Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیسیون اروپایی مسئله تمدید دوران گذار پسا برگزیت با توجه به مخالفت جدی انگلیس با این موضوع را ممکن ندانست و در این باره ابراز ناامیدی کرد. ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، کمیسیون اروپایی تمدید تاریخ دوران گذار پسا برگزیت که تا آخر سال جاری میلادی مقرر شده است را مسئله‌ای از روی میز برداشته شده ارزیابی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"ماروس سفکوویچ"، معاون رئیس کمیسیون اروپایی اعلام کرد که انگلیس روز جمعه در نشست اعضای مسئول درباره برگزیت بار دیگر به مخالفت خود با تمدید دوران گذار برای انجام مذاکرات درباره روابط آینده بین بروکسل- لندن تاکید کرد. این مقام اروپایی تاکید کرد که به نظر من این قطعا پایان بحث است.

به این ترتیب فشارها برای دستیابی به توافقی درباره مناسبات آینده بین انگلیس و اتحادیه اروپا تا پایان سال جاری میلادی افزایش پیدا می کند.

انگلیس آخر ژانویه سال جاری میلادی رسما از اتحادیه اروپا خارج شد. این کشور در دوران گذار پسا برگزیت همچنان در بازار داخلی اتحادیه اروپا و اتحادیه گمرکی باقی می ماند. اتحادیه اروپا خواهان تمدید دوران گذار است تا زمان بیشتری برای دستیابی به تواقی با لندن بیابد. اما انگلیس به شدت مخالف این مسئله است و بسیاری از مقام های این کشور در اظهار نظرهای مختلفی بارها بر این موضع خود تاکید کرده‌اند.

در دوران گذار هیچ توافقی درباره مناسبات آینده بین انگلیس و بروکسل شکل نگیرد جدایی اقتصادی سخت با بسیاری موانع تجاری انتظار می رود.

"ماروس سفکوویچ" اظهار داشت: من بر موضع اروپا برای باز بودن درباره مسئله تمدید دوران گذار تاکید کرده ام، اما "مایکل گوو" مذاکره کننده انگلیس واضح تر از این نمی توانست موضع رد خود در این باره را اعلام کند.

این مقام اروپایی تاکید کرد که مذاکره کننده انگلیسی این را به عنوان وعده دولت انگلیس در مبارزات انتخاباتی به شهروندان توجیه کرده و بسیار واضح و روشن موضع خود در این باره را اعلام کرده است.

گوو در پیامی توئیتری اعلام کرد که در مذاکرات با معاون کمیسیون اروپایی رسما بر این مسئله تاکید کرده که انگلیس دوران گذار را تمدید نخواهد کرد. وی در این باره گفته است: ما در اول ژانویه سال 2021 کنترل را دوباره در دست خواهیم گرفت و استقلال سیاسی و اقتصادی خود را دوباره بدست می آوریم.

نشست روز جمعه، آخرین جلسه منظم کمیسیون مشترک اتحادیه اروپا و انگلیس برای تصمیم گیری نهایی درباره تمدید دوران گذار بود.

رهبران اتحادیه اروپا برای برگزاری یک ویدئو کنفرانس با "بوریس جانسون"، نخست وزیر انگلیس برای روز دوشنبه توافق کرده اند تا بتوانند به نتیجه ای درباره مذاکرات تا به حال انجام شده دست یابند. هر دو طرف در این باره با هم اتفاق نظر دارند که تا کنون کم تر پیشرفتی در این مذاکرات به دست آمده است.

چهار دور مذاکرات مهم بعد از برگزیت هیچ موفقیتی در دستیابی به توافقی درباره مناسبات آینده تجاری بین لندن و بروکسل نداشته است.

انگلیس: اظهارنامه سیاسی برگزیت به معنای توافق با اتحادیه‌‌ اروپا نیستپایان بی‌نتیجه دور چهار مذاکرات پسابرگزیت/ اروپا نشست بحران تشکیل می‌دهدآغاز مذاکرات انگلیس و ژاپن برای توافق تجاری پس از برگزیت

رسانه‌های انگلیسی این هفته گزارش دادند که بانک انگلیس در حال حاضر به موسسات مالی بومی توصیه می کند تا آمادگی خود برای شکست مذاکرات را تقویت کنند.

"میشل بارنیر"، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا درباره برگزیت چندی پیش هم در گفتگو با سایت رادیو آلمان انتقاد شدیدی به موضع انگلیس در مذاکرات پسا برگزیت وارد کرده و گفت: موضع انگلیسی‌ها این است که ما خروج از اتحادیه اروپا را می خواهیم و در عین حال می خواهیم همه مزایا را حفظ کنیم. بارنیر خواستار واقع بینی بیشتر از طرف انگلیس شده و گفت: انگلیسی‌ها نفهمیده‌اند و یا نمی خواهند بفهمند که برگزیت برای آن ها همراه با عواقبی است. برای اتحادیه اروپا مهمترین نکته شرایط رقابت برابر است.

انتهای پیام/

R31356/P36446/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط مذاکرات برگزیت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مذاکرات برگزیت مذاکرات برگزیت کمیسیون اروپایی اتحادیه اروپا پسا برگزیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۸۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت وزیرخارجه انگلیس با تروریستی خواندن سپاه

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از اسکای نیوز، «دیوید کامرون»، وزیرخارجه انگلیس قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی را رد کرد.

در این گزارش گفته شده که از آنجا که کامرون می خواهد روابط دیپلماتیک خود را با تهران حفظ کند، با قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست تروریستی مخالفت کرده است.

این موضع گیری را وزیر امور خارجه انگلیس در حضور اعضای کمیته روابط بین الملل و دفاع پارلمان این کشور تشریح کرده است.

کامرون در عین حال در ادامه مواضع خصمانه و ضدایرانی خود، تحریم‌ها علیه ایران را قدرتمند و کافی عنوان کرده و گفت: «همه کارهایی که باید انجام دهیم تا بر ایران فشار بیاوریم و مطمئن شویم که می‌توانیم علیه آنها عمل کنیم، از طریق تحریم‌ها وجود دارد. ما سپاه را به طور کامل تحریم کرده‌ایم. وقتی از سرویس‌های اطلاعاتی و دیگران می‌پرسم، آیا اقدامات بیشتری انجام دهیم، پاسخ منفی است.»

کامرون ادامه داد: «در مورد ممنوعیت بیشتر علیه سپاه پاسدارن یک عیب وجود دارد، و آن این است که این اقدامات به طور موثر به روابط دیپلماتیک ما با ایران پایان می دهد. در حالی که روابط دیپلماتیک ما در حال حاضر نیز بسیار محدود است.»

وزیرخارجه انگلیس در ادامه درباره لزوم رابطه دیپلماتیک لندن با تهران گفت: «وقتی صحبت از تلاش برای توقف درگیری به میان می‌آید، وقتی صحبت از ارسال پیامی مستقیم به ایرانی‌ها می‌شود… من خودم می‌خواهم آن گفتگو را داشته باشم، نمی‌خواهم به همتای فرانسوی‌ام زنگ بزنم و بگویم که آیا می توانید با این پیام به ایرانیان پیام دهید؟ من فکر می کنم که این به نفع بریتانیا نیست، این رویکرد ما را تقویت نمی کند و از بسیاری جهات آن را تضعیف می کند.»

پیش از این نیز یک منبع بلند پایه انگلیسی اعلام کرده بود که دیوید کامرون وزیر خارجه انگلیس شخصاً یک پیام به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و اسرائیل کاتز وزیر خارجه این رژیم تحویل داده است. بر اساس این گزارش، مفاد پیام مذکور به این نکته اشاره دارد که انگلیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در لیست گروه‌های تروریستی قرار نمی‌دهد. در این گزارش تاکید شده بود که نتانیاهو و کاتز از کامرون در جریان نشست مشترک ماه گذشته در اراضی اشغالی خواسته بودند این اقدام را انجام دهد. بهانه آنها این بود که عملیات تنبیهی ایران ثابت کرده اتخاذ چنین اقدامی ضروری است!

با این وجود منبع انگلیسی مذکور تصریح کرد که کامرون تاکید کرده با این اقدام مخالف بوده و بهتر است لندن به مذاکرات خود با تهران ادامه دهد.

ماه گذشته نیز وزیر خارجه انگلیس از رژیم صهیونیستی خواسته بود به تنش ها در منطقه خاورمیانه دامن نزد و به تلافی جویی ضد ایران نپردازد و ایده حمله به ایران را کنار بگذارد.

وزیر خارجه انگلیس همچنین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی همکاری با متحدانش، اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران را مورد بررسی قرار خواهد داد. کامرون به این رژیم توصیه کرد تمرکز خود را بر توافق آتش بس با حماس قرار دهد.

دیگر خبرها

  • قرارداد میلیاردی اتحادیه اروپا با لبنان برای مهار مهاجران
  • کمیسیون اتحادیه اروپا علیه فیس‌بوک و اینستاگرام اقدام می‌کند
  • چالش سخت آرسنال برای حفظ یکی از بهترین استعدادهای آکادمی‌اش
  • بسته یک میلیارد یورویی اتحادیه اروپا برای حمایت از لبنان
  • انتقاد از زیاده خواهی برخی طرف های مقابل در مذاکرات | جزئیات گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با بورل پیش از سفر گروسی
  • آغاز رسمی مذاکرات پرسپولیس با 10 بازیکن
  • اقدام کمیسیون اروپا علیه فیس بوک و اینستاگرام
  • مخالفت وزیرخارجه انگلیس با تروریستی خواندن سپاه
  • مخالفت کامرون با شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی
  • اروپا از تخلفات فیس‌بوک و اینستاگرام تحقیق می‌کند