاتی منطقه مغان به صورت جدی پیگیری می‌شود.

جهانگیرزاده اظهار کرد: جاده‌های مواصلاتی در کانون مطالبات مردم شریف منطقه بوده و بدلیل استاندارد ناکافی و کیفیت نامناسب موجب حوادث ناگوار و خسارت های جبران ناپذیر به مردم شریف منطقه می‌‌شود.

تکمیل پروژه چهار بانده محور مواصلاتی پارس‌آباد-اردبیل در دستور کار قرار دارد

عدالت حاجی‌پور فرماندار شهرستان پارس‌آباد نیز در ادامه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: از آغاز سال تاکنون 290 میلیارد ریال اعتبار برای اجرا و تکمیل پروژه‌های شهرستان مرزی پارس‌آباد مغان طی سال از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سهم شهرستان تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: اعتبارات امسال نسبت به سال گذشته بیش از 12 درصد رشد داشته است و ما نیز تلاش می‌کنیم در کنار حل و رفع سایر مسائل و مشکلات مردم مناطق مختلف شهرستان اتمام و بهره‌برداری هرچه سریع‌تر از پروژه‌های نیمه‌ تمام پارس‌آباد را نیز در اولویت قرار دهیم.

حاجی‌پور تصریح کرد: عملیات اجرایی پروژه چهار بانده پارس‌آباد سربند در کنار سایر پروژه‌ها و طرح‌های بزرگ و با اهمیت منطقه از مهم‌ترین اولویت‌های شهرستان است و در دستور کار قرار گرفته است.

گزارش از پویا حاجی وند

انتهای پیام‌/ 146/ی

R41374/P/S6,49/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: محورهای مواصلاتی پارس آباد استان اردبیل منطقه مغان پروژه ها جاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۸۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۵ درصدی کرایه تاکسی در پارس آباد

ایسنا/اردبیل مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری پارس آباد گفت:لایحه تعیین کرایه تاکسی‌ها پس از بررسی کارشناسی و پیشنهاد هیأت مدیره، در شورای اسلامی شهر پارس آباد به تصویب رسید و ضمن تایید کمیته تطبیق فرمانداری شهرستان،‌ برچسب‌های افزایش قیمت در بین رانندگان توزیع می شود.

فرهاد عین اللهی، پنجم اردیبهشت در حاشیه بازدید از ایستگاه سطح شهر گفت: با عنایت و مساعدت اعضای محترم شورای اسلامی شهر و شهردار و در نظر گرفتن همه شرایط موجود از جمله استهلاک خودروها، افزایش هزینه‌ها، تامین معیشت رانندگان تاکسی و تسهیل در استفاده عموم شهروندان، میانگین افزایش کرایه تاکسی ۴۵ درصد در نظر گرفته شده است.

همچنین طبق مصوبه بخشداران و شهرداران تابع افزایش ۴۵ درصدی برای سواری‌های کرایه کش روستایی نیز مورد تایید و قابل اجراست.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری پارس آباد مغان گفت: نرخ کرایه تاکسی در مسیرهای مختلف به طور میانگین بین  ۴۵ درصد افزایش یافته‌است.

عین اللهی بیان کرد: برای آگاهی شهروندان از افزایش نرخ کرایه مصوب، برچسب‌ها بر روی شیشه جلو تاکسی‌ها در معرض دید شهروندان نصب می‌شود و از شهروندان خواست تا هرگونه تخلف و دریافت اضافه کرایه از نرخنامه مصوب را به شماره ۳۲۷۳۱۱۸۸و ۳۲۷۲۹۷۲۲و ۱۳۷ سازمان حمل و نقل شهرداری پارس آباد اطلاع دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیشترین خسارت سیل به راههای مواصلاتی خراسان جنوبی
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه ۷ اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی ۳ استان
  • نصب ۳ کیلومتر نیوجرسی در محورهای مواصلاتی شهرستان خوی
  • عملیات بازگشایی راه‌های مواصلاتی زیرکوه آغاز شد
  • خراسان جنوبی در محاصره سیل ؛ بعضی روستاها تخلیه شدند | انسداد برخی محورهای مواصلاتی + تصاویر
  • جابه‌جایی ۲۵۲ هزار تن کالا از استان اردبیل
  • جزئیات جدید از سیلاب در اصفهان | اعلام آخرین وضعیت محورهای این استان
  • افزایش ۴۵ درصدی کرایه تاکسی در پارس آباد
  • فعالیت مستمر ۶۵ تیم نظارتی پلیس راه در محور‌های مواصلاتی
  • آب‌گرفتگی محورهای مواصلاتی شمال شرق اصفهان