Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا محمودی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه طرح نظارت و بازرسی از نمایندگی های خودرو و پارکینگ ها در راستای جلوگیری از انباشت و احتکار خودروهای صفر کیلومتر در حال اجراست، افزود: طرح نظارت تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت و هدف از اجرای این طرح جلوگیری از انباشت و احتکار است تا در بازار خودرو به یک تعادل نسبی دست پیدا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه مطابق مصوبه کارگروه تنظیم بازار کشور، همه نمایندگی ها و انبارهای مجاز نگهداری خودروهای صفر کیلومتر موظف هستند در سامانه جامع انبارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت ثبت نام کنند، اظهار داشت: این افراد باید به‌طور مرتب موجودی انبار خود را در این سامانه ثبت کنند و در غیر این صورت اگر حین بازرسی مشخص شود که واحدی در سامانه ثبت نام یا اعلام موجودی نکرده، خودروهای موجود در انبار به عنوان احتکار توقیف خواهد شد.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: طی رصد نمایندگی‌ها و انبارهای مجاز نگهداری خودروهای صفر کیلومتر توسط بازرسان سازمان صنعت، معدن وتجارت باید تمامی خودرو های موجود در انبار دارای بارنامه حمل از کارخانه و پلاک گذاری شده به نام متقاضی باشند و بیشتر از یک هفته در انبار پارک نشده باشد که در غیر اینصورت نیز به عنوان احتکار برخورد خواهد شد.

محمودی افزود: در جلسه مشترکی که با نمایندگی های مجاز خودرو در این استان مقرر شد که به هیچ عنوان خودروی بدون نصب پلاک در داخل نمایندگی تحویل مشتری نشود.

وی اضافه کرد: طی روزهای اخیر، هفت دستگاه خودرو صفر کیلومتر احتکار شده به ارزش ۶ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال در ارومیه کشف و جهت رسیدگی بیشتر و صدور حکم نهایی به دستگاه قضایی ارجاع شده است.

به گزارش ایرنا، با توجه به افزایش قیمت خودرو، برنامه ریزی ویژه ای برای جلوگیری از احتکار خودروها در راستای مدیریت قیمت در کشور انجام شده و تاکنون هزاران دستگاه خودرو احتکار شده، کشف و در اختیار نهادهای مرتبط قرار گرفته است.

برچسب‌ها آذربایجان غربی ارومیه خودرو احتکار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی ارومیه خودرو احتکار آذربایجان غربی ارومیه خودرو احتکار نمایندگی ها صفر کیلومتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۰۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فروش فوری ۵ خودرو در سامانه یکپارچه + اسامی خودروها و شرایط

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما آقای مهدی تقدسی با اعلام این خبر تاکید کرد که در این طرح چهار خودروی وارداتی شامل خودروهای برقی، هیبریدی و بنزینی، فقط برای ثبت‌نام کنندگان مرحله نخست خودروهای وارداتی که اسفند ١۴٠١ ثبت‌نام کرده بودند، خواهد بود و ثبت‌نام جدیدی صورت نمی‌گیرد.

طبق اعلام مدیر سامانه یکپارچه خودروها، این مرحله از فروش خودروهای وارداتی که نخستین دور از فروش خودروهای برقی است، فقط برای متقاضیان مرحله نخست ثبت‌نام خودروهای وارداتی که اسفند ۱۴۰۱ با بلوکه کردن وجه ۵٠٠ میلیون تومانی در حساب وکالتی خود اقدام به ثبت‌نام کرده و نوبت‌دهی شده بودند، امکان ثبت درخواست یک خودرو از چهار خودروی عرضه شده وجود خواهد داشت.

خودروهای عرضه شده در این مرحله شامل هیوندای برقی، لاماری هیبریدی و نیسان سانی است. واجدین شرایط تا پایان روز ۱۸ اردیبهشت، فرصت دارند خودروی مورد نظر خود را در سامانه یکپارچه انتخاب کنند.

کد خبر 849480 برچسب‌ها سامانه یکپارچه تخصیص خودرو خبر مهم بازار خودرو خودرو - ایرانی خودرو

دیگر خبرها

  • ضرب الاجل وزارت صمت به ایران خودرو و سایپا
  • هونگچی E-QM5 در لیست فروش سامانه خودروهای وارداتی قرار گرفت
  • عرضه خودروهای برقی آغاز شد
  • آغاز فروش فوری ۵ خودرو در سامانه یکپارچه + اسامی خودروها و شرایط
  • آغاز دور جدید فروش خودروهای وارداتی در سال جدید + جزئیات | ثبت نام جدید انجام می‌شود؟
  • آغاز دور جدید فروش خودروهای وارداتی در سال جدید + جزئیات
  • چه کسانی خودروهای وارداتی برقی را خواهند خرید؟
  • خبر ویژه برای متقاضیان خودروهای وارداتی
  • تکلیف نامعلوم عرضه خودرو‌های وارداتی!
  • عرضه خودرو های وارداتی از فردا یکشنبه