Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@21:57:01 GMT

۸۴ هزار تن هندوانه در کهگیلویه و بویراحمد تولید شد

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۷۰۷۸۲

۸۴ هزار تن هندوانه در کهگیلویه و بویراحمد تولید شد

شهرام عسکری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان محصول در یکهزار و۴۰۰ هکتار مزرعه کهگیلویه وبویراحمد تولید شده است.

وی بیان کرد:شهرستان های گچساران و باشت عمده ترین مناطق تولید محصول هندوانه در استان هستند و میزان کمی برداشت هندوانه نیز در مزارع شهرستان های کهگیلویه و چرام در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بخش عمده ای از محصول هندوانه بهره برداران استان در بازارهای استان های مجاور به فروش می رسد.

عسکری همچنین از خرید تضمینی ۵۰۰ تن محصول گوجه فرنگی در این استان با نرخ توافقی خبر داد.

عسکری عنوان کرد: این میزان محصول در قالب ۵۲ محموله خریداری و به کارخانه تولید رب گوجه فرنگی خریدار ارسال شد.

وی تاکید کرد: با توجه به گلایه مندی بهره برداران گوجه فرنگی از نامناسب بودن بازار فروش محصولات وکوتاه بودن زمان ماندگاری این محصول جهاد کشاورزی و تعاون روستایی کهگیلویه وبویراحمد خرید تضمینی گوجه فرنگی را در دستور کار قرار داد.

وی ابراز داشت:با توجه به اینکه کهگیلویه و بویراحمد تنها یک واحد تولیدی رب گوجه فرنگی دارد که در زمان حاضر غیرفعال است با یک کارخانه رب گوجه فرنگی در استان مجاور رایزنی شد تا محصولات تولیدی بهره برداران استان را خریداری کند.

عسکری عنوان کرد:بهره برداران گوجه فرنگی کهگیلویه و بویراحمد برای فروش محصولات خود می توانند به ادارات تعاون روستایی شهرستان های تابعه این استان مراجعه کنند.

وی بیان کرد:دولت افزون بر قبول هزینه های جانبی تولید محصول گوجه فرنگی مانند تهیه سبد و حق الزحمه کارگران بابت هر کیلوگرم محصول یکهزار تومان پرداخت می کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد  تاکیدکرد:۵۲۰ هکتار از مزارع استان زیر کشت محصول گوجه فرنگی رفته است که انتظار می رود ۲۶هزار تن محصول از این مزارع برداشت شود.

عسکری گفت: شهرستان گچساران با ۳۲۰هکتار مزرعه گوجه فرنگی و ۱۷ هزار تن محصول از مهمترین مناطق تولید گوجه فرنگی در کهگیلویه و بویراحمد است.

وی تاکید کرد: شهرستان های باشت،بهمئی،کهگیلویه و بویراحمد دیگر مناطق تولید محصول گوجه فرنگی در استان هستند.

براساس آمار رسمی هم اکنون ۵۰ هزار خانوار و بهره بردار این استان در ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی به فعالیت مشغولند که حاصل دسترنج این بهره برداران سالانه ۹۱۰ هزار تن محصول است.

 سالانه ۴۵۰ هزار تن محصولات زراعی، ۱۸ هزار تن ماهیان سردآبی،۲۰ میلیون گل رز شاخه بریده و ۲۸۰ هزار تن محصول باغی در کهگیلویه و بویراحمد تولید می شود که افزایش تولید ضمن تحقق اقتصاد مقاومتی می تواند به بهبود درآمد و معیشت کشاورزان منجر شود.


 

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد گچساران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد گچساران وزارت جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد گچساران کهگیلویه و بویراحمد محصول گوجه فرنگی هزار تن محصول گوجه فرنگی جهاد کشاورزی بهره برداران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۰۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت توت فرنگی رامیان+تصاویر

به گزارش صدای ایران از ایرنا،چیدن محصول توت فرنگی به صورت دستی همه ساله از اواخر فروردین در استان گلستان آغاز و در خرداد ماه به پایان می‌رسد. این استان با محوریت شهرستان رامیان بعد از کردستان و مازندران با تولید ۹ هزار تن توت فرنگی سومین تولیدکننده این محصول کشاورزی در کشور است.

دیگر خبرها

  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • «کرایی مرغ» یک غذای مجلسی که باید امتحانش کنی
  • گوجه فرنگی‌ها «جهان موازی» خود را دارند!
  • برداشت توت فرنگی رامیان+تصاویر
  • درخشش کشتی‌گیر کهگیلویه و بویراحمد در رقابت‌های بین‌المللی
  • از برداشت موز تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد‏
  • نرخ مصوب انواع میوه؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشیده!