Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@04:49:25 GMT

ظرفیت بالای شهرستان سمیرم در صنایع دستی

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۶۹۷۹۰

ظرفیت بالای شهرستان سمیرم در صنایع دستی

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ‏ شهرستان سمیرم گفت: صنایع دستی سفیران ‏فرهنگی یک قوم یا قبیله اند که هیچگاه از گزارش خود دست نمی کشند. ‏

سعید سلیمانیان امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در سمیرم اظهار داشت: ضمن تبریک روز جهانی وهفته صنایع دستی، به تمامی هنرمندان و پیشکسوتان صنایع دستی اظهار داشت: صنایع دستی سفیران فرهنگی یک قوم یا قبیله اند که هیچگاه از گزارش خود دست نمی کشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ‏ شهرستان سمیرم ‏افزود: شهرستان سمیرم را در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی جز شهرستان‌های دارای ظرفیت بالا و برتر استان دانست وتصریح کرد: برنامه های متنوعی را به مناسبت این هفته با رعایت پروتکل های بهداشتی با همکاری مسؤولین وهنرمندان صنایع دستی تدارک دیده ایم.

وی از جمله برنامه های این هفته را، افتتاح دوکارگاه صنایع دستی وهنرهای سنتی در رشته بافته های داری (گلیم، جاجیم، گبه، فرش دستباف )در مرکز شهر سمیرم، دیدار با تعدادی از پیشکسوتان و هنرمندان صنایع دستی با حضور مسؤولین محلی و تجلیل از خدمات ارزنده آنان، رونمایی از تابلو ورودی روستای مهرگرد بخش وردشت به عنوان "مهرگرد ؛روستای ملی صنایع دستی در رشته بافته های داری "، نشست تخصصی مسؤولین با هنرمندان وپیشکسوتان بخش وردشت و روستای مهرگرد و همچنین هنرمندان شهر سمیرم و بخش پادنا در هفته صنایع دستی وتجلیل از آنها، رونمایی از لوح ثبتی روستای مهرگرد به عنوان روستای ملی صنایع دستی ،بازدید از روند اجرایی ساختمان دبیر خانه روستای ملی مهرگرد ، تشکیل دبیر خانه وتعیین اعضای آن درهفته صنایع دستی ، برپایی نمایشگاه صنایع دستی وهنرهای سنتی با رعایت فاصله اجتماعی وپروتکل های بهداشتی ، بزرگداشت هفته صنایع دستی وتجلیل از هنرمندان عشایر شهرستان ،طراحی وچاپ پوستر وبنر ونصب در سطح شهرستان ،بیلبورد ادارات وسردرب کارگاهها وفروشگاههای صنایع دستی را عنوان کرد.

انتهای پیام/63111/

منبع: فارس

کلیدواژه: صنایع دستی هفته صنایع دستی شهرستان سمیرم صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۹۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاروانسرای ینگی‌امام به بخش خصوصی واگذار می‌شود

ایسنا/البرز مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز از پیگیری واگذاری کاروانسرای ینگی امام به بخش خصوصی و همچنین ایجاد پایگاه میراث ملی این کارونسرا در سال ۱۴۰۳خبر داد.

به گزارش ایسنا، رحیم خاکی روز شنبه هشتم اردیبهشت اظهار کرد: کاروانسرای ینگی امام یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب استان البرز است که سال گذشته همراه با ۵۳ کاروانسرای دیگر در پرونده کاروانسرا های ایرانی به ثبت جهانی رسید.

 
به گفته مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز با اشاره به اینکه شرایط بنای کاروانسرا اکنون به گونه‌ای است که به مرمت نیاز دارد و باید هر چه سریعتر برای این موضوع اقدام شود.
 
او با اشاره به اینکه حدود ۱۰۰ الی ۲۰۰ میلیارد تومان برای مرمت کامل این بنا نیاز است، گفت: اعتبارات ناچیری هر ساله برای مرمت بخش هایی از این بنا در نظر گرفته می شود که جوابگوی نیاز مرمتی آن نیست، بنابراین اولویت واگذاری این بنا به بخش خصوصی است تا یکبار به صورت کامل مرمت بنا صورت گیرد.
 
به گفته او کاروانسرای ینگی امام  از لحاظ موقعیت قرارگیری و دسترسی یکی از بهترین گزینه‌ها برای تبدیل به اقامتگاه و یا گذر فرهنگی به عنوان محلی برای برگزاری رویدادها، نمایشگاه‌ها و بازارچه صنایع دستی و فرهنگی است که در راستای حمایت از تولید ملی نیز قرار می گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه‌های راهبردی برای دو زنجیره مهم مازندران
  • لزوم برندسازی محصولات برای جلوگیری از خام فروشی در مازندران
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • نمایشگاه صنایع‌دستی در عمارت خسروآباد سنندج برپا شد
  • نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران سنندج برپا شد
  • جشنواره صنایع دستی از دستاوردهای هنرمندان کشور
  • کاروانسرای ینگی‌امام به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود