Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌صورت حضوری و ویدئو کنفرانس در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه 249 هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌صورت حضوری و ویدئوکنفرانس به ریاست محمدعلی کی‌نژاد رئیس هیئت عالی جذب در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی موضوع لزوم شرکت در فراخوان جذب هیئت علمی طرح سربازی، بعد از اتمام خدمت

در پیش از دستور این جلسه در خصوص موضوع «الزام شرکت در فراخوان جذب سرباز هیئت علمی بعد از اتمام طرح» بحث و بررسی شد.

سپس محمدرضا رضوان‌طلب رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم به اختصاص طرح تأمین عضو هیئت علمی دانشگاه‌ها برای مناطق محروم اشاره کرد.

در ادامه جلسه مقرر شد جلسه‌ای با هیئت مرکزی جذب به منظور بررسی این موضوع و ارائه راهکار تشکیل شود و ظرف دو هفته آینده نتیجه آن اعلام شود.

همچنین کی‌نژاد ضمن درخواست انطباق طرح آمایش با اعلام نیاز دانشگاه‌ها در شهریورماه 99، به ارائه توضیحاتی درمورد گزارش‌های مرکز نظارت و ارزیابی وزارت علوم برای طرح آمایش و وارد نشدن در فاز اجرا پرداخت.

29 دانشگاه مستقل و 42 مؤسسه نتیجه اجرایی شدن طرح ساماندهی مؤسسات آموزش عالی

در ادامه جلسه حسین رحیمی مشاور و نماینده ویژه وزیر علوم در طرح ساماندهی مؤسسات آموزش عالی، با اشاره به دستور اول جلسه «انطباق آمایش آموزش عالی در فراخوان شهریور 99» به ارائه گزارشی از عملکرد وزارت علوم در زمینه اجرای طرح ساماندهی مؤسسات آموزش عالی پرداخت.

وی به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درمورد آمایش آموزش عالی اشاره کرد و گفت: بر این اساس وزارت علوم به منظور ساماندهی واحدهای آموزش عالی، می‌‌تواند مؤسسات آموزش عالی را تجميع و ادغام كند؛ به نحوی كه پاسخگوی نيازهای منطقه‌ای و منجر به كاهش هزینه‌های سربار و ارتقای كيفی خدمات شود.

مشاور وزیر علوم ادامه داد: ساماندهی رشته‌ها همزمان با طرح مأموریت‌گرایی و متناسب‌سازی رشته‌ها با نیازها که از ملزومات جذب هیئت علمی است، در فاز بعدی برنامه‌ریزی و اجرایی می‌شود.

رحیمی با اشاره به مراحل انجام طرح ساماندهی مؤسسات آموزشی گفت: این طرح در سه فاز منع یا محدودسازی گسترش کمی و اهتمام به ارتقای کیفی، ادغام کمی، تجمیع کیفی و تبدیل تخصصی مؤسسات و پیاده‌سازی طرح‌های هشت گانه آمایش آموزش عالی قابل انجام و اجرایی خواهد بود.

رحیمی، عدم ضرورت ادامه فعالیت مؤسسه به صورت مستقل، تعدیل شاخص تعداد دانشجو به یکصد هزار جمعیت استان‌ها در سطح کشور، وضعیت جغرافیایی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی شهرها و نواحی مختلف استان، واقع بودن در یک استان و... را به عنوان مهم‌ترین عوامل مؤثر در تجمیع و الحاق نام برد.

مشاور وزیر علوم افزود: آمار دانشگاه‌ها و مؤسسات بعد از تجمیع و ادغام، 29 دانشگاه مستقل و 42 مؤسسه است.

وی در پایان ارائه این گزارش گفت: در مورد ساماندهی دانشگاه‌ها تقسیم کار ملی و استانی صورت گرفته که در تعداد کمی از استان‌ها گروه‌های علمی و رشته‌های تحصیلی با مأموریت‌گرایی ترکیب شده و همچنان باید کار سنگینی در این خصوص انجام شود.

در ادامه جلسه مقرر شد مرکز جذب هیئت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اعضای هیئت‌‌های اجرایی جذب دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی مورد تأیید طرح آمایش آموزش عالی را برای بررسی و تأیید به هیئت عالی جذب معرفی کنند.

محمدی: ضرورت هماهنگی وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی در اجرایی‌سازی آمایش آموزش عالی

همچنین جواد محمدی دبیر هیئت عالی جذب بر هماهنگی وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی برای اجرایی‌سازی آمایش آموزش عالی تأکید کرد و گفت: ضرورت دارد که دانشگاه آزاد اسلامی گزارش آمایش آموزش عالی این دانشگاه را در حوزه جذب اعضای هیئت علمی به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارائه و در نهایت طرح نهایی به هیئت عالی جذب و یا ستاد نقشه جامع علمی کشور ارسال شود.

همچنین بیژن رنجبر، قائم‌مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه طرح ساماندهی و کیفی‌سازی در دانشگاه آزاد اسلامی اجرا می‌شود، گفت: در یک سال اخیر عضویت هیئت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی به‌صورت استانی انجام شده که این موضوع در راستای آمایش آموزش عالی صورت گرفته است.

انتهای پیام/4118/

منبع: آنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی شورای عالی انقلاب فرهنگی هیئت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی مؤسسات آموزش عالی آمایش آموزش عالی جذب اعضای هیئت دانشگاه ها وزارت علوم عالی جذب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۹۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی دکتر «نادر نورمحمد» را به عنوان رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشورعراق منصوب کرد.

در حکم انتصاب نادر نورمحمد آمده است:

نظر به تعهد و تجارب ارزنده جناب‌عالی در امر آموزش عالی و بر اساس بند ۷ از بخش ج ماده ۲ قانون‌ تشکیل وزارت علوم، ‌تحقیقات و فناوری مصوّب ۱۳۸۳.۶.۱ مجلس شورای اسلامی ایران به مدت دو سال به عنوان «رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق» منصوب می‌شوید. از شما انتظار می‌رود علاوه بر انجام وظایف مصرّح در قانون اعزام مصوّب ۱۳۶۴ مجلس شورای اسلامی و رعایت کامل آیین‌نامه شرح وظایف رایزنان علمی مصوّب ۱۳۸۸.۲.۲۰ دو وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امور مربوط به ارتباطات علمی و فناوری کشور محل مأموریت را به عنوان رایزن علمی در آن کشورها اجرا کنید.

همچنین بر شناسایی دقیق استعدادها و امکانات علمی موجود در آن کشور، ایجاد زمینه‌ بهره‌برداری از آنها و برقراری ارتباطات و همکاری‌های علمی با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی میهن اسلامی و به ویژه جذب دانشجویان و فناوران، با هماهنگی سازمان امور دانشجویان، مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی در آن کشور در چارچوب سیاست‌های دولت تأکید می‌کنم. تندرستی و توفیق روزافزون شما را در اجرای احسن مأموریت‌های محوله از خداوند متعال خواهانم.

کد خبر 6090123

دیگر خبرها

  • نشست سراسری مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی
  • ۱۰ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • تألیف کتاب«روش تحقیق در مدیریت» توسط عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد
  • وزیر علوم : موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • وزیر علوم از دلیل اخراج استادان دانشگاه پرده برداشت
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب شد
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها آغاز شد