Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، تقی زاده خامسی معاون آبفای وزیر نیرو در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت:

«سابقه استفاده از لاستیک در صنعت آب، عمر بسیار کوتاهی دارد. اما ساخت بیش از ۴۰۰۰ سد لاستیکی در دنیا و اجرای صد‌ها طرح افزایش ارتفاع سد و استفاده از لاستیک به جای دریچه‌های فلزی نمایانگر این است که این ماده جای خود را بین مصالح مختلف کاملاً بازکرده است و هرروز شاهد استفاده هر چه بیشتر از این فناوری هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تکنولوژی سد‌های لاستیکی، راه مهندسی مناسبی برای مقاصد انحراف، ذخیره و تنظیم آب رودخانه‌ها است و می‌تواند جایگزین مناسبی برای سازه‌های بتنی با دریچه‌های فلزی باشد. با این تکنولوژی مقیاس کار‌های ساختمانی در حد یک پروژه عادی کاهش یافته و تجهیزات مکانیکی غیر ضروری حذف می‌شود. در واقع سد‌های لاستیکی با کم و زیاد شدن هوای درون آنها قابل تنظیم هستند و در صورت لزوم به آسانی می‌شود آنها را جابه‌جا کرد.

در کشور پتانسیل زیادی خصوصا در مناطق پر آب مثل گیلان برای استفاده از سد‌های لاستیکی وجود دارد ‎سد داریان که در منطقه زیبای اورامانات بین استان‌های کردستان و کرمانشاه و در نزدیکی شهر پاوه بر روی رودخانه پر آب سیروان ساخته شده ظرفیت بالایی برای گردشگری هم دارد.

اخیرا همکارانم در شرکت آب و نیروی ایران سد لاستیکی به طول ۸۵ متر بر روی سازه سرریز آزاد سد داریان احداث کرده‌اند که می‌تواند ۱۵ میلیون مترمکعب حجم آب مخزن سد را با قابلیت تنظیم سالانه حدود ۶۵ میلیون مترمکعب و افزایش تولید انرژی برقابی به میزان ۲۳ میلیون کیلو وات ساعت در سال را داشته باشد.»

بیشتر بخوانید

کاهش ۴ درصدی موجودی مخازن سد‌های کشور

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت نیرو سدهای کشور سد لاستیکی سد های لاستیکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۲۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدرت هسته‌ای، ثروت‌ساز و اقتدار آفرین است / آژانس در حوزه این تکنولوژی همکاری نمی‌کند

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: قدرت هسته‌ای، قدرت ساز و ثروت ساز و اقتدار آفرین است، نه به دلیل آن کارکردی که آنها از آن سو استفاده کردند بلکه به خاطر تأثیراتی که در شکوفایی و فناوری دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد اسلامی عصر امروز _ چهارشنبه نوزده اردیبهشت_ در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: کنفرانس با موفقیت برگزار شد، برای نظام سلطه موضوع هسته‌ای ایران منطقه ممنوعه است زیرا قدرت هسته‌ای، قدرت ساز و ثروت ساز و اقتدار آفرین است نه به دلیل آن کارکردی که آنها از آن سو استفاده کردند بلکه به خاطر تأثیراتی که در شکوفایی و فناوری دارد و سایر حوزه‌ها را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد واجد ارزش است و آنها آن را در انحصار خود قرار می‌دهند.

وی افزود: فناوری هسته‌ای به گونه‌ای است که کل نظام تدارکاتی و لجستیکی هم تحت ضوابط و مدیریت آژانس صورت می‌گیرد، آژانس وظیفه دارد که این فناوری را گسترش دهد و فناوری هسته‌ای را برای کل بشریت و کشورها پشتیبانی، وساطت، میانجی گری و تشویق کند اما برای جمهوری اسلامی ایران این حمایت را انجام نمی‌دهند.

رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: بخش‌هایی را که آژانس برای ایران انجام می‌دهد مربوط به حوزه ایمنی و امنیت است اما زمانی که وارد حوزه تکنولوژی و فناوری می‌شویم، مطلقاً همکاری نمی‌کنند.

وی ادامه داد: کشور ما به همت جوانان و غیرتمندی نیروهای سازمان انرژی اتمی در این دو دهه گذشته وارد فعالیت اجرایی شده و از طریق تحقیق و توسعه به دست آمده و وارد مراحل صنعتی شده است؛ این برای آنها خوشایند نیست و برای همین با بهانه تراشی و اتهام پراکنی همواره سعی کرده‌اند که مانع پیشرفت کشور ما شوند.

خبر تکمیل می‌شود...

کد خبر 751845

دیگر خبرها

  • قدرت هسته‌ای، ثروت‌ساز و اقتدار آفرین است / آژانس در حوزه این تکنولوژی همکاری نمی‌کند
  • اعلام زمان آموزش کمک داوران ویدئویی در ایران
  • ViLTE چیست و چه کاربردهایی دارد؟
  • همبستگی دانشجویان سوئیسی با غزه
  • عرصه مناسبی برای دفع پسماند در چهارمحال و بختیاری وجود ندارد
  • یک حقیقت؛ منچستریونایتد سرمربی مناسبی ندارد
  • من گزینه مناسبی برای یونایتد هستم
  • چگونگی استفاده از هوش مصنوعی برای جلوگیری از قاچاق چوب + فیلم
  • چند نوع تست لاستیک وجود دارد؟
  • اریک تن هاخ: قطعا سرمربی مناسبی برای منچستریونایتد هستم