Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد باقر قائمی روز شنبه به ایرنا اظهار کرد:  دستگاه مانیتور تشخیصی مدیکال دارای کیفیت تصویری بسیاربالاست که به تشخیص هرچه بهتر ضایعات موجود در گرافی(ماموگرافی،سونوگرافی،سی. تی .اسکن و غیره) کمک به پزشکان کمک می‌کند.

وی افزود: حمید امامی یکی از خیّران حوزه سلامت این شهرستان هم اردیبهشت ماه  ۹۹ یک دستگاه « الکترولیت آنالایزر» به ارزش ۳۳ میلیون تومان به آزمایشگاه این بیمارستان اهدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی،کارکرد این دستگاه برای انسان ارزیابی سطوح الکترولیت در راستای مشخص سازی نبود تعادل‌های متابولیکی و اندازه گیری عملکرد قلب و کلیه افراد است.

قائمی تصریح کرد: الکترولیت‌های اندازه گیری شونده شامل عناصر و ترکیبات سدیم ، پتاسیم ، کلرید و بی کربنات است ، که در محیط‌های بیمارستانی و آزمایشگاهی مرجع و همچنین مجموعه‌های نقطه مراقبت و قابل استفاده است .

 این مسوول اضافه کرد: دستگاه یادشده از جمله تجهیزات آزمایشگاهی است و برای نمونه‌های پلاسمای خون ، سرم یا آنالیز ادرار بیماران نیز استفاده می‌شود.

رییس بیمارستان بافق خاطرنشان کرد: با بهره گیری از این دستگاه لزوم مراجعه بیماران و ارسال نمونه های آزمایشگاهی به شهر یزد مرکز استان رفع شد.

وی ضمن قدردانی از خیران حوزه سلامت تصریح کرد: تجهیز و توسعه بیمارستان بافق به عنوان قطب درمانی منطقه لازم است مورد توجه خیران قرار گیرد و از سوی روحانیان  و اصحاب رسانه در این زمینه فرهنگ سازی شود.

بیمارستان ولیعصر بافق سال ۱۳۶۹ خورشیدی با ۱۲ تخت، پنج پزشک عمومی، متخصص زنان و زایمان  و یک جراح فعالیت خود را آغاز کرد.

هم اینک به غیر از متخصص مغز و اعصاب بقیه تخصص‌ها به صورت پاره وقت و تمام وقت در خدمت بیماران شهرستان‌های بافق، بهاباد، منطقه نوق رفسنجان و شهرستان کوهبنان کرمان است.

همچنین عملیات ساخت یک بیمارستان ۹۶ تختخوابی در سایت کنونی با پیشرفت ۴۵ درصد و پیش‌بینی ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه در حال اجراست که با راه اندازی آن بافق به قطب گردشگری سلامت منطقه تبدیل می‌شود.

کمبود اعتبار و نقدینگی از عمده مشکلات و آهنگ کند پیشرفت و تکمیل بیمارستان است که توجه ویژه مسوولان استان و کشوری را می‌طلبد.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزدقرار دارد.

برچسب‌ها تجهیزات پزشکی مشارکت های مردمی بافق بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تجهیزات پزشکی مشارکت های مردمی بافق بهداشت و سلامت تجهیزات پزشکی مشارکت های مردمی بافق بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۹۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد

سعیدی رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های بافق و بهاباد گفت: در راستای طرح احیا و تعادل بخشی و با همکاری گروه گشت و بازرسی این اداره، در سال ۱۴۰۲ تعداد ۳ حلقه چاه غیر مجاز شناسایی و پر شد که این امر صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب را در پی داشت. 
 
وی با اشاره به همکاری خوب دستگاه قضایی و انتظامی این دو شهرستان برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب زیر زمینی و سطحی اظهار داشت:  ۶ مورد قطع برق و پلمپ منصوبات انجام شد و این اداره با هرگونه تخلف در زمینه منابع آبی برخورد قانونی و جدی خواهد داشت. 

سعیدی در خصوص نصب کنتور‌های هوشمند در دو بخش کشاورزی و صنعتی اشاره کرد و گفت: ۸۲ در صد از چاه‌های صنعتی و ۹۳ درصد از چاه‌های کشاورزی این دو شهرستان به کنتور هوشمند مجهز شدند و برای سومین سال پیاپی طرح تحویل حجمی آب کشاورزی با همکاری کلیه‌ی بهره برداران به طور کامل انجام شد. 

رئیس اداره منابع آب بافق و بهاباد افزود: در راستای مشارکت همگانی مردم و مسئولین در حفاظت بیشتر از منابع آب، تعداد ۲ جلسه شورای حفاظت از منابع آب در سطح دو شهرستان تشکیل گردیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی
  • اضافه شدن چهارمین دستگاه دیالیز، به تجهیزات بیمارستان دارالشفاءمیرجاوه
  • کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت
  • متخصص حوزه انفورماتیک سلامت بیان کرد؛ نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد
  • چهارمین دستگاه دیالیز در بیمارستان بین‌المللی دارالشفاء میرجاوه راه‌اندازی شد
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام
  • توجه به توریسم درمانی در ساخت بیمارستان کلاهدوز قوچان مؤثر است