Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@21:13:01 GMT

توضیحات دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درباره مرگ کارن

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۷۰۷۷۸

توضیحات دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درباره مرگ کارن

به دنبال انتشار مطلبی با عنوان "کارن قربانی چه شد؟ " در تاریخ ۱۸ مرداد ماه ۱۳۹۹ در سرویس جامعه خبرگزاری ایمنا، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به سوالات مطرح شده در این یادداشت پاسخ داد که بخشی از آن در ذیل می‌آید.

به گزارش ایمنا، در ابتدای توضیحات دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آمده است "با توجه به درج مطالبی در شبکه‌های اجتماعی تحت عنوان کارن کوچولو قربانی چه شد؟ موارد زیر جهت روشن نمودن افکار عمومی به اطلاع مردم عزیز استان می‌رسد:
در ابتدا مراتب همدردی و تسلیت کلیه همکاران دانشگاه علوم پزشکی اصفهان را حضور خانواده محترم محمدی عرض داشته و قسمتی از نوشته ایشان را ناشی از تألمات روحی ایشان و خانواده محترمشان می‌دانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلخی و تألم ناشی از دست دادن فرزند آنقدر بزرگ است که گاه والدین ناراحتی و تألم خاطر خویش را به هر شکل ممکن و حتی با حملات کلامی به کادر درمان تا حدی تسکین دهند و موارد ذکر شده ذیل تنها به دلیل روشنگری در مورد کادر بیمارستانی است که با به خطر انداختن جان خود از هیچ تلاشی برای سلامت کودکان این شهر دریغ نمی‌کنند."
در ادامه این توضیحات آورده شده است: "مهمترین نکته‌ای که در مورد کارن نادیده گرفته شده است بیماری زمینه‌ای مادرزادی قلب نوزاد بوده است به طوری که به خانواده نیز اعلام شده بود در اولین فرصت مناسب باید تحت عمل جراحی قرار می‌گرفت و همین امر پیچیدگی فرآیند درمان را دو چندان نموده بود. با توجه به مشکلات زمینه‌ای کودک و درگیری‌های متعدد شناسایی علت دقیق مرگ نیاز به بررسی و بیان نظرات کمیته تخصصی دارد."
این دانشگاه عدم حضور پزشکان متخصص بربالین بیمار را خلاف واقع اعلام کرده و آورده است "در تمام طول درمان وی بیش از ۱۲ نفر از بهترین پزشکان متخصص و فوق تخصص اطفال از نزدیک در امر درمان بیمار حضور داشته اند که مستندات آن در پرونده بیمار موجود است و این ادعا کاملاً خلاف واقع بوده و تکذیب می‌شود.
بیمارستان کودکان حضرت امام حسین (ع) از جمله بیمارستان‌های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است که از حضور و خدمات ۷۶ نفر از اساتید برجسته طب کودکان بهره مند بوده و به علاوه، در تمام ساعات شبانه روز، بیش از ۵۰ نفر از دستیاران تحصصی و فلوشیپ و فوق تخصصی تحت نظر اساتید محترم برای درمان بیماران فعالیت می‌نمایند."

در ادامه آمده است "در این بیمارستان هیچگونه مسئولیت درمانی بعهده دانشجویان پزشکی نیست. از طرف دیگر با توجه به شیوع بیماری کرونا از ابتدای اسفند ۹۸ حضور دانشجویان پزشکی در بخش‌های بالینی حتی جهت مشاهده گری آموزشی متوقف شده است. تمامی بیماران اورژانس بیمارستان کودکان حضرت امام حسین (ع) ابتدا توسط دستیاران تخصصی و سپس توسط استاد متخصص کودکان مقیم در بیمارستان ویزیت می‌شوند و هرگونه اقدام درمانی در بیمارستان با دستور اساتید صورت می‌گیرد و هیچ بیماری توسط دانشجویان و انترنها تعیین تکلیف نمی‌شود. بیماران بخش‌ها بر اساس نیاز تا وقت اداری توسط اساتید و پس از آن توسط دستیاران کودکان و بر اساس نیاز توسط سایر اساتید مقیم ویزیت می‌شوند. همانطور که این کودک به دلیل بیقراری در نیمه شب توسط پزشک مقیم فوق تخصص جراحی کودکان ویزیت شده است. در تمامی تعطیلات عید نوروز و سایر تعطیلات مانند روزهای عادی تمام بیماران توسط اساتید فوق تخصصی ویزیت می‌شوند و همین بیمار در روز ۱۵ خرداد و روز تعطیل عمومی ۱۶ خرداد برخلاف ادعای مطرح شده توسط استاد فوق تخصصی ویزیت شده است."
در پایان آمده است: "با توجه به الزامات حرفه ای امکان ذکر جزئیات پرونده در رسانه وجود ندارد و در صورتی که خانواده این کودک نسبت به دریافت خدمات و مراقبت‌های انجام شده اعتراض یا شکایتی دارند محل طرح شکایت، محاکم مجاز و با حضور کارشناسان ذی الصلاح و مطلع می‌باشد."

به گزارش ایمنا، کارن نوه ۳۵ روزه کوروش محمدی، عضو شورای شهر اصفهان بود که کمتر از یک ماه پیش با عفونت ریوی در بیمارستان تخصصی امام حسین (ره) بستری شد و ۱۷ خرداد ماه پس از یک ماه دست و پنجه نرم کردن با بیماری جان خود را از دست داد!

محمدی در یادداشتی با عنوان "کارن قربانی چه شد؟ " به رسیدگی سیستم پزشکی استان در قالب طرح چند سوال از مدیریت بیمارستان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعتراض کرد.

محمدی در ابتدای این یادداشت تاکید کرد که "این اعتراض برای نوزاد از دست رفته ام نیست زیرا کارن دیگر باز نمی‌گردد. اما بر اساس تجربه ناگوار از حضور در بیمارستان و مسئولیتی که در قبال مردم دارم مایلم مدیریت علوم پزشکی استان اصفهان به چند سوال پاسخ دهد شاید در آینده شاهد قصوری در حق شهروندان و "کارن‌های" این شهر نباشیم."

کد خبر 428428

منبع: ایمنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان جوابیه مرگ و مير بیمارستان امام حسین کودک بیماری عضو شورای شهر اصفهان کادر درمانی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۰۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد

نادر شکیب آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: لیلا حاجیانی ساکن روستای عیسوند شهرستان دشتستان با رضایت خانواده نوعدوستش دومین اهدا کننده عضو سال جاری شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: این بانوی ۵۰ ساله با کاهش سطح هوشیاری به بیمارستان شهید گنجی برازجان آورده می‌شود که بعد از انجام سی.تی.اسکن، تشخیص خونریزی در بطن‌های مغزی به علت فشارخون کنترل نشده برای وی گذاشته می‌شود که متأسفانه همین امر باعث مرگ مغزی این بانو شد.

وی اضافه کرد: به دنبال تأیید مرگ مغزی این بانو، در نهایت با رضایت پدر و مادر مهربان وی، توسط دکتر مجد فلو پیوند و با همکاری دکتر مجاهد متخصص بیهوشی بیمارستان شهید گنجی برازجان و پرسنل اتاق عمل، کلیه‌ها و کبد این بانو برداشت شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از زحمات پرسنل ICU جراحی، پزشکان تأیید کننده و مدیریت بیمارستان شهید گنجی برازجان بابت همراهی بسیار خوب آنها و خاطرنشان کرد: این ۱۱۷ همین برداشت عضو استان و دومین برداشت سال جدید است و همچنین تاکنون هفت قلب به شکل هوایی به تهران و شیراز انتقال داده شده است.

کد خبر 6092721

دیگر خبرها

  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • نصب یک دستگاه رادیوگرافی دیجیتال پرتابل در بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد
  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله