Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس شهرام منتصری، گفت: در ۳روز گذشته بیش از ۳۳ فقره آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی استان فارس رخ داده است که گسترده‌ترین آن آتش سوزی ارتفاعات ظفرآباد و کوه‌های سبز پوشان، مرز مشترک شهرستانهای شیراز و کوار بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد آتش‌سوزی ها در عرصه‌های منابع طبیعی دارای عامل انسانی است افزود: علت آتش سوزی‌های اخیر نیز بی احتیاطی و سهل انگاری برخی افراد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منتصری با بیان اینکه در سال زراعی جاری به‌دلیل بارش‌های خوب در استان فارس تراکم پوشش گیاهی و بخصوص علف‌های یک ساله به صورت چشمگیری افزایش یافته است گفت: اگرچه این بارش‌ها نوید سرسبزی و طبیعتی فرح بخش را می‌داد اما از همان زمان نگرانی‌ها و دل مشغولی ما نیز در مواجهه با بهار و تابستانی سخت و طاقت فرسا در راستای مقابله با آتش سوزی‌های احتمالی در عرصه‌های وسیع منابع طبیعی آغاز شد برگزاری جلسات متعدد پیشگیری از وقوع حریق در عرصه‌های منابع طبیعی، ارائه آموزش‌های لازم در زمینه اطفا حریق، تشکیل گروه‌های ۱۵ و ۲۰ نفره مردمی، تجهیز دهیاری‌ها، ایجاد شبکه گسترده اطلاع رسانی در زمینه اعلام حریق، بکارگیری قرقبانان فصلی، بکارگیری همیاران افتخاری طبیعت، پهنه بندی عرصه‌های منابع طبیعی از نظر حساسیت به آتش سوزی به سه منطقه نیمه حساس، حساس و بحرانی، تهیه نقشه مناطق حساس به آتش سوزی، تجهیز این مناطق به امکانات انفرادی اطفا حریق، توزیع و بکارگیری بیش از ۶۰ دستگاه دمنده اطفا حریق، برقراری کشیک اطفا حریق برای تمامی نیروهای شاغل در منابع طبیعی استان، انعقاد تفاهم نامه با نیروهای مسلح در زمینه همکاری در عملیات‌های اطفا حریق، اطلاع رسانی در رسانه ملی و شبکه‌های مجازی و هماهنگی با سایر بخش‌های دولتی و غیر دولتی بخشی از اقدامات پیشگیرانه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس در زمینه مقابله با وقوع و گسترش حریق در عرصه‌های منابع طبیعی بوده است.

مدیر کل منابع طبیعی فارس افزود: با همه پیش بینی‌های صورت گرفته در زمانی که عملیات اطفا در بعضی مناطق بنا به دلایل مختلف از جمله صعب العبور بودن، وزش شدید باد، پوشش انبوه و شرایط خاص توپوگرافیک به درازا می‌کشید، آنچه که باعث ظهور بهترین عملکرد و نجات بخش طبیعت بی دفاع می‌گردد مدیریت صحیح و از جان گذشتگی نیروهای شرکت کننده در عملیات است و این آن چیزی بود که ما در عملیات اطفا حریق منطقه ظفر آباد کوار و کوه‌های معروف به سبز پوشان شیراز شاهد آن بودیم.

وی ضمن تقدیر از مدیریت استاندار فرهیخته و طبیعت دوست فارس در این عملیات افزود: اگر پیگیری‌های مجدانه و مدیریت ایشان نبود هرگز این وفاق و همدلی ایجاد نمی‌شد.

منتصری که خود نیز در عملیات اطفا حریق ظفرآباد حضور و از نزدیک فرماندهی عملیات را بر عهده داشت افزود: در اینجا لازم میدانم از همه دست اندرکاران و عزیزانی که در این عملیات پیچیده و طاقت فرسا شرکت کرده و یار و یاور ما به عنوان خدمتگذران طبیعت فارس بودند تقدیر و تشکر می‌نمایم.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس ضمن هشدار جدی به برخی سودجویان که در صدد ایجاد آتش سوزی عمدی در عرصه‌های منابع طبیعی هستند افزود: خوشبختانه با حمایت بسیار خوب دستگاه قضائی و بر اساس قانون جدید هر کس بصورت عمدی در عرصه‌های منابع طبیعی آتش افروزی نماید علاوه بر پرداخت جریمه‌های سنگین به حبس تا ۱۰ سال نیز محکوم خواهد شد.

وی از همه مردم و طبیعت دوستان خواست در صورت مراجعه به طبیعت حتی المقدور از روشن کردن آتش خودداری نموده و در صورتی اضطرار قبل از ترک محل از خاموش شدن آتش اطمینان کامل حاصل نموده و در صورت مشاهده هر گونه دود و یا آتش در عرصه‌های منابع طبیعی، بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۵۰۴، یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

کد خبر 4948212

منبع: مهر

کلیدواژه: منابع طبیعی فارس شیراز ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین شیوع کرونا آتش سوزی ایلام سالروز ارتحال امام خمینی بیرجند امام خمینی ره آتش سوزی جنگل ها گرگان یاسوج عرصه های منابع طبیعی کل منابع طبیعی اطفا حریق آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۱۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) مهار آتش سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری

یک انبار نگهداری اسپری رنگ و لوازم آرایشی و بهداشتی در محله سیزده آبان شهرری در خیابان شهید رجایی عصر امروز دچار حریق گسترده شد.

به گزارش ایسنا، با حضور و تلاش عوامل آتش‌نشانی و انتظامی، دقایقی پیش آتش مهار شد و این حادثه مصدوم جانی نداشت و علت حادثه از سوی کارشناسان بررسی و اعلام می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • مهار آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد
  • مهار آتش‌سوزی انبار در شهر ری/ از سرایت آتش جلوگیری شد
  • (ویدئو) مهار آتش سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • مهار آتش سوزی در دبیرستان دخترانه اسما اهواز
  • آتش سوزی انبار لوازم خودرو در بلوار توس اطفا شد
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • حریق واحد تجاری در جاده مخصوص مهار شد