Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیربهره‌برداری باغ پرندگان تهران از رهاسازی 40 قطعه پرنده شکاری، شهری و تزئینی خبر داد.

مجید قبادی، مدیربهره برداری باغ پرندگان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، درباره آزادسازی ۴۰ قطعه پرنده شکاری، شهری و تزئینی در این باغ اظهارداشت: این پرندگان اغلب طی ماه‌های اخیر توسط دوستداران محیط زیست و محیط بانان جهت نگهداری و یا درمان به باغ پرندگان تهران تحویل داده شده‌بودند که پس از تیمار، درمان و مراقبت، تیم دامپزشکی باغ، آمادگی آنها را برای رها سازی تایید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: جغد، شاهبوف، پری شاهرخ، سارگپه، کلاغ نوک سرخ، گردن بور، چنگر نوک سرخ، اگرت، کورکور، مرغ مینا، دلیجه، و کاکایی از جمله پرندگانی هستند که دیروز رهاسازی شدند.

وی با بیان اینکه این دومین رها سازی در سال جدید است، افزود: با توجه به استقبال عمومی و درخواست مسوولان شهری و محیط زیست قصد داریم این برنامه را به طور پیوسته و در ابعاد بزرگتری برگزار کنیم چراکه توسعه شهری باعث شده تا ما وارد حریم زندگی پرندگان شویم و حالا زمان آن رسیده تا به یک همزیستی مسالمت آمیز برسیم.

مدیربهره برداری باغ پرندگان تهران خاطرنشان کرد: این برنامه، در راستای حفظ محیط زیست و فرهنگ سازی برای نسل آینده و با هدف مبارزه با صید حیات وحش و جلوگیری از انقراض پرندگان و سایر حیوانات برنامه ریزی شده است.

 به گزارش فارس، فاز جدید باغ پرندگان تهران که بزرگ‌ترین سازه کابل و توری مسقف جهان است ، دراول تیرماه جاری به روی شهروندان باز خواهد شد.

انتهای پیام/
 

منبع: فارس

کلیدواژه: خبر گزاری فارس باغ پرندگان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۱۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخشی از آب سد گلستان امروز رهاسازی می‌شود

ایسنا/گلستان شرکت آب منطقه‌ای گلستان اعلام کرد: با توجه به بارش‌های اخیر و ورود سیلاب به سد گلستان، بخشی از آب این سد از ساعت ۱۶ امروز شنبه هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ رهاسازی می‌شود.

در اطلاعیه شرکت آب منطقه‌ای گلستان آمده است: با توجه به بارش‌های مناسب و قرار داشتن سد در آستانه سر ریزی ، به منظور مدیریت حجم آب مخزن برای چهارمین مرحله در سال آبی جاری، رها سازی آب سد امروز شنبه هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ انجام می‌شود.

بر این اساس، رهاسازی آب برای مدیریت یکپارچه منابع و مصارف بهره برداران مجاز حاشیه گرگانرود و ایجاد ظرفیت خالی در سد گلستان برای مدیریت و ذخیره سازی بخشی از سیلاب‌های احتمالی در فصل بهار است.

در این اطلاعیه از مردم به ویژه کشاورزان و ساکنان روستاها و شهرهای مسیر گرگانرود خواسته شده از نزدیک شدن به حریم رودخانه‌ها و پایاب سد گلستان خودداری کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پرنده هواتزین (Hoatzin) یا مرغ بدبو آمریکایی (+عکس)
  • سالانه بیش از ۱۵۰۰ قطعه پرنده وحشی در خراسان رضوی تیمار می‌شود
  • کشف و ضبط ۴۶۳ جوجه چکاوک قاچاق در همدان
  • بخشی از آب سد گلستان امروز رهاسازی می‌شود
  • رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان
  • خریداری پرندگان برای بازگردان آن‌ها به طبیعت + فیلم
  • بازگردان پرندگان به طبیعت به همت دوستدار محیط زیست
  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان
  • تالاب درگه سنگی پذیرای بیش از ۱۵ هزار قطعه فلامینگو بود
  • سال گذشته تالاب درگه سنگی پذیرای بیش از ۱۵ هزار قطعه فلامینگو بود