Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازیکنان لیگ برتر انگلیس اجازه دارند قبل یا حین بازی فوتبال در اعتراض به نژادپرستی  "زانو" بزنند.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، بازیکنان تیم‌های لیگ برتر فوتبال جزیره می‌توانند در اعتراض به نژادپرستی در ابتدا یا حین بازی زانو بزنند. زانو زدن نماد اعتراضات جدید علیه نژادپرستی پس از کشته شدن "جورج فلوید" یک مرد سیاه پوست آمریکایی در جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حرکت پس از آن شکل گرفت که یک افسر پلیس آمریکا، یک سیاه پوست غیر مسلح را روی زمین خواباند و زانویش را روی گردن وی قرار داد و باعث خفگی او شد.

جمله "زندگی سیاهان مهم است" در 12 مسابقه اول این لیگ جایگزین نام بازیکنان روی تی‌شرت‌های ورزشی خواهد شد.

این لیگ همچنین از بازیکنانی که قبل یا در حین بازی زانو بزنند نیز حمایت می‌کنند.

پیش از این نیز بازیکنان فوتبال در آلمان با ژست‌هایی همبستگی خود را با معترضان به مرگ "جورج فلوید" آمریکایی نشان دادند.

بازیکنان تیم برتر بریتانیا در بیانیه‌ای اعلام کردند: ما بازیکنان با هدفی واحد برای از بین بردن تعصب نژادی در کنار یکدیگر ایستاده‌ایم.

بازیکنان 20 باشگاه ورزشی بریتانیا در پیام مشترک خود اعلام کردند که به جامعه‌ای بر پایه "احترام و برابری فرصت‌ها برای همگان بدون در نظر گرفتن رنگ یا عقاید آنها" متعهدند.

بازیکنان لیگ برتر جزیره می‌توانند قبل یا حین مسابقه زانو بزنند/ عکس: خبرگزاری فرانسه

نشان "زندگی سیاهان مهم است" در کنار علامت "تشکر از کادر درمان" بر روی تی‌شرت‌های ورزشی بازیکنان قرار خواهد گرفت.

 برخی تیم‌های لیگ برتر بریتانیا در طول تمرینات باشگاهی خود زانو زدند. این تصاویر پیش از این در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد. موسسه ضد نژادپرستی "کیک ایت اوت" نیز ( Kick It Out) خواستار آزادی بازیکنان برای حرکات و ژست‌های این چنینی شده است.

بی‌بی‌‌سی نیز در این باره نوشت: فدراسیون فوتبال نیز اعلام کرده که "رویکردی منطقی" را در مقابل چنین اعتراضاتی در نظر خواهد گرفت.

4 بازیکن لیگ آلمان مانند "جیدون سانشو" فوروارد انگلیسی "بورسیا دورتموند" به دلیل حمایت‌های ابتدایی و آشکار خود از تظاهرات ضد نژادپرستی در پی مرگ "جورج فلوید" از سوی مقامات بوندس لیگا مورد بازخواست قرار گرفتند.

این 4 بازیکن مجازات نشدند و بوندس‌لیگا اجازه داد تا حمایت‌های اینچنینی در هفته‌های آینده ادامه یابد.

لیگ برتر بریتانیا در 17 ژوئن و پس از سه ماه تعطیلی در پشت درهای بسته دوباره آغاز شد.

"جرمی جناس" هافبک سابق تیم "نیوکاسل" که بین سال‌های 2003 تا 2013 بیش از 280 بار در لیگ برتر بازی کرده در این باره می‌‌گوید: این یک شروع فوق‌العاده است و من امیدوارم مسئله ملموسی را در این میان ببینیم.

او امیدوار است چنین حمایتی بیش از 12 بازی اول طول بکشد.

این بازیکن سابق فوتبال در یک مصاحبه اعلام کرد: فوق‌العاده است که همه بازیکنان و باشگاه‌ها با هم جمع شده‌اند و می‌گویند این موضوع خواسته فعلی آنها است.

وی افزود: این پیام بسیار عالی است زیرا لیگ برتر یکی از قدرتمندترین مشاغل جهان است.

جناس در ادامه گفت: من فکر می‌کنم یکی از سوالات مردم این باشد که "پس از آن چه می‌شود؟"

او افزود: بحث‌های زیادی در مورد عدم فرصت برابر برای مربیان سیاه‌پوست وجود دارد. ما باید استخدام مربی و مدیریت برابری بیشتری ایجاد کنیم و تنوع استخدام را افزایش دهیم.

_____________________________________________________

بیشتر بخوانید:

*توقف مسابقه فوتبال به دلیل نژادپرستی و تقلید صدای میمون (+عکس) *واکنش باشگاه چلسی به نژادپرستی در آمریکا *باشگاه بارسلونا: مسي نژادپرست نيست لینک کوتاه: asriran.com/0034gi

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: لیگ برتر بریتانیا ضد نژادپرستی شعار زانو زدن مرگ جورج فلوید لیگ برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۱۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم‌های برتر مسابقات والیبال ساحلی خراسان شمالی مشخص شدند

فرهاد قلی‌زاده در گفت‌وگو با مهر عنوان کرد: مسابقات والیبال والیبال ساحلی خراسان شمالی جام شهید مدافع وطن محمد مهدی احمدی در دو رده سنی نوجوانان و آزاد با حضور ۲۱ تیم به میزبانی زمین‌های ساحلی شهربازی بجنورد برگزار شد

رئیس هیأت والیبال خراسان شمالی در ادامه به نتایج کسب شده اشاره کرد و گفت: بعد از ۴۰ دیدار، در رده سنی نوجوانان تیم دانش و توپ قهرمان شد، تیم سم سم شیروان نایب قهرمان و تیم‌های کالای ورزشی فیفا و تابلوسازی نوین به صورت مشترک جایگاه سوم را کسب کردند.

وی در ادامه افزود: در رده سنی آزاد تیم ادویه بیژه شیروان مقام اول، تیم لوازم ورزشی خطیب مقام دوم و تیم‌های شرکت نیکان و بوبک باقری جایگاه سوم مشترک را کسب کردند.

کد خبر 6089457

دیگر خبرها

  • «اسنوس» مواد مخدر جدید فوتبالیست‌های لیگ برتر
  • زمین‌های چمن ورزشگاه‌های جزیره خارگ نوسازی می‌شود
  • استوری تند و تیز محمد انصاری؛ برای نبرد با زمین‌خواری و اختلاس لباس رزم به تن کنید! + عکس
  • شعار هواداران تراکتور علیه ایجنت معروف فوتبال ایران!
  • تیم‌های برتر مسابقات والیبال ساحلی خراسان شمالی مشخص شدند
  • تغییر خشم به لبخند در یادگارامام (ره)
  • ایتالیا هم زانو زاد: والیبال ایران در جمع ۴ تیم برتر جهان
  • خلاصه بازی منچسترسیتی و برایتون + فیلم
  • مهاباد میزبان دو رویداد مهم ورزشی کشور در ماه جاری
  • اشتباه عجیب اوسمار در آستانه ال‌کلاسیکو/ سرمربی پرسپولیس به سپاهان پاس گل داد؟