Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@04:36:03 GMT

آغاز فعالیت مهد کودک‌های گیلان

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۷۱۴۷۷

آغاز فعالیت مهد کودک‌های گیلان

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حسین نحوی نژاد، مدیرکل بهزیستی گیلان  گفت: پروتکل‌های تخصصی با تاکید بر رعایت تمامی نکات بهداشتی و مراقبتی و تعیین استاندارد‌های لازم تدوین شده که دست اندرکاران در مهد‌های کودک موظف به اجرای آن هستند.

اوافزود: استفاده از وسایل حفاظت شخصی شامل ماسک و دستکش، گندزدایی روزانه، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، تب سنجی از کودکان و پرسنل، تعیین حد متعارف فاصله با کودکان، بررسی هر روزه احتمال ابتلای اعضای خانواده و سایر افراد نزدیک و در تماس با کودک و مربیان از جمله پروتکل‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بهزیستی گیلان  افزود: با توجه به پروتکل بازگشایی مهد‌های کودک ظرفیت پذیرش کودکان در مناطق سفید برای گروه‌های سنی زیر ۲ سال و ۲ تا ۴ سال با نصف ظرفیت و برای گروه‌های سنی ۴ تا ۶ سال به صورت آزاد، برای مناطق زرد در گروه سنی زیر ۲ سال و ۲ تا ۴ سال با نصف ظرفیت و در گروه ۴تا ۶ سال نیز با نصف ظرفیت با اولویت کودکان مادران شاغل و در مناطق قرمز برای دو گروه سنی زیر ۲ سال و ۲ تا ۴ سال با یک سوم ظرفیت و برای گروه سنی ۴تا ۶ سال نیز با نصف ظرفیت با اولویت پذیرش کودکان مادران شاغل تعیین شده است.

  حسین نحوی نژاد گفت: بر اساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا و ابلاغ دستور تعطیلی مهد‌های کودک از ابتدای اسفندماه ٩٨ فعالیت حضوری مهد‌ها به صورت کامل متوقف شد که این مهم آسیب‌هایی شامل از دست رفتن درآمد این مراکز را در پی داشت.

او افزود: در این مدت به منظور کاهش آسیب‌های وارده به مهد‌های کودک اقداماتی با همفکری و هم اندیشی با نمایندگان مهد‌های کودک در سطح کشور و استان انجام شد که قرار گرفتن نام مهد‌های کودک در فهرست نهایی مشاغل زیان دیده ناشی از کرونا، استفاده از بیمه بیکاری مربیان شاغل در مهد‌های کودکی که کارفرما بر اساس قانون کار برای آنان حق بیمه پرداخته کرده، بر اساس قرار گرفتن نام مهد‌ها در زمره شغل‌های زیان دیده از کرونا" و ابلاغ بخشنامه مبتنی بر حمایت از منافع عالی کودکان و تاکید بر رعایت قرارداد فی ما بین والدین و مهد‌های کودک از جمله این اقدامات است.

انتهای پیام/عط

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس مهد کودک فاصله گذاری اجتماعی مهد های کودک نصف ظرفیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۱۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان

 رئیس بیمارستان فوق تخصصی الزهرا (س) زاهدان با بیان این خبر گفت: از سال ۱۳۹۸ با راه اندازی بخش کاشت حلزون در این بیمارستان، تاکنون ۱۰۶ کودک ناشنوا، با کاشت حلزون شنوایی خود را به دست آورده اند.

وی ادامه داد: مناسب‌ترین سن برای شروع فرآیند کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا قبل از سه تا پنج سالگی است.

مالکی افزود: در حال حاضر ۲۶ کودک ناشنوای دیگر نیز شناسایی شده و در نوبت کاشت حلزون در این بیمارستان قرار دارند.

دکتر مالکی خاطرنشان کرد: خدمات کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا به صورت رایگان انجام می‌شود و بیمار نیازی به انجام مسافرت درمانی و صرف هزینه‌های هنگفت را ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
  • ارسال ۹۲ تن دارو به افغانستان
  • ناپدید شدن بیش از ۵۰ هزار کودک پناهجو ظرف ۳ سال در اروپا
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • شرایط اخذ ویزای دبی برای کودکان
  • باید و نباید‌های تعامل با کودکان چاق
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • برنامه کودکی نداریم که درباره «جیغ و دست و هورایش» صحبت کنیم
  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان
  • شروع مسیری هیجان‌انگیز با مهدکودک