Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید سلمان ذاکر نماینده مردم ارومیه در مجلس، با اشاره به افزایش قیمت ارز طی روزهای اخیر گفت: مجلس و دولت باید با همفکری کارشناسان اقتصادی تلاش کنند تا نظامات پولی و مالی در کشور را اصلاح کنند.

وی ادامه داد: دولت می‌تواند با استفاده از نزدیکی خود به بخش خصوصی از مراودات اقتصادی و بازارهای بین ایران و کشورهای دیگر ارز مورد نیاز را تامین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه بخش بازرگانی و تجارت، دولتی شده و به همین دلیل هر کجا صادرات ما بخوبی در حال انجام بود، دشمن آن را با انجام تحریم‌ متوقف کرد.

ذاکر با بیان اینکه بخشی از افزایش قیمت ارز در کشور به دلیل عدم بازگشت ارز حاصل از فروش فراورده‌های نفتی و صادرات است، تاکید کرد: با هدایت بخش تعاون، خصوصی و بازرگانی به سمت تجارت غیردولتی تبادلات اقتصادی و ارزآوری در کشور رونق پیدا کرده و تا حدودی دغدغه تامین ارز در کشور رفع می‌شود.

فروش منسوجات طلا راهی برای تامین ارز کشور

نماینده مردم ارومیه در مجلس تصریح کرد: در اکثر کشورهای موفق در زمینه اقتصاد، شرکت‌ها خصوصی هستند، در قانون اساسی ما هم بر انجام اقتصاد خصوصی تاکید شده است.

وی اظهار کرد: شرکت‌های ما در بخش‌های مختلفی ثبت می‌شود و دیگر آن شرکت نمی‌تواند به صورت آزادانه در دنیا فعالیت کند در نتیجه بار ما روی دستانمان باقی مانده یا بعد از فروش پول به سمت ما برنمی‌گردد و در نتیجه شاهد روند افزایشی قیمت ارز در کشور می‌شویم.

ذاکر با اشاره به اینکه این موضوع حتی در بحث طلا و سکه هم صدق می‌کند، گفت: در حالی که بسیاری از کشورها مانند ترکیه با ساخت طلاجات متنوع بازارهای دنیا را به دست آورده‌اند در کشور ما با اخذ مالیات‌های سنگین بسیاری از شرکت‌ها و کارگاه‌ها به سمت تعطیلی رفته‌اند در صورتی که بازار طلا می‌تواند محلی برای تامین ارز در کشورمان باشد./

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ارز در کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۸۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه

اداره آمار ترکیه اعلام کرد صادرات این کشور به ایران در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی با رشد ۱۶ درصدی به بیش از ۸۰۰ میلیون دلار رسیده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آمارهای منتشر شده توسط اداره آمار ترکیه نشان می‌دهد که مبادلات تجاری ایران و ترکیه در سه ماه نخست 2024 به یک میلیارد و 364 میلیون دلار رسیده است.

مبادلات تجاری دو کشور در این دوره نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 16 درصدی داشته است. در سه‌ماهه نخست سال میلادی گذشته یک میلیارد و 635 میلیون دلار کالا بین دو کشور مبادله شده بود.

افت مبادلات تجاری دو کشور در این دوره مربوط به افت واردات ترکیه از ایران بوده است. ترکیه در ماه‌های ژانویه تا مارس سال میلادی گذشته 934 میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود؛ این رقم با افت 41 درصدی در سه‌ماهه نخست امسال به 547 میلیون دلار رسیده است.

در عین حال صادرات ترکیه به ایران در سه‌ماهه نخست امسال با رشد 16 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به 817 میلیون دلار رسیده است. ترکیه در سه‌ماهه نخست سال قبل 701 میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود .

بر اساس این گزارش مبادلات تجاری ایران با این کشور در سال 2023 به 5 میلیارد و 490 میلیون دلار رسیده بود. ترکیه در این سال 3 میلیارد و 310 میلیون دلار کالا به ایران صادر و 2 میلیارد و 180 میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالا‌های وارداتی می‌شود؟
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالاهای وارداتی می‌شود؟ 
  • رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳
  • صادرات ۴.۱ میلیارد دلاری نفت/ تراز تجاری مثبت شد
  • فراتر رفتن تجارت خارجی از ۱۰ میلیارد دلار
  • اولویت اصلی مجلس دوازدهم مدیریت بحران گرانی باشد
  • برنامه قطعی تاپیکو، بازگشت مجدد نفت ایرانول به جایگاه صدر در روان‌کاران است/ تولید و صادرات محصولات دانش بنیان باید در اولویت باشد
  • زاکانی در جواب انتقاد‌ها از خرید تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها از یک شرکت ساختمانی چینی: منتقدین دقت ندارند؛ این شرکت تامین کننده مالی است / تامین کننده خط ۱، ۲ و ۳ مترو هم یک بخش نظامی چین است / وزارت صمت می‌گفت امکان ندارد به شما خودرو بدهند، چون فقط به کشور‌های
  • گرانی میوه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌هاست
  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه