Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@22:38:55 GMT

افزایش ۴.۶۱ درصد مصرف برق

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۷۰۳۲۰

افزایش ۴.۶۱ درصد مصرف برق

اکبر حسن بکلو مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: میزان مصرف برق مشترکان این استان طی سال جاری تاکنون ۷۹۰ میلیون و ۶۳۰ هزار و ۴۵۱ کیلووات بوده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴.۶۱ درصد افزایش داشته است.

حسن بکلو ادامه داد: میزان مصرف روزانه برق مشترکان آذربایجان‌غربی ۱۲ میلیون و ۷۵۲ هزار و ۱۰۴ کیلووات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول استانی بیان کرد: پیک بار مصرفی استان در ساعات اوج بار سال گذشته یک‌هزار و ۵۱ مگاوات بوده که ۳۳ درصد آن توسط بخش کشاورزی مصرف می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی ادامه داد: بهای برق مصرفی صاحبان چاه‌های کشاورزی که از ساعت ۱۲ تا ۱۶ ظهر، یعنی ساعات پیک مصرف، پمپاژ و موتور‌های آب خود را خاموش کنند، و ساعات آبیاری خود را به ساعات پایانی شب موکول کنند رایگان محاسبه می‌شود.

بخشودگی کامل بهای برق

حسن بکلو افزود: مشترکان به ازای ۳۱ روز همکاری در کاهش مصرف برق در چهار ساعت اوج بار از بخشودگی کامل بهای برق صورت حساب مصرفی بهره‌مند می‌شوند.

این مقام مسئول در آذربایجان غربی تصریح کرد: همچنین شرکت برق برای مشترکانی که در این مدت همکاری لازم را با این شرکت داشته اند، علاوه بر بخشودگی صورتحساب برق مصرفی، پاداشی در نظر گرفته است که مقدار انرژی کاهش یافته با نرخ تعرفه اوج بار محاسبه و به عنوان پاداش در اختیار مشترکان قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی گفت: حداکثر مقدار انرژی مجاز در زمان اوج بار برای مصارف جانبی مشترکین ۱۵۰ کیلووات ساعت در هر ماه است.

حسن بکلو بیان کرد: استفاده از لامپ‌های ال‌ای دی و کم مصرف به جای لامپ‌های رشته‌ای در تامین روشنایی، استفاده از سیستم آبیاری جدید، استفاده از الکترو پمپ‌های شناور و پربازده به جای الکترو پمپ‌های شفت و غلاف و سرویس و بازدید دوره‌ای تجهیزات الکتریکی از راهکار‌های مناسب برای کاهش مصرف آب و برق در بخش کشاورزی است.

انتهای پیام / س خ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت نیرو مصرف برق مشترکان خانگی پیک مصرف آذربایجان غربی حسن بکلو اوج بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۰۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از کارگران شاغل در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  در مراسمی که به همین مناسبت در محل نمازخانه شرکت آب و فاضلاب آذر بایجان غربی برگزار شد،مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با بیان نقش کارگران در رشد و توسعه اقتصادی جامعه اظهار داشت:رکن رکین تولید در همه عرصه ها نیروی انسانی و کارگر است.

محمداشرفی با اشاره به نامگذاری سال جاری بعنوان«رشدتولید با مشارکت مردمی»گفت:مقام معظم رهبری در نامگذاری سالهای اخیر به تولید توجه ویژه ای داشته و در همه سالها اقتصاد و تولید مورد توجه معظم له بوده است.

وی افزود: در این راستا کارگران با هما و تلاش خود می توانند در راستای منویات مقام معظم رهبری و به گردش درآوردن چرخ های تولید کشور گام بردارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با اشاره به خدمات شرکت آب وفاضلاب به مردم اظهار کرد: این خدمات در سایه تلاش کارگران شاغل در کشور امکان پذیر شده است.

در ادامه این مراسم با اهدای لوح از تلاش های کارگران شاغل در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۴ اردیبهشت
  • دیدار مردمی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • از امروز به فکر تابستان دریاچه ارومیه باشیم
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در آذربایجان‌ غربی
  • تجلیل از کارگران شاغل در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • نوسازی حدود ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی
  • نیاز مصرف برق کشور در سال جدید رشد شتابانی دارد
  • افزایش ۱۷ درصدی توزیع کود کشاورزی در آذربایجان غربی
  • نشست هیات مدیره شرکت گاز آذربایجان‌غربی
  • نزدیک به ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی نوسازی می‌شود