Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادگاه عالی ونزوئلا رهبران جدید شورای ملی انتخابات را معرفی کرد که بر انتخابات پارلمانی اواخر سال جاری میلادی نظارت خواهند داشت؛ اقدام کاملا منتظره‌ای که رهبران اپوزیسیون آن را تلاشی برای "دستکاری" در انتخابات قریب‌الوقوع دانستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، منتقدان نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا بارها شورای ملی انتخابات را به جانبداری از حزب حاکم سوسیالیست متهم کرده و در سال ۲۰۱۸ میلادی انتخاباتی را که منجر به انتخاب مجدد مادورو شد، تحریف شده خواندند و آن را تحریم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کنگره جدید ونزوئلا باید هم‌زمان با آغاز سال جدید میلادی با برگزاری مراسم تحلیف، فعالیت رسمی خود را آغاز کند اما دولت کاراکاس هنوز هیچ تاریخی را برای برگزاری این انتخابات تعیین نکرده است؛ انتخاباتی که احتمالا به خاطر شیوع ویروس کرونا که منجر به اعمال قرنطینه شده، با پیچیدگی‌هایی همراه خواهد بود.

دادگاه عالی ونزوئلا که کاملا حامی دولت است، در بیانیه‌ای اعلام کرد، ایندیرا آلفونزو، یکی از قضات دادگاه عالی به عنوان رئیس جدید شورای ملی انتخابات برگزیده شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: پارلمان تحت کنترل اپوزیسیون "خلاء قانونی" دارد و به همین خاطر دادگاه عالی تصمیم گرفت تا رهبران این شورا را جایگزین کند. قانون اساسی ونزوئلا این قدرت را به کنگره داده است. قانونگذاران اما در تلاش بودند تا خودشان رهبری شورای ملی انتخابات را معرفی کنند و تاکید دارند که دادگاه عالی قدرت و اختیار لازم برای انجام این کار را ندارد.

خوآن پابلو گوآنیپا، یکی از قانونگذاران ونزوئلا در توییتی نوشت: با توجه به اینکه ما این دادگاه عالی مضحک را قبول نداریم، آنچه که حکم می‌کند را هم رد می‌کنیم. این یک مانع انتخاباتی است که توسط دیکتاتوری حاکم ایجاد شده است.

خوآن گوآیدو، رئیس پارلمان سال گذشته به دنبال پیروزی مادورو در انتخابات، یک ریاست جمهوری موازی اتخاذ کرد و از سوی برخی کشورها از جمله آمریکا به عنوان رئیس جمهور "موقت" ونزوئلا به رسمیت شناخته شد.

این انتخابات قریب‌الوقوع، اپوزیسیون را مجبور خواهد کرد که بین شرکت در روندی که کاملا به نفع حزب حاکم سوسیالیت خواهد بود و یا تحریم انتخابات و از دست دادن تمامی نمایندگانش در کنگره یکی را انتخاب کند. هنوز مشخص نیست کشورهایی که گوآیدو را به رسمیت می‌شناسند، در صورتی که اپوزیسیون اکثریت خود را از دست دهد، چه واکنشی نشان خواهند داد.

انتهای پیام       

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ونزوئلا نیکولاس مادورو خوان گوآیدو شورای ملی انتخابات دادگاه عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۸۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوک به شانا در دومین روز تبلیغات انتخابات /۱۱ کاندیدای مشترک شورای وحدت و امنا/ توافق سه گانه بر روی دو کاندیدا

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد. از میان ۴۵ کرسی باقی مانده که در این مرحله تعیین تکلیف خواهند شد، ۱۶ صندلی از آن حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر است و ۲۹ کرسی باقیمانده برای ۲۰ حوزه دیگر خواهد بود.

احمد نادری، ابراهیم عزیزی، پیمان فلسفی، سمیه رفیعی، ابوالفضل ظهره‌وند، حسین نجابت، عبدالحسین روح‌الامینی، محمد سراج، ابوالقاسم جراره، زهره سادات لاجوردی، زینب قیصری، علیرضا سلیمی، زهره طبیب‌زاده، ریحانه اخلاقی، صالح اسکندری، محمدحسین حسین‌زاده بحرینی، سید مرتضی محمودی، حسن خجسته باقرزاده، مهدی عسگری، مجتبی زارعی، بیژن نوباوه، سمیه گلپور، علی اصغر پورمحمدی، علی طهرانی مقدم، سید نظام الدین موسوی، فاطمه قاسم‌پور، حسین صمصامی، مجتبی رحماندوست، عطا بهرامی، مهدی شریفیان، سعید آجرلو و غلامحسین رضوانی، ۳۲ کاندیدایی هستند که برای نشستن بر ۱۶ صندلی باقیمانده تهران در پارلمان وارد گود رقابت خواهند شد.

در همین راستا، احزاب مختلف سیاسی کاندیداهای مورد حمایت خود در تهران را اعلام کردند. روز گذشته جبهه پایداری و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب (شانا) و اُمنا لیست انتخابی خود را اعلام کرده بودند.

امروز یعنی در دومین روز تبلغیات داوطلبان مجلس، شورای وحدت نیز از لیست مورد حمایت خود در تهران رونمایی کرد.

۲ کاندیدای مشترک میان ۳ لیست انتخاباتی/ ۱۱ داوطلب مشترک میان اُمنا و شورای وحدت

بررسی فهرست های منتشر شده از سوی این سه لیست انتخاباتی شانا، اُمنا و شورای وحدت نشان می دهد که محمد سراج و حسین صمصامی دو کاندیدایی هستند که در مورد آنها اشتراک نظر دارند.

از سوی دیگر ۱۱ داوطلب میان اُمنا و شورای وحدت مشترک هستند که اسمای آنها به این شرح است: احمد نادری، ابراهیم عزیزی، پیمان فلسفی، سمیه رفیعی، ابوالقاسم جراره، زینب قیصری، ریحانه اخلاقی، محمدحسین حسین‌زاده بحرینی،سید مرتضی محمودی، سید نظام الدین موسوی و عطا بهرامی.

همچنین، شورای وحدت و شانا در خصوص ۳ نامزد انتخاباتی با یکدیگر اشتراک نظر دارند که عبارتند از ؛ زهره سادات لاجوردی، علیرضا سلیمی و علی اصغر پورمحمدی.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902303

دیگر خبرها

  • رونمایی از لیست‌های انتخاباتی/ آمادگی برای انتخابات الکترونیک
  • درخواست انتخاباتی یک نماینده مجلس از مردم
  • رئیس جمهور ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • رئیسی ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • درخواست انتخاباتی عضو دفتر رهبری از مردم /انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود
  • استفاده از سالن‌های دولتی برای تبلیغات نامزد‌های مجلس
  • پیشنهاد وزیر کار برای افزایش ۲ برابری حق مسکن کارگران
  • لیست انتخاباتی شورای وحدت منتشر شد | انتخابات در این ۸ حوزه تمام الکترونیکی برگزار می‌شود
  • شوک به شانا در دومین روز تبلیغات انتخابات /۱۱ کاندیدای مشترک شورای وحدت و امنا/ توافق سه گانه بر روی دو کاندیدا
  • لیست انتخاباتی شورای وحدت منتشر شد